Samsung Galaxy S8 hittar ut på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag fattar precis vad du menar!

Så roligt, jag klickar in på "Mina Citat" för att den är färgglad, och vill ju se vad som står där, så läser man "VA"

Men @ggalaxyy "va" ?

va (?)

Inte skriver man "va" i en textfråga.

"Jag hör vad du säger, men förstår inte"
"Jag vet vad du menar, men hör inte"

Vad menar du?
Är nog den riktiga frågan.

Och svaret är: Jag menar exakt det jag skrev.

asså

nvm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen får man se hur det ser ut. Aldrig haft samsung tidigare men lutar sig åt det hållet iår. Min telefon har gett upp och sitter desperat efter en ny telefon. Kan säga att deras "unpack 29 March" gjorde mig rätt så irriterad

Hur som helst som många andra säger, så ser skärmen lite för stor ut. Alltså för mig är egentligen 4.7" perfekt, de de flesta Sonys och HTCs hade för 2 år sen ungefär.

Hörde att S7 och S7 Edge inte hade lika mkt bloat som tidigare, är detta sant? Det är anledningen till att jag kollar s8an nu, då jag hoppas att dem inte tvingar i mig massa apps som jag inte vill och måste behålla, aka Sony och deras hemska "Platstation, Album, Movies apps shit apps.."

Angående batteriet, vad jag förstod, så har dem ju skapat en helt ny avdelning för att säkerhetstesta sina batterier ännu mer. Nu kan jag ha missförstod då jag inte va hemma när streamen var igång men förhoppningsvis slipper man det

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Vad stora de blivit. S7 hade 5,1 respektive 5,5 och nu är 5,8 minsta. Sen fattar jag inte poängen med längre skärm. Snarare bredden som behöver bli bredare för där tangentbordet är och det man behöver plats för. Kurviga kanter är också dumt för gör att de går sönder lättare. Jag har en S6 och en jag känner som skaffade S6 edge hans skärm sprack på en vecka medan min hållit i två år.

Tror inte jag skaffar s8 när jag ska byta ut min S6. Antingen s7 icke edge eller nått annat märke.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast den är ju inte större. Kanterna är mindre av en anledning. Alternativt lite högre bara.

Permalänk
Medlem

Hoppas på note8 med massaK skärm.

Skrivet av Staz:

Ser mycket intressant ut tycker jag! Frågan är bara om skärmen inte blir lite för stor i höjdled? Jag har nog problem att använda min telefon(Huawei Honor 8) med en hand så det måste vara svårt att nå överallt på denna!

Men stämmer alla uppgifter och ifall telefonen får Samsungs nya lagringsdiskar med UFS 2.0 så blir det ett givet köp!

Skrivet av Vasa1:

Jag gillar starkt att Samsung tagit bort den fysiska Home-knappen. Vill gärna se fingertryckssensorn placeras på baksidan som den är på Nexus 6P, av bekvämlighetsskäl.

Skickades från m.sweclockers.com

Allt pekar på att de kommer satsa hårt på VR. Bredare skärm för bättre synfält och då ryker knapparna från framsidan.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Vad stora de blivit. S7 hade 5,1 respektive 5,5 och nu är 5,8 minsta. Sen fattar jag inte poängen med längre skärm. Snarare bredden som behöver bli bredare för där tangentbordet är och det man behöver plats för. Kurviga kanter är också dumt för gör att de går sönder lättare. Jag har en S6 och en jag känner som skaffade S6 edge hans skärm sprack på en vecka medan min hållit i två år.

Tror inte jag skaffar s8 när jag ska byta ut min S6. Antingen s7 icke edge eller nått annat märke.

Skickades från m.sweclockers.com

Trotts detta lär S8 ha mindre yttermått än S7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Trotts detta lär S8 ha mindre yttermått än S7.

Det verkar tyvärr som att den minsta S8an kommer vara lite längre(ungefär 0,5-1cm) än S7an Ska försöka hitta posten där en användare hade räknat på det hela.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Vad stora de blivit. S7 hade 5,1 respektive 5,5 och nu är 5,8 minsta. Sen fattar jag inte poängen med längre skärm. Snarare bredden som behöver bli bredare för där tangentbordet är och det man behöver plats för. Kurviga kanter är också dumt för gör att de går sönder lättare. Jag har en S6 och en jag känner som skaffade S6 edge hans skärm sprack på en vecka medan min hållit i två år.

Tror inte jag skaffar s8 när jag ska byta ut min S6. Antingen s7 icke edge eller nått annat märke.

Skickades från m.sweclockers.com

För att skärmen spricker talar mer om brukaren än om telefonen.. För att min bil inte blir bucklig medans andra blir det kör de då kassa märken?

Min S3 tappade jag från 30cm höjd och skärmen sprack för att den landa fel. Har tappat min S7 Edge 2ggr och telefonen är fortfarande gott som ny efter 1år. Men man är försiktigare eftersom man vet går skärmen så är det nästan billigare att köpa ny telefon än att byta skärm.

Något som vet hur länge det brukar va mellan Från att S-serien har släpps till Noten släpps?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

nvm

Sorry asså

Jag kunde inte låta den länken passera.

Själv gillar jag: Inte mycket mogen Bäst

(ja va fan, du har väl ironi i blodet ggalaxyy)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Den välrenommerade läckaren Evan Blass publicerar den första bilden på Samsung Galaxy S8, vilken bekräftar tidigare uppgifter om en skärm som täcker större delen av framsidan.

Läs hela artikeln här

Det har fortfarande inte sagts något om dubbla kameror där bak, utan EN 12MP kamera med "dual pixel" vad det nu innebär.
Skönt i alla fall att den är IP68-certifierad. Det var enda kravet jag hade.
Tråkigt att den inte går att få med platt skärm men man får väl försöka vänja sig vid rundade kanter...

Permalänk
Medlem

Hemknappen blev ju sladdrig med tiden där man kände en tydlig skillnad på en 1 år gammal modell och en helt ny. Så jag är inte så missnöjd med att de provar något annat och jag tror ju inte telefonen kommer direkt från designprogrammet till produktion. Där har ju garanterat varit tester för att se hur detta känns och fungerar i praktiken.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staz:

Det verkar tyvärr som att den minsta S8an kommer vara lite längre(ungefär 0,5-1cm) än S7an Ska försöka hitta posten där en användare hade räknat på det hela.

Skall man tro gsmarena blir den något kortare och något bredare samt tunnare.
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7821&idPhone2=8...

Permalänk
Inaktiv

Min Motorola Moto X Style är snyggare (Min åsikt) Har en S7 Edge som jobbmobil dock, men tycker inte om böjda skärmen alls.

Permalänk

Den ser ju mycket snygg ut. 6.2 tum känns trevligt då jag gillar större skärm på mobiler:)

Hoppas silver och metallic blue kommer till sverige

Permalänk
Medlem

Ett stort steg åt rätt riktigt på smartphone marknaden tillsammans med G6, designmässigt i vart fall.

Undra hur ömtåliga denna design gör telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Skall man tro gsmarena blir den något kortare och något bredare samt tunnare.
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7821&idPhone2=8...

Intressant! Jag hoppas verkligen det stämmer, mindre vore bättre i mina ögon!

En ny läcka har släppt en bild på telefonen i action, damn. Den ser verkligen fin ut.

http://bgr.com/2017/03/01/galaxy-s8-leaked-images-specs-exclu...

Visa signatur
Permalänk

Så tråkig design, ser ut precis som vilken annan telefon som helst. Skulle hellre köpa den nya Nokia 3310 än denna. Gör om, gör rätt Samsung

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av para[Z]ite:

Så tråkig design, ser ut precis som vilken annan telefon som helst. Skulle hellre köpa den nya Nokia 3310 än denna. Gör om, gör rätt Samsung

Det vore intressant att veta vad du vill se om du tycker att den här är som vilken annan telefon som helst.
Ska den komma utan skärm?
Svart-vit skärm?
Kanske med en lång FM-radioantenn på?
Endast fysiska knappar och som grädde på moset endast blindskrift?

Permalänk
Medlem

Samsung sPhone 8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av para[Z]ite:

Så tråkig design, ser ut precis som vilken annan telefon som helst. Skulle hellre köpa den nya Nokia 3310 än denna. Gör om, gör rätt Samsung

Men telefonerna kan väl inte se så mycket mer annorlunda ut, eftersom skärmen och touch är det som gäller idag? Eller ska den vara cirkelformad? Kvadratformad? Ovalformad?
Att skapa en telefon med samma form och storlek som en legobit och ett hologram som dyker upp med en knapptryckning dröjer nog...

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)
OS: Windows 11 :-(

Permalänk
Medlem

Finns mycket man kan göra i fråga om material, avfasning av hörn och kanter, knappar osv. Givetvis kommer inte det rektangulära formatet ändras men det finns en hel del man kan göra inom de ramarna.

Permalänk
Medlem

Ifall bilderna stämmer så blir åttan nästan precis lika stor som sjuan!

Visa signatur
Permalänk

Nej fy tusan, blir en iphone för mig nästa gång.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2