Permalänk
Medlem

Nu är det igång genom Bnet!

Visa signatur

nVidia GTX 980 titanium (Strix) l i5-4670k l NZXT X41 Kraken l Asus Z97I-plus l Corsair Dominator Platinum 16 GB DDR 3 l Samsung 850 Pro 256 GB SSD l ADATA Premier Pro SP900 128 GB SSD l EVGA Supernova G2 750 gold l Evolv mitx window l

ASUS VG248QE 144 HZ l Sennheiser PC 360 G4ME l Mionix Avior 8200 l Corsair Strafe RBG

Permalänk
Avstängd

Jag köper oftast spel bara hejsan svejsan men ytterst sällan kommer det spel som får mig att tveka.
Tyvärr är detta ett av dom.

Har funderat flera gånger om jag ska köpa det men satans i gatan vad generiskt det ser ut.

Laddar dock ner Open Beta så man kan testa det iallafall. Får se ifall jag fortfarande känner samma efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZPEKTR:

Nu är det igång genom Bnet!

Kan fortfarande inte installera betan.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Installerar as we speak Jag är spänd av förväntan, var ett tag sen jag grindade på ettan med mitt PS4

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StenTuff:

Kan fortfarande inte installera betan.

Starta om launcher.

Permalänk
Medlem

Det jag tyckte dom gjorde helt fel här var att låta oss spela igenom hela intro-scenen (ruined the surprise for me), de skulle istället plånkat ner oss på valfri openworld area så man kunde fått testa på ett mission, känns på hur det känns med enemy spawning och sånt.. riktigt värdekass "beta" imho.
Detta var mer en showcase demo, men dåligt planerad.

Edit:
I övrigt så visste jag redan att jag kommer älska spelet, för ända sen Destiny kom ut på ps4 så har jag väntat/längtat efter en PC release ^^ Och Destiny 2 på pc är more of the same, pretty much

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Synd lite på dessa "betor". Folk tror att det representerar hur spelet är, men att bygga upp sin gubbe och spela med kompisar för att till slut bli tillräckligt bra för att ta sig an raids. Inget av detta är med i betan. Man börjar med en fast karaktär och kan spela en strike och lite pvp. Detta är så långt ifrån upplevelsen av Destiny. Att köra raidsen i ett gäng, när man kanske inte hade kanongear, och att till slut lyckas bli så sammansvetsade att man tog det. Vilken fantastisk känsla, och glädje. Och att sukta efter den där looten man längtar efter. Eller bara logga in efter reset och köra nightfall med polarna, hjälpa nån med daily, osv. Men betan visar iaf att de varit seriösa med PC-versionen! Fantastisk port!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Har nog aldrig spelat något så generiskt! Cowadoody in space helt enkelt.

Nä usch, detta avinstallerad omgående.

Permalänk
Medlem

Tyckte PvP va helt röv, kändes som man inte hade någon hitreg öht och hög latency.

Permalänk
Medlem

Inverted Spire klar, skönt...har glömt bort känslan efter bossen äntligen faller.....Givet köp detta

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Den generiska inledningen gav faktiskt lite mersmak... får suga på karamellen och köra samarbetsuppdraget imorgon.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt tråkigt pvp.
Sen att det är extremt obalanserat gör ju inte saken bättre
Hunter gunslinger med devils hand cannon, ulti och grats du 1v4ar alla hur enkelt som helst
Sen räcker 2 skott utan ulti.

Är typ en Mccree only pvp.

Hoppa har nog aldrig varit en större nackdel heller, när man hoppar så typ svävar man sakta, easy hs target.
Strafe left-right med sprint igång går typ inte, man rör sig extremt lite i sidleds.

Pve var tråkigt, inte mer att säga om det

Får nog läsa lite på lite om pvp har mer att erbjuda än detta, för annars pass

Permalänk
Medlem

Testade betan.
Aldrig kört 1:an, men jag gillade betan på 2:an. Värdelösa "konsol-känslan" fanns inte, mycket positivt.
Flyter utmärkt.
Ska nog titta närmare på det.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Får bara 40-60 FPS på Destiny 2 ingen skillnad om jag kör LOW på allt eller Highest, har uppdaterat driv rutiner, har 1080ti kör med 1440p. Någon som haft liknande problem?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D (Artic Liquid Freezer 2 360) | MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM X | G.Skill 32GB DDR5 | Seasonic Vertex GX 1000W | Lian Li LANCOOL III | Samsung 49" Odyssey G9 | beyerdynamic dt 1990 pro | ADI-2-DAC FS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fruktansvärt tråkigt pvp.
Sen att det är extremt obalanserat gör ju inte saken bättre
Hunter gunslinger med devils hand cannon, ulti och grats du 1v4ar alla hur enkelt som helst
Sen räcker 2 skott utan ulti.

Är typ en Mccree only pvp.

Hoppa har nog aldrig varit en större nackdel heller, när man hoppar så typ svävar man sakta, easy hs target.
Strafe left-right med sprint igång går typ inte, man rör sig extremt lite i sidleds.

Pve var tråkigt, inte mer att säga om det

Får nog läsa lite på lite om pvp har mer att erbjuda än detta, för annars pass

Strafe och sprint är ju helt värdelöst, du råkar inte ha spelat Division eller? Ser ju ut som en kastrull full med spaghetti i kokande vatten när folk "PvPar", helt onaturliga rörelser

Har inte testat Destiny 2 PvP än, vet inte ens om jag orkar med 4v4, blir som Osiris i 1:an, kul ett tag men man vill ha mer och större efter en stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jetsetradioh:

Får bara 40-60 FPS på Destiny 2 ingen skillnad om jag kör LOW på allt eller Highest, har uppdaterat driv rutiner, har 1080ti kör med 1440p. Någon som haft liknande problem?

Polaren snackade om något sånt, han sa han hade dålig FPS med. Han kör också 1080ti och 1440p, men han byte AA till FXAA tror jag det var. Då blev allt bättre igen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

@Goteborgan: Jag har testat att stänga av alla options och blir ingen fps skillnad på LOW på allt eller highest, känns jävligt konstigt, men kan testa.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D (Artic Liquid Freezer 2 360) | MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM X | G.Skill 32GB DDR5 | Seasonic Vertex GX 1000W | Lian Li LANCOOL III | Samsung 49" Odyssey G9 | beyerdynamic dt 1990 pro | ADI-2-DAC FS |

Permalänk

Tyckte det kändes väldigt enformigt, både PvE och PvP.

  • Spraya halvt magasin på gubbe = död. Repetera 1000x

  • Lång cd på skillsen gjorde det rätt hjärndött.

  • Boss = nöta 10-20 magasin för att döda, inte speciellt kul eller varierande

  • Linjära banor

  • Kändes som hela rpg delen saknade djup

Bra grafik och gott om inställningar.

Vet att det var en beta, men förväntade mig något mer liknande Borderlands fast bättre grafik. Detta kändes mer noob-vänligt och tråkigt. Tror på lite av en The Divison-flopp, dött inom en månad.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Tyckte det kändes väldigt enformigt, både PvE och PvP.

  • Spraya halvt magasin på gubbe = död. Repetera 1000x

  • Lång cd på skillsen gjorde det rätt hjärndött.

  • Boss = nöta 10-20 magasin för att döda, inte speciellt kul eller varierande

  • Linjära banor

  • Kändes som hela rpg delen saknade djup

Bra grafik och gott om inställningar.

Vet att det var en beta, men förväntade mig något mer liknande Borderlands fast bättre grafik. Detta kändes mer noob-vänligt och tråkigt. Tror på lite av en The Divison-flopp, dött inom en månad.

Alltså att jämföra detta spel med division som inte är en ljusår likadant var en swing and a miss ordentligt. Du har nog missuppfattat detta spel. Kanske man måste jag spelat och gillat 1:an för att förstå och uppskatta spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

@Don_Tool: Sa inte att det var som The Division, utan mer att det är över-hypat och kommer dö ut snabbt.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Tyckte det kändes väldigt enformigt, både PvE och PvP.

  • Spraya halvt magasin på gubbe = död. Repetera 1000x

  • Lång cd på skillsen gjorde det rätt hjärndött.

  • Boss = nöta 10-20 magasin för att döda, inte speciellt kul eller varierande

  • Linjära banor

  • Kändes som hela rpg delen saknade djup

Bra grafik och gott om inställningar.

Vet att det var en beta, men förväntade mig något mer liknande Borderlands fast bättre grafik. Detta kändes mer noob-vänligt och tråkigt. Tror på lite av en The Divison-flopp, dött inom en månad.

1. Headshot snabbar upp dödandet väldigt mycket
2. Cd osv är saker som förändras i takt med att du levlar ditt gear. Så var det i 1an iaf.
3. Jag tror inte att alla bossar kommer vara likadana.
4. Det ska vara mer openworld i dett fulla spelet.
5. som du själv säger detta är bara en beta.

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Spelat betan och prestandan är grym och spelet känns väldigt "polished" inga buggar, framerate problem eller något.

Börja tröttna lite på PVP och själv content i betan och tänkte är det här allt?

Insåg att Betan var otroligt platt jämfört med spelet, kommer tydligen vara dailyes, monthly quests och raids. Mycket mer djup än Betan.

Synd att de släppte sån tråkig beta för jag tror de riktiga spelet är bra mycket roligare.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Spelade Betan igår i 2-3 timmar,

det är ju väldigt vacker miljö och det är sjukt mycket Action,

Är också lite orolig at det blir lite för enformigt i längden.

Men lyckas man få till ett bra endgame och bra blans i grupperna så kan det bli nåt,

Jag avvaktar lite med köp...

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem

Det är ju dumt att folk som är nya till Destiny får lite fel bild av vad fulla spelet är när dom kör denna betan. Men å andra sidan så tycker jag Bungie får skylla sig själva, dom vet ju att öppen beta = demo i dagens klimat och det dom visar i betan kommer vara det som många nya spelare kommer basera sin åsikt på inför köp.

Jag blev besviken på innehållet i betan, hade hoppats på att få patrullera, va i hub, levla karaktären lite osv. Men jag har spelat 1an så jag vet ju ungefär hur det kommer att bli.
Huvudsyftet för mig personligen var ju att bara testa hur bra PC versionen är, kontroll och tekniskt, och där blev man ju inte besviken.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur folk kan uttala sig om spelet när det inte ens är släppt. Om man inte har spelat D1 och vet vad som kommer med raids, uppgradera vapen, få högre light osv.. så ska man inte uttala sig.
Spelet kan ändras på PC, det är hela 1,5 månad kvar tills det släpps på PC och säkert många ändringar som kommer göras.
Ha tålamod och återkom med eran recension den 24okt.

Permalänk
Medlem

Jag är ambivalent, PC eller XBO?! Spelade 1:an mycket, helt ok med pad, så där ligger inte valet väger. Men prestandan, XBO börjar bli gammal och undrar om grafik och laddningstider kommer att bli för stor mellan systemen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

@Orrtre: Precis. Kan fan inte vänta till 24'e oktober, blir nog tom. en WoW-release hype. Ta några semesterdagar, nöta Destiny 2. Oh yeah! Hur ska man lyckas undvika spoilers, avskärma sig helt... Fan, konsolsläppet är om 7 dagar. RIP!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Spelade betan, gillar pve'n inte särskilt stort fan av pvp.

Permalänk

Vilka skaffar det till pc då?

Visa signatur

Radeon RX 7800XT / Ryzen 5800X3D / TUF Gaming B550 Plus / Kingstone Fury 32GB RAM

History is violent, ideals are peaceful

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Jag är ambivalent, PC eller XBO?! Spelade 1:an mycket, helt ok med pad, så där ligger inte valet väger. Men prestandan, XBO börjar bli gammal och undrar om grafik och laddningstider kommer att bli för stor mellan systemen?

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt!
Jag kör xbox till det släpps till PC. Då blir det PC för hela slanten!