Permalänk
Medlem

Döda pixlar, damm? Vad tror ni?

Hej! Vi har en Lenovo Yoga 3 Pro, vi har upptäckt under en längre tid att det finns en hel "galax" med vita prickar längst ner på skärmen, syns framförallt mot mörk bakgrund. Tror ni detta är döda pixlar och kan gå på garantin? Bifogar bilder.

Tankar? Åsikter?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag har liknande problem med skärmen på min X220, se följande tråd (inkl. bilder):

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1407295-ar-min-laptop-d...

Kom fram till att det är defekta pixlar, har försök använt program som flashar skärmen i olika RGB färger utan att det hjälpt. Testa och se om det kan hjälpa dig med ditt problem, annars är det nog ett utbyte av skärmen som behövs.

EDIT: Det ska gå på garantin ja!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det är döda pixlar / glapp i datorn. Frånegna erfarenheter så bedömer butiken om det är "tillräckligt" många döda pixlar för att det ska gå på garantin. Jag är rätt säker på att detta kommer gå på garantin. Hade det varit några enstaka prickar, då hade det varit en annan femma, men som det ser ut nu bör den gå på garantin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jag har liknande problem med skärmen på min X220, se följande tråd (inkl. bilder):

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1407295-ar-min-laptop-d...

Kom fram till att det är defekta pixlar, har försök använt program som flashar skärmen i olika RGB färger utan att det hjälpt. Testa och se om det kan hjälpa dig med ditt problem, annars är det nog ett utbyte av skärmen som behövs.

EDIT: Det ska gå på garantin ja!

OK, tack för snabbt svar, vi har fortfarande 4 månaders garanti kvar Får se om vi lämnar in den.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

OK, tack för snabbt svar, vi har fortfarande 4 månaders garanti kvar Får se om vi lämnar in den.

Ja det vore bra, "once seen it cannot be unseen" Lycka till!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII