Usbladdare minst 4 x 2.5 amp ut ?

Permalänk
Medlem

Usbladdare minst 4 x 2.5 amp ut ?

Hej!

Någon som har sett nån usbladdare som ger ut minst 2.5 amp samt 4 utgångar ?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

köp ett 5v power supply med minst 10A output och koppla på 4 usbportar parralellt på utgången.

t.ex
http://www.ebay.co.uk/itm/LED-Driver-Power-Supply-Transformer...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

den cdon hade gav 2.4 , fick för mig att jag sett nåt ifrån aukey men hittar inget nu här ...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lansen:

den cdon hade gav 2.4 , fick för mig att jag sett nåt ifrån aukey men hittar inget nu här ...

Den ger 2.4A per uttag när alla 6 uttag belastas fullt.

Den ger mer per uttag om du bara ska ha 4 saker kopplat verkar det som.

Det är 12A fördelat på 6 uttag tror jag när de skriver man kan ladda 6 telefoner eller 5 surfplattor på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Den ger 2.4A per uttag när alla 6 uttag belastas fullt.

Den ger mer per uttag om du bara ska ha 4 saker kopplat.

Det är 12A fördelat på 6 uttag tror jag när de skriver man kan ladda 6 telefoner eller 5 surfplattor på en gång.

Max 2.4 A per port står det i specen. Har du mätt högre ström?

Permalänk
Medlem

@Olegh:

jag får det till max 2,4 amp per uttag

Tolkningsfråga kanske ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lansen:

@Olegh:

jag får det till max 2,4 amp per uttag

Tolkningsfråga kanske ?

Det va nog mer en tolknings fråga när det står så här i specifikationerna: "Laddar 6 smartphones eller 5 surfplattor"
Tänkte om den gav mer kräm per uttag om man hade färre enheter kopplat.

Sen står det ju även: Max 2,4a/port

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lansen:

@Olegh:

jag får det till max 2,4 amp per uttag

Tolkningsfråga kanske ?

Vad fan har du som KRÄVER 2,5A?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

@Sweex:

Nej det som maxar är nog 2,4 amp men känns dumt att köpa något som ligger på gränsen ....samt om man köper något längre fram som kräver 2.5 amp så får man byta igen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lansen:

@Sweex:

Nej det som maxar är nog 2,4 amp men känns dumt att köpa något som ligger på gränsen ....samt om man köper något längre fram som kräver 2.5 amp så får man byta igen

Du kan ju ha en laddare med lägre A det gör ju inget, tar bara längre tid att ladda.

Jag brukar ladda min 17500mA powerbank samt huawei 8 med en 1A laddare, funkar perfekt fast tar tid.

Och som ett annat exempel så ligger min bilbatteri laddare ctek 3600 bara på 7.5A som laddar 120A batterier.

Permalänk
Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lansen:

@Sweex:

Nej det som maxar är nog 2,4 amp men känns dumt att köpa något som ligger på gränsen ....samt om man köper något längre fram som kräver 2.5 amp så får man byta igen

Kommer inte gå högre utan usb c, vanlig usb pallar inte mer generellt.
Du kan köpa en qualcomm Quick charge 3.0 som pallar 3A på upp till 6,5v. Men det är bara till en QC 3.0 enhet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Ser att MatteN redan har föreslagit Ankers 60W 6-ports laddare, så ytterligare en röst på den.

Finns på Amazon.de till ett klart lägre pris (tyska Amazon då man vill ha rätt strömkontakt...) Vet inte om tyska Amazon fortfarande kör med fri frakt till Sverige över ett visst belopp. Skulle också rekommendera Ankers vanliga microusbkablar. Type-C kablarna var det inte riktigt samma kvalitet på. alls...

Edit: Fri frakt till Sverige på ordrar över €39, laddaren kostar €27,99. Så man kan leta upp något för lite över €11 och fortfarande komma billigare undan än vad r-pi.se tar för den (dvs 478:- ink frakt).

Permalänk
Medlem