Touch och ljud slutar fungera på surfplatta efter uppdatering

Permalänk

Touch och ljud slutar fungera på surfplatta efter uppdatering

Hej! Jag sitter på en Chuwi Vi10 platta med Windows 8.1 med Bing, Androidpartitionen är raderad och används som D-disk i Windows istället. Den har gått utan uppdateringar i ett halvår nu ungefär, så igår kväll tog jag mig an och installerade samtliga tillgängliga uppdateringar i Windows Update. Körde en sfc /scannow också. Någon gång däromkring märkte jag att det var ett litet rött kryss över ljudikonen nere i aktivitetsfältet, om jag klickar på den så startar Windows felsökning. Den identifierar problemet "Det kan finnas maskinvaruförändringar som inte identifierats". Sedan märker jag att touchen inte fungerar längre, det är bara tangentbord och touchpad i dockan som fungerar. Inte ens volymknapparna eller on/off-knappen fungerar. Däremot fungerar de (knapparna alltså) för att starta datorn, så det verkar ju vara något mjukvarurelaterat i OS:et. Har kollat enhetshanteraren och det syns inga gula varningstrianglar någonstans. Däremot finns inte "ljudenheter" listat någonstans. Allting fungerade igår. Vad sjutton är det som har hänt??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Installera om touch driver, finns på techtablets om hur man går tillväga och bara sök på det.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Installera om touch driver, finns på techtablets om hur man går tillväga och bara sök på det.

Hur installerar jag den?

Visa signatur