Permalänk
Medlem

Tankar ner det på hemdatorn, blir att bekanta sig med det när man kommer hem! Spelade aldrig första delen så jag får nog solo:a en stund Har ingen relation till den här spelserien eftersom det förra aldrig kom till PC.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Kul! Ska haka på jag med tänkte ja. 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Efter ett par år av spelandet av WoW var det dags för mig att gå vidare. Jag undrar bara om Destiny 2 har mycket end game content?

Permalänk
Medlem

Kan man vara med i fler än en klan?

Permalänk

Jag personligen har kört 1;an en hel del på PS4 med ett gäng ifrån svenska forumen Playing samt Loading back in the day o det var ju kul så länge det varade(körde aldrig igenom Taken King o det innehållet), men nu är det på riktigt med PC Master Race o allt vad det innebär! =D

Har gjort en ny klan för PC så man alltid har någon att lira med, kommunikation kommer främst att ske via Discord.
Adda mig på Battle.net så skickar jag en klaninvite via Bungie.net sen, Dust0Bomb#2778

Klan: https://www.bungie.net/en/ClanV2/Chat?groupId=2746152
Discord: https://discord.gg/7xzZYwU

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att lira Destiny 2, vet dock inte hur datorn i sign kommer palla spelet.

Hade jag haft min 8700k så hade jag definitivt börjat lirat det, men så är det när ett företag fuckar upp sin lansering.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Köpte det precis och gick med i Sweclockers clan
Aldrig spelat denna genren, har dock spelat en hel del FPS och en hel del MMORPG, så kommer nog bli grymt!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Skulle vara kul att lira Destiny 2, vet dock inte hur datorn i sign kommer palla spelet.

Hade jag haft min 8700k så hade jag definitivt börjat lirat det, men så är det när ett företag fuckar upp sin lansering.

Sitter typ i samma båt, men min nuvarande borde klara av detta till min 8700K kommer.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Varför måste man vänta tills på kvällen innan man kan börja spela, vill de i förebyggande syfte stoppa sjukskrivningar eller?

Permalänk
Medlem

Ser att det är "Out of Stock" hos Greenmangaming, är det enda alternativet just nu att köpa i svensk butik för 499kr eller finns det andra sidor ni kan rekommendera?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Megacrash:

Varför måste man vänta tills på kvällen innan man kan börja spela, vill de i förebyggande syfte stoppa sjukskrivningar eller?

Tror det mest handlar om att det ska klaffa med USA.
Jag är mest orolig över belastningen på servrarna. Troligen så kör dom på Blizzards egna servrar, och historiskt sett har det inte alltid fungerat så bra vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Tror det mest handlar om att det ska klaffa med USA.
Jag är mest orolig över belastningen på servrarna. Troligen så kör dom på Blizzards egna servrar, och historiskt sett har det inte alltid fungerat så bra vid release.

Det finns ju inga dedikerade servers som blizzards andra spel så blir nog inte så farligt.

Permalänk
Keeper of Traditions

Kommer nog vänta några veckor innan köp, så folk får betatesta spelet först... Servrarna kommer med all säkerhet krångla också

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kommer min rätt så gamla laptop klara av Destiny 2? Systemrequirementslab klagar på min CPU men andra sidor säger att den klarar minimumkraven iaf. Vad tror ni?

GPU: GeForce GTX 780M 4GB
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-4700MQ CPU @ 2.40GHz
RAM: 8GB
OS: Windows 7

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulletuss:

Kommer min rätt så gamla laptop klara av Destiny 2? Systemrequirementslab klagar på min CPU men andra sidor säger att den klarar minimumkraven iaf. Vad tror ni?

GPU: GeForce GTX 780M 4GB
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-4700MQ CPU @ 2.40GHz
RAM: 8GB
OS: Windows 7

Tacksam för svar.

Det kommer funka helt ok skulle jag säga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kommer nog vänta några veckor innan köp, så folk får betatesta spelet först... Servrarna kommer med all säkerhet krångla också

Skulle jag inte göra. Om man tror att trenden blir samma som för konsol så kommer det vara näst intill dött om några veckor.

That said, jag gillar det än så länge 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Skulle jag inte göra. Om man tror att trenden blir samma som för konsol så kommer det vara näst intill dött om några veckor.

That said, jag gillar det än så länge 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Hype.. till en början men sedan dött.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Danzle:

Skulle jag inte göra. Om man tror att trenden blir samma som för konsol så kommer det vara näst intill dött om några veckor.

That said, jag gillar det än så länge 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Det spelar nog ingen större roll, det är ju bara ett coop-spel ändå.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

har fungerat klockrent sen launch men idag så har jag kraschat flera gånger helt random, någon annan som har detta problem?

enda förändringen sen igår är att jag idag köpte ett nytt tangentbord och installerade tillhörande mjukvara (corsair).

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det spelar nog ingen större roll, det är ju bara ett coop-spel ändå.

Public events och PvP blir ju rejält lidande. Även grupp uppdrag och raids om du inte har nog med vänner som spelar.

Skrivet av Tonasty4u:

har fungerat klockrent sen launch men idag så har jag kraschat flera gånger helt random, någon annan som har detta problem?

enda förändringen sen igår är att jag idag köpte ett nytt tangentbord och installerade tillhörande mjukvara (corsair).

Kört till och från hela dagen, inga problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

har fungerat klockrent sen launch men idag så har jag kraschat flera gånger helt random, någon annan som har detta problem?

enda förändringen sen igår är att jag idag köpte ett nytt tangentbord och installerade tillhörande mjukvara (corsair).

Inga problem6. Spelat sedan det släpptes. Inga lagg eller liknande

Permalänk
Medlem

Sådär! Medans man väntar på att Wolfenstein2 ska lagas med en patch så spelar vi inte det mer, just nu håller jag på att ladda ner Destiny. Dags att starta the eternal grind hahaha. Kommer spela upp min gubbe så snabbt jag kan sedan kommer jag vilja ha en klan att spela med lite folk

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

För att kunna njuta till fullo med höga inställningar (60fps+) i 1080p behöver jag då bättre än GTX 970?
Övrigt i datorn är en gammal överklockad (4,5ghz) i5 2500k, 8gb minne osv.

Permalänk
Medlem

Precis köpt ett 1080ti och fick med spelkod.
Är dock lite osäker på om det är ett spel för mig.

Vilka andra spel är det likt ?
Är det kul att spela singleplayer en längre tid ?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Cadtekniker:

Precis köpt ett 1080ti och fick med spelkod.
Är dock lite osäker på om det är ett spel för mig.

Vilka andra spel är det likt ?
Är det kul att spela singleplayer en längre tid ?

Singleplayer-kampanjen är bra, men kort. Sen är spelet i princip tomt på saker att göra. De har verkligen missat en jättechans med Destiny, tyvärr.

Jag hade sålt koden och kanske köpt spelet efter någon expansion.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

@Cadtekniker: Går väl att jämföra med The division på sina sätt. Du springer runt, dödar, lootar.

Singleplayern är inte dålig, men den är relativt kort. Har du fått det gratis tycker jag det är värt det, själva atmosfären och gameplay är sjukt kul

Permalänk
Medlem

@Dunder
@pepsimaxad

Mycket tacksam för era svar
Misstänkte detta.
Köpte the division när det kom och gillade konceptet som fan men singelplayer var på tok för kort och multiplayer finns det inte tid för hemma.

Tänkte varva MEA igen med maxade inställningar, sen blir det Fallout 4 igen istället

Permalänk
Medlem

Är det någon annan klan på G? Swec klanen blev full ganska direkt va?

Permalänk
Medlem

har sweclockers någon klan?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500