Har helt plötsligt fått Bredbandsbolaget som ISP?!?

Permalänk
Medlem

Har helt plötsligt fått Bredbandsbolaget som ISP?!?

Go kväll Sweclockers, Upptäckte för några dagar sedan att min internet uppkoppling var 250/100 istället för 100/10 som jag ska ha. Började hålla koll på min hastighet via bredbandskollen och speedtest för att se om den gick ner till min normala hastighet.

- Höll koll om den gick ner för att jag tänkte ringa och anmäla felet om det höll i sig. Man är ju lite good guy ändå

Sen nu för ca 40minuter sedan när jag är inne och kollar hastigheten ser jag att det står Bredbandsbolaget som ISP. Har aldrig haft BBB i hela mitt liv, har haft Bahnhof sedan jag flyttade in för ca 2 år sedan. Allt jag testat hittills har gett BBB som resultat.

Dock har det nyligen flyttat in en bredvid mig då de byggt klart den lägenheten och jag misstänker att de tagit fel nummer på stadsnätsdosan och aktiverat BBB som grannen egentligen ska ha.

Någon som har varit med om liknande? Vem bör jag kontakta, Bahnhof, BBB, Mälarenergi eller alla ?

Hjälp och tips uppskattas.

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Ring den operatör du har som ordinarie. Sen får dom felsöka och kontrollera vad som hänt.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Kolla med grannen först, vet jag. Eller håll tyst

Om du inte gillar grannen kan du ju passa på att göra alla hyss du kan på Internet - när polisen kommer så är det ju grannen som gjort det.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

@SweMerlin: Tar hellre Bahnhof och lägre hastighet än BBB

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Äh, det är ju inte alla som ligger och kör speedtest stup i kvarten.
Alternativ 1. Ring till din ISP och förklara läget.
Alternativ 2. Sitt still i båten tills din granne ringer till sin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB