144hz + 60hz. Problem med 144hz skärmen om twitch eller youtube spelas på 60hz skärmen.

Permalänk
Medlem

144hz + 60hz. Problem med 144hz skärmen om twitch eller youtube spelas på 60hz skärmen.

Har två skärmar, 144hz primär som används för det mesta, samt en 60 hz som används för twitch/youtube/filmer you name it.

Så fort jag kollar på Twitch eller Youtube på 60hz skärmen så verkar 144hz skärmen gå ner till 60. Detta märks främst i spel (blir förjävligt i tex CS:GO). Jag använder Chrome, men testade även med Microsoft edge och samma problem där.

Om jag minimerar Twitch streamen så är allt frid och fröjd igen. Om jag kör fullscreen i tex CS:GO så blir det bra också, jag föredrar dock att köra windowed fullscreen.

Att spela upp en film på VLC skapar inget problem.

Har sökt som en galning på detta men inte hittat någon lösning, så testar här, annars får jag väl leva med det.

Har testat att göra en clean install av drivisar för GPUn. Tagit bort hardware acceleration i Chrome. Valt bort Aero i Windows 10.
Använder GPU-skalning för båda skärmarna i nvidias kontrollpanel.

Har ett gtx 1080, men problemet verkar snarare vara de olika hz på skärmarna som inte vill leka med varandra.

Finns det en fix för detta, eller är det något man får leva med när man kör i olika hz?

Permalänk
Medlem

Varför tittar du på youtube samtidigt som du spelar? Lösningen är enkel... Sluta med det

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av bojaka:

Varför tittar du på youtube samtidigt som du spelar? Lösningen är enkel... Sluta med det

han kanske vill ha musik på andra skärmen som han lätt kan ändra, finns ju andra program jag vet och att lyssna på musik när man spelar csgo är inte den bästa iden men im just guessing!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Du kan testa att köra iGPU på andra skärmen. Vet inte om det hjälper i ditt scenario men värt ett försök