Kommer man kunna förhandsboka 1080 ti imorgon?

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna förhandsboka 1080 ti imorgon?

Hej!
Jag ser att det står i de flesta nyhetsartiklarna att man kommer kunna förhandsboka 1080 ti imorgon. Men de säger inte om det är endast i USA eller globalt. Vet någon av er om det gäller också i sverige?
@inet
@cdon

Permalänk
Medlem

GeForce GTX 1080 Ti graphics cards, including the NVIDIA Founders Edition, will be available worldwide — across 238 countries and territories — from NVIDIA GeForce partners, including ASUS, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, iGame, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY and Zotac, starting March 10th at 10am. Prices, including those for the NVIDIA Founders Edition, start at $699. Pre-orders on the NVIDIA webstore begin March 2nd at 8am PT.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 104 TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rismik:

GeForce GTX 1080 Ti graphics cards, including the NVIDIA Founders Edition, will be available worldwide — across 238 countries and territories — from NVIDIA GeForce partners, including ASUS, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, iGame, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY and Zotac, starting March 10th at 10am. Prices, including those for the NVIDIA Founders Edition, start at $699. Pre-orders on the NVIDIA webstore begin March 2nd at 8am PT.

tack

Permalänk
Inet

Hej!

Vi vill bara flika in att det datumet (idag 2/2) i så fall endast gäller NVIDIA-butiken och att vi ännu inte fått information om när vi kommer öppna upp för förbokning, det kan ske snart och det kan ske senare - Men så snart vi vet mer kommer vi gå ut med det.

Mvh Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Köpte mina 2 Founder's Ed på Nvidias hemsida igår. Nu verkar den sidan vara nere, tur att man fick orderbekräftelsen direkt

Permalänk
Medlem

Beställde också på webbsidan. Kändes lite tveksamt att göra det, hoppas det finns hyfsad support om man får defekt kort eller liknande.

Intressant att de ska släppas 10:e Mars, en fredag. Tråkigt om de finns i butiker då medan man själv kanske måste vänta till måndagen efter.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Tillkommer några extra avgifter?

@Teddis:
Tilkommer några extra avgifter när man beställer på nvidias hemsida ? Typ frakt tull moms eller är det 8500 man betalar? När får man det...tror ni i så fall?😆

Permalänk
Medlem

@Dojvan: Nope, frakten är gratis (med tanke på vad man betalar så är det en trevlig gest). Levereras inom EU så ingen tull heller.

Edit: leverans blir väl när det släpps antagligen, verkar som i slutet på nästa vecka.

Permalänk
Medlem

@cfwin: okej tack för info men nu verkar det som att det går att beställa det på nvidia
. Se 😣

Permalänk
Medlem

@Dojvan: Alltså, jag menade nvidia.se, det var den jag beställde på i torsdags

Permalänk
Medlem

Nu har pengar dragits från kontot och min order står som "behandlas" på Nvidias hemsida . Spännande!

Permalänk
Medlem

När släpps dessa för förbokningar på typ Inet tror ni? Imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Nu har pengar dragits från kontot och min order står som "behandlas" på Nvidias hemsida . Spännande!

Samma här. Har två kylblock som väntar på sällskap.
Tyvärr hinner man väl inte få grejorna innan helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Nu har pengar dragits från kontot och min order står som "behandlas" på Nvidias hemsida . Spännande!

Min har stått som behandlats i flera dagar :/ Tror inte det betyder så mycket. Förhoppningsvis packas de imorgon i alla fall. Eller ja.. hoppas de har fått in tillräckligt många kort också.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Inte mycket att gå på på "Mina sidor" på nvidias hemsida
När jag har beställt därifrån förr så har de bara bekräftat beställningen och ett par dagar senare har det kommit hem grejer utan att orderstatusen ändrats

Permalänk
Medlem

Fick just mejl från Nvidia att mitt paket skickas

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: De skickade paketet igår redan. Kollade trackingnumret och paketet befann sig bara några mil från mig inatt. Förhoppningen att få kortet redan idag väcks

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980