Playstation VR har sålts i 915 000 exemplar

Permalänk
Melding Plague

Playstation VR har sålts i 915 000 exemplar

Försäljningen av Sonys VR-headset Playstation VR har överträffat företagets förväntade siffror, vilket lett till att efterfrågan varit långt högre än tillgången.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Imponerande siffror, mycket mer än jag trott.

Hoppas det driver på, och kanske får ner priserna lite på andra headset.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Ja för till skillnad från Rift så är ju PS-varianten prisvärd. Vibe är inte direkt billig heller men försäljningssiffrorna talar ju för sig själv där. Vive har sålt bra mycket bättre än Rift.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

kass upplösning men iaf 60fps?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Oj, verkligen många fler än jag trott. Har inte pratat med en människa ännu som har ett psvr, medan jag pratat med iaf 2 dussin som har vive

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Äger själv denna leksak, har nött resident evil & dirt vr, fantastiskt kul!

Permalänk
Medlem

Kan man ha glasögon med denna eller rekommenderas linser?

Permalänk
Medlem

Oj, det trodde jag aldrig? Iofs var hypen stor vid lanseringen, men förutsatte att det hade lagt sig vid det här laget?! En gissning är att vi har många early adopters som möjligen ångrar sig vid det här laget? Vet inte hur det är med utbudet, men min gissning är att utvecklare kommer vara lite mer restriktiva med att utveckla spel eftersom det är en osäker marknad.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

Jag tillhör också skaran förvånade. Jag visste inte ens att den hade släpps, jag har ej sett någon reklam om den alls.

Permalänk
Skrivet av Mögel:

Äger själv denna leksak, har nött resident evil & dirt vr, fantastiskt kul!

Själv ser man fram emot Ace Combat. Kommer bli episkt...

Permalänk
Medlem

Äger den sen nov, och det är väldigt bra oavsett tillverkare att det säljs så mkt. Gynnar hela industrin. Oroande är rättegången mot Oculus. Vore väldigt tråkigt/hårt slag mot hela branschen om de nu får stopp på försäljningen.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Dom är ju inte snordyra som konkurrenterna och PS4 Pro lyckas leverera skaplig prestanda för just VR så detta är inga konstiga siffror alls men kul att se att VR inte är en flopp iallafall.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag tillhör också skaran förvånade. Jag visste inte ens att den hade släpps, jag har ej sett någon reklam om den alls.

Denna kommentar förvånar mig mer än försäljningssiffrorna! VR tog rätt så bra med plats på Sonys presentation under E3 2016. Presentationen börjar 29:30 i videon och VR-delen 1 timme of 4 minuter in;

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yaana:

Denna kommentar förvånar mig mer än försäljningssiffrorna! VR tog rätt så bra med plats på Sonys presentation under E3 2016. Presentationen börjar 29:30 i videon och VR-delen 1 timme of 4 minuter in;

https://youtu.be/GwofRzkROo4

Jag såg inte den presentationen, men självklart har jag hört talas om att Sony hade en på gång. Men att den redan hade släpps visste jag ej och jag äger ändå en ps4a.
-Jag är dock inte precis någon aktiv spelare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag tillhör också skaran förvånade. Jag visste inte ens att den hade släpps, jag har ej sett någon reklam om den alls.

Sony har medvetet varit återhållsam med marknadsföringen och har inte haft några planer på att hypa produkten. De vill se hur det går först
Det har även varit problem med tillverkningen och de har inte kunnat möta efterfrågan, här i Sverige var det en period på några veckor då det var slut i varje butik. Så var det i många länder men det blev åtgärdat nu under jan-feb.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Kan man ha glasögon med denna eller rekommenderas linser?

Jag har rätt klumpiga glasögon och det går utmärkt med PSVR. Själva headsetet är egentligen bara ett pannband och sen hänger själva "visiret" ner framför ögonen, som du då kan styra så nära som möjligt för bästa möjliga upplevelse. Linserna kommer ju lite längre bort när man har glasögon så man kanske tappar lite synfält och kantskärpa men jag lovar dig att PSVR är mycket bekvämt även med glasögon.

Permalänk
Medlem

Var faktiskt glatt förvånad när jag testade PSVR, jag hade inställningen att det bara var en gimmick innan jag fick testat. Upplösningen var ju inte superb, men det var vad jag förväntade mig. Tog en stund för att lära sig alla rattar och ställa in så att man inte såg suddigt när man spelade, men till slut gick det. Har även glasögon, men det gick jättebra att ha på sig dom samtidigt som man spelade.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600x, 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz, ASUS Prime B350-PLUS, ASUS RX5700