Vilken telefon behöver jag?

Permalänk
Medlem

Vilken telefon behöver jag?

Tjenare, nu har mobilen strulat för länge, alla program krashar titt som tätt / går inte att ringa vissa / vissa kan inte ringa mig / vissa kan jag inte smsa / vissa får missljud.... ni fattar... kaputt

Till frågan, jag har ingen koll på mobiler överhuvudtaget så några som kan mer kanske kan komma med förslag/motiveringar.

Ett par punkter.
Nytt/begagnat?
Behöver inte ha topp prestanda direkt, använder inte mobilen till så mycket.
Om det går skulle det vara bra om den är dammtålig, vistas i extremt dammiga miljöer ibland.
Allergisk mot apple, så jag tror android är det jag skall ha.
Den jag har nu är 12x6cm, känns väl som lagom storlek men öppen för förslag.
Den jag har nu har utfällbart tangentbord, väldigt praktiskt.. men kanske går rakt emot dammtålighet.

skulle väl kanske vara trevligt att surfa något på telefon, finns det några vettiga abonnemang? Finns obegränsad surf?
Jag ringer / smsar inte särskilt mycket egentligen, för att ni ska få någon idé av hur det ligger till så har jag använt samma kontantkort från telia i snart 15 år tror jag.

Ser gärna förslag från olika prisklasser så länge motivering finns, tack på förhand!

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Huawei Honor 7 är trevlig leksak för en relativ vettig peng.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:
Skrivet av Bloopy:

Huawei Honor 7 är trevlig leksak för en relativ vettig peng.

tack för tipsen!

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

någon som är mer insatt i specifikt dammtåliga lurar? hur vet man hur mycket de tål?

samt om nån kan abonnemang då om det finns nåt värt att ha eller om jag ska fortsätta på mitt kontantkort (~100kr mån max)

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

någon som är mer insatt i specifikt dammtåliga lurar? hur vet man hur mycket de tål?

samt om nån kan abonnemang då om det finns nåt värt att ha eller om jag ska fortsätta på mitt kontantkort (~100kr mån max)

Vimla, 100 kr i månaden för 60 samtal, 600 sms och 2 gb surf (+20gb i en pott) Du sparar allt du inte använder. (pma för länk så kostar det 90kr i månaden)