Två uppsättningar av microsoft outlook

Permalänk
Medlem

Två uppsättningar av microsoft outlook

I need your help. Pretty plz.

Så jag har precis startat eget företag, reggat en domän, satt upp en mail (ej exchange då webhotellet inte har den funktionen och jag ännu inte har byggt upp någon fil och mail server hemma) samt installerat outlook 16. Funkar helt ok.

På ett av mina uppdrag så måste jag gå som underkonsult pga ramavtal och lou. Dessa herrar kör en gammal exchange server, som inte stödjer outlook 16 utan jag måste köra outlook 2007. När jag nu har installerat outlook 2007 så kan jag inte sätta upp ett konto där utan när jag kommit så långt så säger den bara att det uppstått ett fel och måste stängas av.

När jag startar outlook 2007 så får jag meddelandet "The file OLMAPI32.dll is incompatible with Microsoft Office Outlook. Install Outlook again.", detta är innan jag får meddelandet om att fel uppstått och måste stängas av. Hjälper inte att installera om outlook 07, misstänker att outlook 16 har lagt in en nyare ver av filen som stör ut outlook 07. Finns det något sätt att köra två uppsättningar av outlook eller måste jag ta bort 16 och köra bägge mina epostkonton på 07'an?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Du har inte möjlighet att köra IMAP mot den gamla Exchange servern?

Permalänk
Medlem

Fy vilket elände du har råkat ut för
Som underkonsult borde du konsultera dem och förklara att de borde uppgradera...

Jag skulle nästan råda dig att virtualisera fram en Windows Vista och lägga in Outlook 2007 istället för att hålla på och mecka med dubbla inställningar.

Permalänk
Medlem

Kör webbmailen eller se till att tröttmössorna uppgraderar sin Exchange-server :).

Permalänk
Medlem

Jo dom har pratat om att uppgradera exchange servern i många år enligt it ansvariga, men det kostar pengar så det blir aldrig av.

Problemet med att köra imap är att jag har 2 datorer och en mobil, och mitt viktigaste hjälpmedel är kalendern. Men då får jag fortsätta med webmailen tills vidare.

Tack för hjälpen.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

@SvanteP: Jag vidhåller att ett virtualiserat operativsystem är den bästa lösningen i sammanhanget

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

@SvanteP: Jag vidhåller att ett virtualiserat operativsystem är den bästa lösningen i sammanhanget

Pratade lite mer med företagets it nerd igen, låter som att vi ska få fjärrskrivbord att jobba ifrån. Och att det handlar om veckor snarare än månader. Får se om jag orkar sätta upp något innan tills dess.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.