Byta ut sin technicolor tg799vn v2 router?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Byta ut sin technicolor tg799vn v2 router?

Hej, jag har tänkt att köpa en ny router och helt ta bort min gamla router som är technicolor tg799vn, då jag bara använder internet och har ingen ip telefoni heller tv, så jag behöver inte att brygga den.

Men jag undrar om jag köper t.ex en https://www.komplett.se/product/794015/datorutrustning/natver... sådan behöver jag ändå brygga min nuvarande router och använda den som ett modem? Heller funkar det direkt att plugga den nya routern till fiberomvandlaren?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av mezara:

Heller funkar det direkt att plugga den nya routern till fiberomvandlaren?

I de flesta fall: Ja, bara att koppla in och köra.

Här hade jag tänkt skriva ett skämt om UDP,
men var osäker på om det skulle nå fram.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Plattelöparn:

I de flesta fall: Ja, bara att koppla in och köra.

Nu vet vi ju inte alls vad TS har för typ av uppkoppling, om det är ADSL är det inte bara att koppla in och köra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av Gaist:

Nu vet vi ju inte alls vad TS har för typ av uppkoppling, om det är ADSL är det inte bara att koppla in och köra!

Ordet "fiberomvandlare" i TS inlägg fick mig att tro att det rörde sig om fiber...

Här hade jag tänkt skriva ett skämt om UDP,
men var osäker på om det skulle nå fram.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Plattelöparn:

Ordet "fiberomvandlare" i TS inlägg fick mig att tro att det rörde sig om fiber...

Pudlar... Såg det nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av mezara:

Hej, jag har tänkt att köpa en ny router och helt ta bort min gamla router som är technicolor tg799vn, då jag bara använder internet och har ingen ip telefoni heller tv, så jag behöver inte att brygga den.

Men jag undrar om jag köper t.ex en https://www.komplett.se/product/794015/datorutrustning/natver... sådan behöver jag ändå brygga min nuvarande router och använda den som ett modem? Heller funkar det direkt att plugga den nya routern till fiberomvandlaren?

Såvida du inte har TV eller Telefoni, som du säger att du inte har, ska detta inte vara några som helst problem.

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.