låsa upp skrivskyddat w10?

Permalänk
Medlem

låsa upp skrivskyddat w10?

Hej! Håller på att bli galen på min w10 installation. Alla filer på c hårddisken är skrivskyddade av någon kass anledning. Och försöker jag ta bort detta skrivskyddet så genomför den operationen men sedan så är allt återställt igen när jag kollar nästa gång.

finns det något bra tips hur man får bort skiten?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Hej! Håller på att bli galen på min w10 installation. Alla filer på c hårddisken är skrivskyddade av någon kass anledning. Och försöker jag ta bort detta skrivskyddet så genomför den operationen men sedan så är allt återställt igen när jag kollar nästa gång.

finns det något bra tips hur man får bort skiten?

Installera om? Låter som virus eller motsvarande

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Installera om? Låter som virus eller motsvarande

har gjort detta. blev så både efter en uppgradering från w7 samt efter en ny installation. inga filer är låsta eller så, men när man gör ändringar i vissa dokument sparas detta inte efterssom filerna är skrivskyddade.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

har gjort detta. blev så både efter en uppgradering från w7 samt efter en ny installation. inga filer är låsta eller så, men när man gör ändringar i vissa dokument sparas detta inte efterssom filerna är skrivskyddade.

Vilka dokument är det du försöker ändra? Jag tog för givet det var dina egna dokument och filer i din hem-mapp du menade.
Windows systemfiler är, och skall vara, skrivskyddade.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Vilka dokument är det du försöker ändra? Jag tog för givet det var dina egna dokument och filer i din hem-mapp du menade.
Windows systemfiler är, och skall vara, skrivskyddade.

ett exempel är ini filen till skyrim. den återgår till det den var innan även fast jag redigerar och sparar.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!