Vilken av de här två cpu:erna borde jag välja?

Permalänk

Vilken av de här två cpu:erna borde jag välja?

Hej allihopa!

Jag har på senaste tiden tittat på att byta cpu och undrar vilken av de här två ni tycker att jag borde välja. De två cpu:s jag har tittat på är "AMD fx-6300" och "AMD fx-8350". Båda använder samma socket så et borde inte vara några problem.

Så det jag undrar är om jag borde köpa "fx-6300" vilket är ca 500 kr billigare eller borde jag ta "fx-8350" vilket är du dyrare och blir också varmare än den andra.

Tack för hjälpen i förväg!

Permalänk
Skrivet av EnEfterblivenLama:

Hej allihopa!

Jag har på senaste tiden tittat på att byta cpu och undrar vilken av de här två ni tycker att jag borde välja. De två cpu:s jag har tittat på är "AMD fx-6300" och "AMD fx-8350". Båda använder samma socket så et borde inte vara några problem.

Så det jag undrar är om jag borde köpa "fx-6300" vilket är ca 500 kr billigare eller borde jag ta "fx-8350" vilket är du dyrare och blir också varmare än den andra.

Tack för hjälpen i förväg!

byta cpu? du har alltså ett moderkort med AM3+
vad använder du för dator idag?
vad ska du använda datorn till ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden: Jag anväder datorn till att spela på men jag vill uppgradera för att kunna spea mer krävande. Cpu:n jag har nu är en
AMD fx-770k

Permalänk
Medlem

@EnEfterblivenLama: I så fall så jhar du en FM2+ sockel på moderkortet och då fungerar inte de processorerna du frågar om.
Vad har du för moderkort?

Permalänk
Medlem

fx-770k är en FM2+ sockel cpu dom två cpu du har kollat in stöder AM3+ sockel så dom passar inte till ditt moderkort.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av EnEfterblivenLama:

@Grönahunden: Jag anväder datorn till att spela på men jag vill uppgradera för att kunna spea mer krävande. Cpu:n jag har nu är en
AMD fx-770k

vilka spel?
vad är din budget?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644