Permalänk

Bild ICC profiler?

Hej! Jag har 3st ASUS VG248QE some jag kör som triple monitor. En av skärmarna har mycket ljusare bild och jag kan tänka mig att jag laddat ner en ICC profil till den? Undrar hur jag kan fixa samma bild på alla 3 om det kan bero på ICC profil på endast en skärm?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meldinger:

Hej! Jag har 3st ASUS VG248QE some jag kör som triple monitor. En av skärmarna har mycket ljusare bild och jag kan tänka mig att jag laddat ner en ICC profil till den? Undrar hur jag kan fixa samma bild på alla 3 om det kan bero på ICC profil på endast en skärm?

Du kan inte få samma bild på 3 paneler med samma ICC.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Bildexpert 📺

@Meldinger: Du behöver mäta upp varje skärms individuella avvikelser och skapa en separat ICC-profil för varje skärm. Dvs det krävs mätutrustning.

Men du kan börja med att kolla igenom inställningarna så att de är på samma värden, så att inte någon skärm står på en annan gamma-inställning. Kolla också sådant som att den skärm som går på HDMI också står på Full Levels/RGB i från grafikkortet.