Permalänk
Medlem

ryzen +asrock b350m överklockningsbart?

Jag håller på att leka med tanken om ryzen visar sig vara bra när recensionerna kommer in snart, att bygga en dator med en r7 1700 och ett asrock b350m moderkort (jag gillar att det har två m.2 socklar pga trång låda jag ska bygga i) http://www.asrock.com/mb/AMD/AB350M%20Pro4/index.asp

När jag nu läser manualen så verkar det inte finnas några settings i den för överklockning inbyggt i biosen? men jag har läst att b350 chipsetet stöder överklockning. Kan man anta att jag kommer kunna överklocka processorn med AMD:s Master app ändå? Jag är inte så kunnig på området (än) så ber om ursäkt om det här är en dum fråga.

Eller ska jag skippa den extra m.2 slotten och isf köpa ett annat matx moderkort som jag vet har överklockning i bios?

/J

Permalänk
Medlem

Kollar man manualen så har moderkortet en OC Tweaker inbyggt i BIOS.

Visa signatur

Rigg: Win 10 - Corsair Carbide 400C - MSI Z170A-G43 Plus - i7 6700K - Prolimatech Megahalems Black - 16GB Kingston Hyper X Fury - EVGA Supernova G2 750 - Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming 6GB - Samsung 750 EVO 250 GB - Samsung 850 EVO 500GB - NAS för lagring

Tangentbord: Arachnid Recore RGB - Mus: Varierande - Musmatta: QPAD UC-90 Pro XXL - Hörlurar: Sony MDR-1A - Mick: Vmoda Boom Pro

Permalänk

Återkom med överklockningsresultat tack!