Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Sim-korts router, help please

Undrar om någon här inne vet ifall det finns en router med ethernet port och sim kort plats? Jag skulle nämligen vilja ge min tv internet via ett dubbelt simkort ifrån min telefon leveratör.
Jag vill även att denna router INTE ska skicka ut något wifi, alternativt att det är en router där man kan stänga av wifi om så önskas. Routern ska alltså endast få internet ifrån sim kortet, samt ge ut det via ethernet kabeln vidare till min tv.

Finns detta och isåfall vart?
Tacksam för hjälp och svar.
Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

@wdma: Jag har bra erfarenhet av Asus 4G-N12.
Bara stäng av Wifi.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 1800X @4Ghz ] [ Asus 1070 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill RipJawsV 3200Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 17.260p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Röbäck
Registrerad
Nov 2001

Dovado

Kolla på Dovado routrar. Dom kan man stänga av wlan på. Sök på Google.

Mycke snö, men ingen ficklampa.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det går även att ansluta usbmodem till en del normala hemmaroutrar när man lämnat budgetklassen.
Du frågar egentligen inte efter en router utan ett 3-4g modem med ethernetanslutning.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Tack för era svar.

Anledningen att jag inte bara använder google för att hitta det jag söker, är pga att det oftast inte står på routerns info, ifall man kan stänga av wifi eller inte.
Tänkte därför att det var bättre att fråga er som är mer kunniga i ämnet, samt kanske även har egen erfarenhet osv.

Jag är inte så kunnig i detta ämne, och skulle uppskatta väldigt mycket ifall någon vänlig själ kunde rekomendera mig en specifik router/modem med de egenskaper som jag söker?

Tack på förhand och vänlig hälsning

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det går ju alltid att låta bli att ansluta nått med wifi även om det är på, är det nått speciellt som gör att det måste stängas av ?
Men det brukar gå att stänga av wifi på de flesta prylarna och kollar man i manualen i stället för på "onlinereklamen" så brukar det framgå av de tillgängliga inställningarna.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.