Jag vill att ni utvärderar vår youtube kanal!

Permalänk
Medlem

Jag vill att ni utvärderar vår youtube kanal!

Hejsan kära Sweclockare!

Min fru ville gärna starta en YT kanal för att hjälpa med hennes blygsel och scenskräck, och som den tekniktönt jag faktiskt är såg jag ju fina öppningar att bättra på kamera, ljudinspelning och i framtiden en redigeringsdator.

Jag skulle vilja ha er ärliga åsikt om kanalen! Och då både den tekniska och den utförande biten!
Jag förstår att detta kan vara helt fel forum för innehållsbiten men den tekniska biten är ju spot on!

För dom som är som mig så används följande setup för inspelning:
Canon EOS700D
Rode Videomic Rycote
Sony FDR-x1000v ( actioncam )
Diverse belysning av billigare snitt.

Länk: https://www.youtube.com/channel/UCwkSxkbYBk5pPOI0TFi0A9A

Tack på förhand!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite snabbt på äggfilmen och boxfilmen, lite feedback/tips på det tekniska:

Det ekar lite med ljudet och micken verkar ta upp ljud i ett smalt område, att klura på... ljudkvaliteten är i övrigt väldigt bra.

Vitbalansen är "helt fel" i glossbox och dom andra, men det verkar du ha upptäckt i äggfilmen. Det går att ändra i efterhand även om du har lyst med väldigt varmt ljus (iaf så det ser bättre ut).
Tänk på att inte ha för kontrasterande kläder (du svart, hon ljusgrått) eller svarta kläder i en mörk soffa.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Jag kollade lite snabbt på äggfilmen och boxfilmen, lite feedback/tips på det tekniska:

Det ekar lite med ljudet och micken verkar ta upp ljud i ett smalt område, att klura på... ljudkvaliteten är i övrigt väldigt bra.

Vitbalansen är "helt fel" i glossbox och dom andra, men det verkar du ha upptäckt i äggfilmen. Det går att ändra i efterhand även om du har lyst med väldigt varmt ljus (iaf så det ser bättre ut).
Tänk på att inte ha för kontrasterande kläder (du svart, hon ljusgrått) eller svarta kläder i en mörk soffa.

Ja blev ett greycard för att bättra vitbalansen i ägg filmen.
Kan man efterjustera ljud i något gratis program? Använder canon kamera och deras ljudprocessor är ju erkänt dålig. Eller är det en separat recorder som gäller? Kontrasterande kläder är ju lättfixat iaf:)

Tack för input!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Någon mer som har synpunkter? Ska filma idag och tips mottages tacksamt.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan