Permalänk
Avstängd

AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

https://www.inet.se/produkt/2205804/aoc-35-agon-ag352ucg-g-sy...

Vad tycker ni om denna skärmen någon som kommer köpa den?

Skulle vilja ha med 144hz men kommer tydligen ingen innan q4 från vad jag läst.
Är ultrawide något att ha lverlag annars?

Permalänk

@gabriel15: Jag införskaffade mig en Asus rog swift pg348q. Det är ju ultrawide.
Skulle bara rekommendera ultrawide om du inte gör något speciellt. Personligen tycker jag det är för lite utrymme till streaming.
Men att göra musik är hur smidigt som helst. Sen stödjer ju inte alla filmer och spel den upplösningen. Så där är ju en del att överväga

Permalänk
Medlem

Jag tycker panelen verkar sjukt intressant! Ska invänta fler reviews på AOCs men också HP omen x 35 som har en liknande panel. Har undvikit IPS UW då jag föredrar svärta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här har ni en recension av skärmen.
https://pcmonitors.info/reviews/aoc-ag352ucg/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Himcor:

Jag tycker panelen verkar sjukt intressant! Ska invänta fler reviews på AOCs men också HP omen x 35 som har en liknande panel. Har undvikit IPS UW då jag föredrar svärta.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog 4000kr skillnad på hps omen ? Detta blir en intressant månad:)

Permalänk
Medlem

Ännu en recension uppe, från TFT Central:

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/aoc_agon_ag352ucg.htm

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Har en Asus PG348Q och skulle antagligen välja den igen. Ofta på rea på webbhallen för 10k, även sett den nere på 9k hos komplett en gång.

Edit:
Ja, ultrawide är något att ha Känner ingen lust alls att gå tillbaks till 16:9. Får plats med två webbläsarfönster perfekt bredvid varandra. Dom flesta filmer jag kollar på är ändå 21:9. Spel funkar finfint. Och när jag tvunget måste ha 16:9 i en film eller något spel så är det ändå lika stort som en 27" 16:9 skärm.

Permalänk
Avstängd

Nu finns denna i lager iallafall och hp omen x35 kostar 12000kr på komplett.

Är väldigt sugen men funderar på o vänta på LGs med 144hz i höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Himcor:

Jag tycker panelen verkar sjukt intressant! Ska invänta fler reviews på AOCs men också HP omen x 35 som har en liknande panel. Har undvikit IPS UW då jag föredrar svärta.

Skickades från m.sweclockers.com

Liknande? Det är samma panel i HP Omen X 35. Bara skillnad på kurvaturen. Omen 2000R, AOC 1800R (Större kurvning på AOC).

Jag sitter kluven faktiskt. Funderar på om man ska hugga en AOC för att sedan sälja den när 144Hz-varianterna kommer.
Känns inte vidare intressant att lägga 12 000:- för PG348Q, en ett år gammal skärm.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Någon som köpt den och är väldigt nöjd med den?
Hoppas att denna skärm kommer bli bra.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Har min Benq XL2410T på 120Hz sen 2011, och säger samma som föregående inlägg.
Någon som köpt AG352UCG och är väldigt nöjd med den?

Och den där flickering buggen ska väl fixas av Nvidia så småningom antar jag.
The AOC AG352UCG VA Panel GSYNC Flicker Bug, av TheTanelChannel

Sitter med fingrarna på köp knappen, men finns det någon bättre idag med samma mått eller är det bara att slå till?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Fet skärm! Men vad menar dom med "upp till 200hz", när de står:
Uppdateringsfrekvens 100 Hz, via DisplayPort (60Hz via HDMI)?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd

Det är REA på denna så den kostar 8000kr på inet.

Kanske värt att slå till på

Permalänk

Hej,

köpte skärmen och är riktigt helnöjd med denna. Jag har dock ett problem som ni förhoppningsvis kan hjälpa mig med. Då och då när jag startar upp datorn så dyker det upp en konstig "färgad" linje i ögonhöjd rakt över skärmen. Datorn är igång och efter ett tag verkar den starta om och man kommer in i windows till slut. Efter typ 1-2 min.

Jag har installerat drivrutin för skärmen, har senaste drivrutinen för mitt GTX 1080. Dragit ut alla kablar och satt i dom igen. Vad kan problemet vara? Någon annan som haft detta problem med en skärm eller är det just 21:9 relaterat?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har också gått och blivit sugen på denna skärm. Dock har jag datorn stående i ett annat rum och behöver en ordentligt lång kabel (15m). Någon som vet om det är rimligt att lösa med den här skärmen? Idag kör jag 2560x1440-60HZ utan problem men kanske inte är rimligt i högre upplösning och uppdateringsfrekvens?

Permalänk

Är sugen på denna skärm. Hur står sig den gäntemot x34a? Med tanke på att den är 2000kr billigare. Vet att x34a är ips och denna är det inte. Men är det mer som skiljer?

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiklasN:

48ms g2g som högst, lul.

Omen X verkar iaf rejält åt skogen. Finns en kille som la upp bilder/videor på den och fyfan vad extrem trailing.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kastroullen:

Är sugen på denna skärm. Hur står sig den gäntemot x34a? Med tanke på att den är 2000kr billigare. Vet att x34a är ips och denna är det inte. Men är det mer som skiljer?

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

VA vs IPS.
Svärta vs mer korrekta Färger/Glow/BLB.

Annars är det ingen direkt skillnad.

VA panelerna är dock alltid rätt rejält mycket segare när det gäller responstid. Denna panelen når som högst 48ms g2g.

Skrivet av Punnisher:

Har min Benq XL2410T på 120Hz sen 2011, och säger samma som föregående inlägg.
Någon som köpt AG352UCG och är väldigt nöjd med den?

Och den där flickering buggen ska väl fixas av Nvidia så småningom antar jag.
The AOC AG352UCG VA Panel GSYNC Flicker Bug, av TheTanelChannel

Sitter med fingrarna på köp knappen, men finns det någon bättre idag med samma mått eller är det bara att slå till?

Omen X har samma flicker"bug".

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Köpte denna AOC monitorn och kommer lämna tillbaka den. Tyckte att den var trevlig i allmänhet men mitt ex hade väldigt mycket clouding som täckte ungefär 60-70% av skärmen. Klart ej godkänt på en monitor i denna prisklassen.

Permalänk
Medlem

Tja, köpte den här underbar skärmen igår och märker att i spel kan kontrasten eller ljuset på skärmen hoppa up och ner lite. Som att den sjusterar sig. Kan vara lite irriterande när man tänker på det. Går det att ändra med någon inställning?

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av auToeXeC:

Tja, köpte den här underbar skärmen igår och märker att i spel kan kontrasten eller ljuset på skärmen hoppa up och ner lite. Som att den sjusterar sig. Kan vara lite irriterande när man tänker på det. Går det att ändra med någon inställning?

Då kör du med G-Sync, visst? Jag har också denna skärmen, bör jag tillägga. Detta är den så kallade buggen med flickering, det bör endast dyka upp när din FPS går upp eller ned, varierar, med andra ord. Jag har läst att detta endast förekommer på exemplar tillverkad innan mars i år, detta då vissa personer fått en helt fungerande panel och dessa har tydligen varit producerade under mars och framåt. Om detta stämmer i verkligheten vet jag dock inte. Mitt exemplar är tillverkat i februari och "lider" av detta problem.

Vidare hävdar vissa att detta beror på drivrutiner, andra hårdvara... verkar vara oklart ännu.

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xVeteranReaperx:

@gabriel15: Jag införskaffade mig en Asus rog swift pg348q. Det är ju ultrawide.
Skulle bara rekommendera ultrawide om du inte gör något speciellt. Personligen tycker jag det är för lite utrymme till streaming.
Men att göra musik är hur smidigt som helst. Sen stödjer ju inte alla filmer och spel den upplösningen. Så där är ju en del att överväga

En 21:9 bör ju ha bättre stöd än en 16:9 speciellt för film men kanterna ovanför/under på en 16:9 kanske inte märks lika mycket, + att man har möjlighet att spela i ett bredare format, även om nu spelet inte stödjer det så fungerar det i std format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlosBananos:

Då kör du med G-Sync, visst? Jag har också denna skärmen, bör jag tillägga. Detta är den så kallade buggen med flickering, det bör endast dyka upp när din FPS går upp eller ned, varierar, med andra ord. Jag har läst att detta endast förekommer på exemplar tillverkad innan mars i år, detta då vissa personer fått en helt fungerande panel och dessa har tydligen varit producerade under mars och framåt. Om detta stämmer i verkligheten vet jag dock inte. Mitt exemplar är tillverkat i februari och "lider" av detta problem.

Vidare hävdar vissa att detta beror på drivrutiner, andra hårdvara... verkar vara oklart ännu.

Nej det är inte alls så som folk visat på YT, utan är med att ljuset ökar och sänks lite då och då bara. Flimmrar inte öht som jag förstår den här buggen är. Vart kan jag se när min är tillverkad?
Är lite som att när jag kommer till någon mörk del i epp spel vill den hölja ljusstyrkan lite och tvärt om när det är ljusare delar i ett spel.

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Bildexpert 📺

@auToeXeC: AG352UCG har ingen dynamisk kontrast vad jag vill minnas, för det är annars en funktion som höjer och sänker ljusstyrkan baserat på bildens innehåll. Så vad du ser är antagligen ett resultat av hur spelmotorn är programmerad.

Permalänk
Medlem

Jag har löst problemet nu och har den här skärmen i en vecka. Kan säga jag helt otroligt nöjd, 3440x1440 får allt att se ännu bättre ut och har utan tvekan höjt min ribba när det gäller krav på skärmar.

Enda tråkiga är väl spel som inte stödjer Ultra wide som overwatch tex..

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av auToeXeC:

Jag har löst problemet nu och har den här skärmen i en vecka. Kan säga jag helt otroligt nöjd, 3440x1440 får allt att se ännu bättre ut och har utan tvekan höjt min ribba när det gäller krav på skärmar.

Enda tråkiga är väl spel som inte stödjer Ultra wide som overwatch tex..

Hm, jag har för mig att det är just den varierande ljusstyrkan som ÄR flimret? Det märks för mig mer eller mindre beroende på spel, och ser ut som en väldigt liten förändring i ljusstyrka. Ibland, som när jag spelar Hearts of Iron 4, så händer detta ofta. Det är störande. Hur löste du det?

Edit: Förresten, kan du kolla när din tillverkades? Det ska stå på en klisterlapp på baksidan av skärmen, ungefär där DP-kabeln går in. Vore intressant att se om din är ett februariexemplar eller ej

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB