PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Har startat upp en Discord server nyss som jag hoppas ska växa. Kom gärna in på https://discord.gg/YqTkRN3

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haker:

Kan även tipsa om extra hög digital vibrance. Hjälper verkligen om man vill spotta spelare fortare

Märker inte en mycket större skillnad men alla färger ser för intensiva, får nästan ont i ögonen av det.

Permalänk

Någon mer än jag som har svårt att komma in på EU servrar idag? Tar vääääldigt lång tid att bli matchad med några andra. Ibland verkar det inte fungera alls.. :/

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Någon mer än jag som har svårt att komma in på EU servrar idag? Tar vääääldigt lång tid att bli matchad med några andra. Ibland verkar det inte fungera alls.. :/

Enligt deras sida på twitter hade/har de problem med EU servers. Verkar inte löst ännu då de inte uppdaterat med någon ny info, som de sa skulle göras från dem.

https://twitter.com/pubattlegrounds?lang=en

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Enligt deras sida på twitter hade/har de problem med EU servers. Verkar inte löst ännu då de inte uppdaterat med någon ny info, som de sa skulle göras från dem.

https://twitter.com/pubattlegrounds?lang=en

Funkar hur bra som helst nu och gjorde det även igår eftermiddag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Funkar hur bra som helst nu och gjorde det även igår eftermiddag.

Verkar inte gälla för alla, jag spelade ett snabbt game utan problem men däremot känner jag flera som hade problem igår. Småbuggar finns ju överallt och kommer titt som tätt men jag har själv inte haft några större fel med spelet faktiskt.

Tycker de som jobbar på spelet är snabba och ger ut bra information på sociala medier, det uppskattas!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Väldigt dåligt optimerat i många områden, annars är det väl ganska roligt.

Permalänk
Avstängd

Precis skaffat spelet men shit va kul det är.
Gillar ni överlevnadsspel typ dayz eller breaking point men skulle gärna möta en fiende var femte minut istället för var tredje dag så är det ett kanon spel.
Spelet är som en blandning mellan king of the hill mod till arma 3 och breaking point utan zombies.
Fast det är mycket mycket mer lätt drivet än arma.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

Nån som vill köra en duo?
Adda "Bad News" på steam.

Jag är rätt kass i det här spelet men det brukar vara roligare om man är fler.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

Äntligen

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat. Själv har jag bara blivit sexa än så länge.
Spelet är riktigt roligt. Jag spelar Rätt mycket Dayz och detta är som en light-version med bara action-momenten. Snabba intensiva matcher. Jag har dock inte vant mig med vapnen riktigt och har lite svårt att döda folk. Igår sköt jag en kille med min 1911 point blank men han dog inte utan sprang och gömde sig. Jag stack och lootade lite i närområdet och dödade en annan kille. 15 minuter senare var jag tillbaka då området krympt till runt huset vi var och krigade. Jag gick in och då satt den fan och tryckte i en garderob och sköt mig med en hagelbrak :/

Buggar jag märkt är ganska ofta rubberbanding vilket är jävligt irriterande. Och jag fick en bugg där jag precis lootat en supply drop så kunde jag inte få fram mina vapen, använda gear eller öppna dörrar. Efter fem minuter kastades jag ut och min kill räknades inte

Men spelet är kul och kan verkligen rekommenderas. Hoppas bara det kommer fler kartor då denna lär man kunna rätt snabbt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Bara jag som upplever att ljudet från fiender är obefintligt? Hör aldrig någonsin om någon klampar runt i närheten av mig.

Tycker också att man inte hör ljudet när folk skjuter i närheten av en själv heller ibland..

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Den dåliga optimeringen av spelet förstör min upplevelse. Jag har ju köpt det så vill spela men jag väntar tills de har fixat det. Spelar h1z1 under tiden. Härligt att kunna ha 2 BR-spel att tillgå!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dalledalle:

Bara jag som upplever att ljudet från fiender är obefintligt? Hör aldrig någonsin om någon klampar runt i närheten av mig.

Tycker också att man inte hör ljudet när folk skjuter i närheten av en själv heller ibland..

Man får lyssna efter dörrar, förhoppningsvis så kommer fotsteg höras mer och sen får vi hoppas på first person only servers.

Skrivet av D1PPEN:

Den dåliga optimeringen av spelet förstör min upplevelse. Jag har ju köpt det så vill spela men jag väntar tills de har fixat det. Spelar h1z1 under tiden. Härligt att kunna ha 2 BR-spel att tillgå!

Flyter på bra för mig, enda buggen som jag råkat ut för under 31 timmar är att F slutade funka så jag kunde inte använda bilar, loota eller öppna dörrar, och rebinda till nått annat hjälpte inte.

Mest störande är alla idioter på flyget, varför måste dom hålla på och skrika och leva djävulen? förbannade snorungar.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Håller helt med angående idioter på flyget. Är lättast att bara dra ner volymen tills man hoppat ut..

Men borde finnas en knapp in game där man kan mutea all ingame kommunikation tillfälligt..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

CTRL + T mutea alla ingame

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Bara jag som upplever att ljudet från fiender är obefintligt? Hör aldrig någonsin om någon klampar runt i närheten av mig.

Tycker också att man inte hör ljudet när folk skjuter i närheten av en själv heller ibland..

Jag har inga problem med det. Fotsteg hörs väl om man inte crouchar och när nån skjuter hörs det också. Även bilar hörs väldigt väl när de kör omkring. Igår låg jag och tryckte bakom en gran i slutminuten när jag hör nåt som prasslar. Då ligger det en kille och kryper fem meter ifrån mig och det hördes. Jag dog givetvis men blev 4:a.

Jag brukar stänga av ingame chat under inledningen och slå på den när jag hoppat. Vad man nu ska ha den till, inte en jävel svarar på ens glada tillrop.

Jag irriterar mer mig på alla som headshottar en med ett skott. Hur fan kan man vara så bra?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag har inga problem med det. Fotsteg hörs väl om man inte crouchar och när nån skjuter hörs det också. Även bilar hörs väldigt väl när de kör omkring. Igår låg jag och tryckte bakom en gran i slutminuten när jag hör nåt som prasslar. Då ligger det en kille och kryper fem meter ifrån mig och det hördes. Jag dog givetvis men blev 4:a.

Jag brukar stänga av ingame chat under inledningen och slå på den när jag hoppat. Vad man nu ska ha den till, inte en jävel svarar på ens glada tillrop.

Jag irriterar mer mig på alla som headshottar en med ett skott. Hur fan kan man vara så bra?

Jag sitter och blir förvånad på twitch när bra spelare langar hs titt som tätt. Imponerande faktiskt. Sen är jag rätt ny till spelet och inte lärt mig meta ännu.. Men ändå

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Bara jag som upplever att ljudet från fiender är obefintligt? Hör aldrig någonsin om någon klampar runt i närheten av mig.

Tycker också att man inte hör ljudet när folk skjuter i närheten av en själv heller ibland..

Vad använder du för headset? Själv använder jag Logitech G933 som har 7.1 surroundljud med hjälp av mjukvara.
Detta måste stängas av eftersom spelet inte stödjer detta ännu. Så testa att stänga av surroundljud om du har detta och köra med stereo mode istället.
Det blir ganska stor skillnad för mig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vad använder du för headset? Själv använder jag Logitech G933 som har 7.1 surroundljud med hjälp av mjukvara.
Detta måste stängas av eftersom spelet inte stödjer detta ännu. Så testa att stänga av surroundljud om du har detta och köra med stereo mode istället.
Det blir ganska stor skillnad för mig.

Intressant! Jag har faktiskt samma lurar så detta ska jag testa! Tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

Ah förhelvete... hade en m16 och blev dödad av en person med en kofot, säg inte det till nån

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

Köpte en reward för 4800 och fick mitt andra par punkar boots, varför tror dom att jag vill ha 2 par? Jag använder ju inte ens det par jag redan har.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

@kaya: sälj eller scrapa dom

Permalänk
Avstängd

Då får jag 50 pengar, och dom kostade 4800, lagomt kul.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Sjukt beroendeframkallande spel..

Någon mer som har problem med att det laggar en stund när man plockar upp saker? Detta är oftast värst i början av ny runda. Då kan det ta cirka 1-2 sekunder från att man trycker på F till att saken registreras (öppna dörr/ta upp gear)

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

@dalledalle: Skulle rekommendera dig att loota via tab istället och dra över grejer. Då slipper du animationen.

Permalänk
Medlem

rekommenderar ReShade för de som inte gillar den suddiga looken på spelet i nuläget (pga FXAA)

https://reshade.me/

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/642qbm/ulti...

https://twitter.com/BattleRoyaleMod/status/851074602084192258

det är ok enligt utvecklarna, så tweaka på tills ni får det som ni vill

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd

Hur länge tills detta spelet hamnar på hyllan likt tidigare BattleRoyale spel? Dvs nåt nytt BR kommer ut och alla hypar sönder det tills nästa kommer.

Kommer utvecklaren göra något som kontrar "Low" grafikinställningarnas fördelar? Annars är det ju ingen mening att ha grafikinställningar >Low om nu alla ska spela på just Low för att se så mycket mer.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Hur länge tills detta spelet hamnar på hyllan likt tidigare BattleRoyale spel? Dvs nåt nytt BR kommer ut och alla hypar sönder det tills nästa kommer.

Kommer utvecklaren göra något som kontrar "Low" grafikinställningarnas fördelar? Annars är det ju ingen mening att ha grafikinställningar >Low om nu alla ska spela på just Low för att se så mycket mer.

Det har inte direkt funnits några andra spel som är ren Battle Royal, det har funnits spel som har sjävla spelläget, men inte direkt gjorts från grunden med BR som syfte. Arma, Dayz, H1Z1 var inte byggt från grunden med BR i tanke. Playerunknown var ju med att skapa dom, och nu gjorde sitt eget spel, med BR i grunden. Det är inte över hypat på något sätt, det är bland det roligaste jag har spelat på många år faktiskt.

Just nu är det fördelar med Low Foliage, dom har sagt i dev blog att det kommer ändras, så det blir lika för alla, oberoende av grafikinställningar. Det har dom sagt i deras Dev blog.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."