HP Spectre x360 - 15-bl001no - Synpunkter och tips mottages tacksamt

Permalänk

HP Spectre x360 - 15-bl001no - Synpunkter och tips mottages tacksamt

Hej!

Jag ska köpa en ny bärbar. Har fastnat för en HP Spectre x360 - 15-bl001no
http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?sel=NTB&id...

Nu undrar jag lite om denna dator, eller om det kanske finns en bättre?

Mitt jobb köper den åt mig. Får ligga på runt det priset. Jag får även använda den privat.
Den kommer främst att användas för kontorsprogram på jobb. Privat mest till webben, bild och filmredigering. Dyker det upp ett kul spel så kan jag mycket väl använda den till spel med.

Jag vill helst ha 4k skärm. Storleken tror jag är lagom.

Visa signatur

CPU: Core i9-9900K | GPU: ASUS GeForce ROG Strix RTX 2080 OC | Moderkort: Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS XTREME | Minnen: Corsair Dominator RGB DDR4 (4x16GB) 3200 Mhz | Kylare: Corsair Hydro H150i PRO | PSU: Corsair 850X | HD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 2TB | Chassi: Mitt bord (snart)

Permalänk
Medlem

Dell XPS 15 9560

http://www.dell.com/se/p/xps-15-9560-laptop/pd?ref=PD_OC

4K är trevligt men batteritiden blir lidande! Titta på den modellen som kostar 17990:- den har riktigt stort batteri, en bra full-hd skärm, bra grafikkort och snabb processor.

Permalänk

@lAlAz0r: Tack för svar!

Batteritid spelar ingen roll egentligen. Väldigt sällan som jag använder en dator utan närhet till strömkälla.
4K är ändå lite av ett måste. Såg att man kan välja till det. Men den datorn du tipsade om verkar inte kunna agera som surfplatta heller. Det var det jag gillade med HP

Visa signatur

CPU: Core i9-9900K | GPU: ASUS GeForce ROG Strix RTX 2080 OC | Moderkort: Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS XTREME | Minnen: Corsair Dominator RGB DDR4 (4x16GB) 3200 Mhz | Kylare: Corsair Hydro H150i PRO | PSU: Corsair 850X | HD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 2TB | Chassi: Mitt bord (snart)

Permalänk
Medlem

Ett alternativ till HPs 15" Spectre x360 som bör nämnas är väl Lenovos ThinkPad X1 Yoga

https://www.dustin.se/product/5010965082/thinkpad-x1-yoga-ole...

Har fått bra recensioner och ThinkPad X1 är en bra arbetsdator så denna variant med "yoga"-funktion torde väl vara det den med :).

Den kanske var lite väl dyr i länken hos Dustin då det är med OLED-skärm men jag har sett den billigare i andra utföranden, ungefär samma prisklass som Spectre x360.

Edit: Går att välja utföranden direkt på Lenovos hemsida, http://shop.lenovo.com/se/sv/laptops/thinkpad/x-series/x1-yog...

Mer info
Permalänk

@gire: Det ser ut att vara en himla fin dator, men lite dyr.

Visa signatur

CPU: Core i9-9900K | GPU: ASUS GeForce ROG Strix RTX 2080 OC | Moderkort: Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS XTREME | Minnen: Corsair Dominator RGB DDR4 (4x16GB) 3200 Mhz | Kylare: Corsair Hydro H150i PRO | PSU: Corsair 850X | HD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 2TB | Chassi: Mitt bord (snart)

Permalänk

@RoligaTjejen: kan du inte köpa å sen lägga mellanskillnaden?

Permalänk

@trebrecks: Den har bara 2K skärm. Så det är inte intressant.

Visa signatur

CPU: Core i9-9900K | GPU: ASUS GeForce ROG Strix RTX 2080 OC | Moderkort: Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS XTREME | Minnen: Corsair Dominator RGB DDR4 (4x16GB) 3200 Mhz | Kylare: Corsair Hydro H150i PRO | PSU: Corsair 850X | HD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 2TB | Chassi: Mitt bord (snart)

Permalänk

Kunde inte hålla mig. Köpte HP:n.
Tack!

Visa signatur

CPU: Core i9-9900K | GPU: ASUS GeForce ROG Strix RTX 2080 OC | Moderkort: Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS XTREME | Minnen: Corsair Dominator RGB DDR4 (4x16GB) 3200 Mhz | Kylare: Corsair Hydro H150i PRO | PSU: Corsair 850X | HD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 2TB | Chassi: Mitt bord (snart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoligaTjejen:

Kunde inte hålla mig. Köpte HP:n.
Tack!

Har en fundering angående just den modellen, är enter-tangenten fullstor? Skulle du kunna skicka en bild på tangentbordet?

Nöjd med den så här långt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Purgatory:

Har en fundering angående just den modellen, är enter-tangenten fullstor?

Nej, den är av så kallad "half-size" storlek

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Nej, den är av så kallad "half-size" storlek

Ajdå, befarade det då 13 tummaren på elgiganten hade en sån, tror inte jag träffade rätt en enda gång när jag testade tangentbordet, synd :/

Tackar så mycket för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@RoligaTjejen: Hej, vi har också sneglat över exakt denna modell! Hur har den fungerat? Är prestandan bra och hur upplever du skärmen.
Ritar du ofta med den, isf hur fungerar "palm rejection" (att handflatan inte av misstag ritar när man använder pennan).
Massa frågor tack på förhand

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Purgatory:

Ajdå, befarade det då 13 tummaren på elgiganten hade en sån, tror inte jag träffade rätt en enda gång när jag testade tangentbordet, synd :/

Tackar så mycket för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Det där är en vanesak tro mig, jag hade ett likvärdigt dilemma med ett Deltaco tangentbord där backspace knappen är av half size storlek. Vet inte hur många gånger jag tryckte på '* knappen istället för backspace, nu 1,5dag senare så hittar fingret rätt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Det där är en vanesak tro mig, jag hade ett likvärdigt dilemma med ett Deltaco tangentbord där backspace knappen är av half size storlek. Vet inte hur många gånger jag tryckte på '* knappen istället för backspace, nu 1,5dag senare så hittar fingret rätt.

Ah ja det går säkert snabbt att vänja sig, men lite rädd för den detaljen ändå.

Ska vänta på recensioner för Lenovo Yoga 720 innan jag bestämmer mig då jag velar mellan dom 2 just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag funderar just på den modellen. Jag är sugen att ha en omvanlingsbar dator, som man kan ha som platta, ihopfällbar och enklare presentationer. Funktionen att kunna rita på gillar jag, men är den bra?
Ipad har ju så man kan rita på skärmen och med penna, har sett reultatet och gillar den, men vill inte behöva köpa både en dator och en iPad om det går att undvika.
4K skärm och window ink ska tydligen vara bra för just kunna rita med penna på skärmen. Någon annan dator som ni annars kan rekomendera som motsvarar dator men kanske Ipad funktionen?

Permalänk
Inaktiv

nån som vet skillnaden mellan 000 och 001 versionen?? verkar ju vara samma pris

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Vad tror ni om http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?sel=NTB&id... ?
Det som får mig att tveka är 1080p istället för 4k. Är det så stor skillnad på 13 tum? Hur blir batteritiden påverkad med 4k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrguy:

Vad tror ni om http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?sel=NTB&id... ?
Det som får mig att tveka är 1080p istället för 4k. Är det så stor skillnad på 13 tum? Hur blir batteritiden påverkad med 4k?

Du får bättre prestanda för samma pris om du väljer utan touch 360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizen1:

Du får bättre prestanda för samma pris om du väljer utan touch 360.

Länka gärna!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kolla efter HP Spectre och inte HP Spectre x360

Permalänk

Förlåt för att jag inte har svarat tidigare!
Jag kan överlag säga att datorn är hur bra som helst och jag är väldigt nöjd. Det som kan störa mig är att fläkten kan låta ibland även om man tex bara surfar. Datorn är också ganska tung, så det är inte lätt att bära den på flyg etc.

Visa signatur

CPU: Core i9-9900K | GPU: ASUS GeForce ROG Strix RTX 2080 OC | Moderkort: Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS XTREME | Minnen: Corsair Dominator RGB DDR4 (4x16GB) 3200 Mhz | Kylare: Corsair Hydro H150i PRO | PSU: Corsair 850X | HD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 2TB | Chassi: Mitt bord (snart)