När kommer G-sync-skärmar att sjunka i pris?

Permalänk
Medlem

När kommer G-sync-skärmar att sjunka i pris?

Som rubriken frågar: När kommer G-sync-skärmar att sjunka i pris?

T.ex. AOC g2460Pg kostar mer än dagen den släpptes för snart 2 år sedan. Samma verkar gälla alla andra märken. Varför händer det inget på G-sync-marknaden vad gäller priser?

Permalänk
Medlem

@Geteex: Vad nöjd jag blev plötsligt att jag köpte en AOC G2460PG för 2990kr helt plötsligt!

Vad gäller din fråga så har jag ingen som helst aning tyvärr, kan hålla med dig om att det borde funnits några skärmar runt 2000kr nu.
Tekniken har ju som sagt funnits ett tag!
Den känns dock ändå fortfarande rätt nischad och det är fler som köper större skärmar hellre än med G-sync.
Spontant så tror jag att det kommer dröja säkert 2 år till om de ens droppar i kostnad.
Proprietära funktioner brukar ofta vara överprisade som tusan.
Ev om RX Vega presterar efter ryktena så kan vi kanske få se en liten dipp i samband med att Free-sync kommer sälja mer.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Problemet är att Nvidia tar pröjs för sina g-sync moduler. Så länge de gör detta så kommer skärmarna att vara dyra.

Du har alternativet FREEsync annars som inte kostar ett öre. Invänta Vega?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Problemet är att Nvidia tar pröjs för sina g-sync moduler. Så länge de gör detta så kommer skärmarna att vara dyra.

Du har alternativet FREEsync annars som inte kostar ett öre. Invänta Vega?

Frågan var väl mer riktad kring varför de inte sänkt kostnaden. Tror rätt många hade köpt om de bara sänkte skärmarnas pris med säg typ 1000kr. Men som sagt i tråden så finns det ju ingen konkurrens och NVIDIA kan sätta vilka priser de vill.

Beställde precis en 1070 från NVIDIA. T_T De totalslaktar ju AMD just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

@Geteex: Vad nöjd jag blev plötsligt att jag köpte en AOC G2460PG för 2990kr helt plötsligt!

Vad gäller din fråga så har jag ingen som helst aning tyvärr, kan hålla med dig om att det borde funnits några skärmar runt 2000kr nu.
Tekniken har ju som sagt funnits ett tag!
Den känns dock ändå fortfarande rätt nischad och det är fler som köper större skärmar hellre än med G-sync.
Spontant så tror jag att det kommer dröja säkert 2 år till om de ens droppar i kostnad.
Proprietära funktioner brukar ofta vara överprisade som tusan.
Ev om RX Vega presterar efter ryktena så kan vi kanske få se en liten dipp i samband med att Free-sync kommer sälja mer.

Ja fyfan vad gött. Hade den funnits för det priset nu hade jag slagit till på dirren.

När kommer RX Vega? Får hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geteex:

Ja fyfan vad gött. Hade den funnits för det priset nu hade jag slagit till på dirren.

När kommer RX Vega? Får hoppas!

Det dröjer nog inte länge till med tanke på att 1080Ti släpps om mindre än en månad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geteex:

Frågan var väl mer riktad kring varför de inte sänkt kostnaden. Tror rätt många hade köpt om de bara sänkte skärmarnas pris med säg typ 1000kr. Men som sagt i tråden så finns det ju ingen konkurrens och NVIDIA kan sätta vilka priser de vill.

Beställde precis en 1070 från NVIDIA. T_T De totalslaktar ju AMD just nu.

Fast anledningen till att priserna inte sänks är för att G-Sync priset inte sänks. Skärmpriset plus runt 1800 eller vad det var för G-Sync är standard.

Du skjöt dig själv i foten rejält genom att vara totalblind. Det finns en anledning till att 1080 prissänks snart. Du borde väntat och fått ett 1080 till samma pris.

Hur som helst, du borde invänta vega, det är inte bara toaletterna hos Intel som är helt fulla pga all skitnödighet, tror även Nvidia drabbas.

Du verkar föriövrigt helt låst på Nvidia.

Lycka till