PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

@supersnorren: Jo för lite RAM eller att det ligger på en långsam hårddisk kan det kanske vara. Med endast PUBG igång ligger min RAM-användning på dryga 11 GB.

Hur lyckas du med det? Mitt PUBG tar max 4-4,5Gb. Så kanske 6-7 Totalt för hela systemet.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Hur lyckas du med det? Mitt PUBG tar max 4-4,5Gb. Så kanske 6-7 Totalt för hela systemet.

Ingen aning. Olika inställningar i spelet kanske? Kanske har nåt som skräpar i win. Får prova igen...

Edit: Körde en runda nu. Endast PUBG igång, samt steam och afterburner då förstås. Eller ja, anti-virus och sånt var ju igång också, men de använder ju minne i storleksordning MB, ej GB. Ändå peak på dryga 10 GB RAM usage totalt. Dippen mot slutet för både RAM och GPU osv är när rundan är slut och jag tabbar ur spelet, så det är fortfarande igång

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som upplever sämre FPS iom senaste patchen?

Jag har inte världens bästa dator(i5 6600, gtx 680, 16gb ram), men har kunnat spela utan problem. Men nu efter senaste patchen upplever jag mer fps dippar och har fått sänka grafiken(som inte direkt var högt inställt innan). FFP är i princip omöjligt, 3PP fungerar bättre imo.

Permalänk
Medlem

"PUBG SEPTEMBER PATCH UPDATE - FPP RANKS, NEW WEAPON, NEW WEATHER - PLAYERUNKNOWNS BATTLEGROUNDS NEWS" https://www.youtube.com/watch?v=EameLev-Khs

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Satte ihop en lite simpel kill compilation i morse från gårdagens chillspelade och tänkte då att jag kunde dela med mig av det här.

Trevlig helg på er! Ses på slagfältet.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@Crazy: Snyggt lir !

Vilket program redigerar/klipper du med ?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Japp, man kan lira i squad för upp till 4 personer
Det ska komma en massa nya saker i #framtiden men ja, när och vad det blir får ju framtiden utvisa.

Dock ett sjukt pulshöjande spel och grymt underhållande!

Skrivet av SunQ:

Precis! Ruskigt kul! Sen kan man planera lite om man vill ta det lite lugnt och loota "i fred" så kan man droppa en bit ifrån de stora städerna/populära områden. Nackdelen är att det är mindre loot på dessa ställen.
Eller vill du komma in i action direkt droppar du på militär ön eller i skolan så vet man att man kommer hamna i strid direkt

Precis som NordhNet skriver så kan man antingen spela Solo, Duo eller Squad upp till 4 personer. Antingen med kompisar eller så joinar du en annans squad.

Detta är verkligen ett spel man måste prata med varandra i för att ha en chans så se till att ha en mic och lyssna på vad de andra säger.

Det går även att välja om du vill spela i första person-läge eller tredje person.

Givetvis ska man hänga i Sweclockers Discord för att hitta någon trevlig swecare som spelsällskap om man nu inte ens andra polare är sugna

Det blir inte snabbt repetivt då? Eftersom det bara finns ett spelsätt menar jag...

Permalänk
Medlem

Torsdag, och inget crate-vapen!!

Samt att ett dimmigt väder kommer

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Swennis:

Det blir inte snabbt repetivt då? Eftersom det bara finns ett spelsätt menar jag...

Jag tycker inte det. Jag tror det beror på att varje runda är så unik

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@Crazy: Trevligt. Vissa skjuter snabbare i singel-mode än i auto. Hur fan går det till? Man ligger ju i lä...

Permalänk
Medlem

Jag hade rätt roligt igår när jag körde runt på kartan jagad av två kineser i varsin bil, ivrigt tjattrande.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Nya vädret:

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

@Crazy: Snyggt lir !

Vilket program redigerar/klipper du med ?

/Homer_S

Tackar tackar! Jag använder mig av Movie Studio Platinum 14, men måste erkänna att det var något år sen som jag sist klippte videos, men Movie Studio är rätt så enkelt att komma igång med. Ska bara lära mig att rendera bättre...

Skrivet av REWplayFF:

@Crazy: Trevligt. Vissa skjuter snabbare i singel-mode än i auto. Hur fan går det till? Man ligger ju i lä...

Det handlar om att trycka på avtryckaren så snabbt som möjligt. Spray control för auto är dock rätt lätt att lära sig och är även väldigt effektivt. Dock så kör jag en del singel mode också. Man lär sig vad som fungerar bäst för en själv. Mitt favoritvapen är t ex M16 och det grymma med den är ju bl a hur snabbt man kan skjuta på close to mid range genom att använda burst och bara trycka så snabbt du kan. Du kan se det 5:22 i videon, dock så kör jag inte det snabbaste där, men det är tillräckligt snabbt för att folk inte ska hinna reagera innan de dör. Spela med vad som fungerar bäst för dig, skit i andra, MEN våga experimentera. Se inte varje runda som en runda där du måste vinna eller där du måste överleva så länge som möjligt. Använd vissa rundor till att bara experimentera vissa saker.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@joppekniven: Hmmm.

Inte så tät dimma som jag trodde.
Ser snyggt ut dock.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Spelat spelet i ett par veckor. Igår fick jag och min teammate vår första duo kycklingmiddag

Varning - Skruva ner ljudet - ...Jag skriker högt på slutet x-) .. Lite pinsamt men vafan

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag vann sist. Känts helt hopplöst vissa gånger. Hitta svinbra vapen bara för att inte hitta en hjälm och sedan bli oneshottad, eller hitta ännu bättre loot och råka trycka F under bilfärden vid top 15 tiden.

Nu fick jag dock en vinst och sista killen får för sig att han ska springa ut ur sista ringen och loota ett drop. Träffade honom en gång med UMPen sen föll han ihop av cirkeln, riktigt smidigt. Undra vad han tänkte? =] Riktigt antiklimax, men jag tar det.

Permalänk
Medlem

Gick så sjuuuuuukt illa ikväll, ingen aim alls. Hörde en lirare knata in i huset jag lootade, stannar upp och han smyger genom dörrhålet. Jag drar TVÅ salvor med hagel FRAMFÖR snubben och så blir det adjöss...

Så gick det typ varenda runda

Permalänk
Sjusovarn

Jag sitter på ett R290 och ligger på 40-60fps, det jag stör mig på och undrar är om min temperatur på 93-95c är "vanligt" för ett R290. Det spelar ingen roll om jag har alla inställningar på ultra eller very low, temperaturerna gäller även när jag bara är i startmenyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Jag sitter på ett R290 och ligger på 40-60fps, det jag stör mig på och undrar är om min temperatur på 93-95c är "vanligt" för ett R290. Det spelar ingen roll om jag har alla inställningar på ultra eller very low, temperaturerna gäller även när jag bara är i startmenyn.

Vet inte med 290, men 290X med referenskylare ligger på den tempen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittat ett nytt intresse; soloqua i squadFPP där enda målet är att döda så många som möjligt och förstöra för andra. Dock går det ibland bättre än vanligt och fick här till en chicken dinner. 12 kills (varav 3 afk), men många strider och knockouts däremellan.

Inget speciellt med kills m.m. utan ville mest bara testa Nvidia Highlights

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

Hittat ett nytt intresse; soloqua i squadFPP där enda målet är att döda så många som möjligt och förstöra för andra. Dock går det ibland bättre än vanligt och fick här till en chicken dinner. 12 kills (varav 3 afk), men många strider och knockouts däremellan.

Inget speciellt med kills m.m. utan ville mest bara testa Nvidia Highlights
https://www.youtube.com/watch?v=lfQg-EJT_1w

Man kan ju undra vad vissa du sköt på sysslade med, haha... Men snyggt lirat! Hojta om du någon gång vill dra en duo.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vad looten är sned ibland. Första huset i utkanten av Pochinki hade 5st first aid och 2st dämpare för pistol. Andra huset hade lvl3 armor och lvl1 rygga och 3st lvl2 armor som låg ovanpå varandra.

Kunde inte gå in i ett garage, tog stopp. Gick in i undervåningen på ett "torn"-hus och blir beskjuten utan att ta skada. Utanför fönstret står en snubbe och skjuter på mig med hagel och jag skjuter tillbaka med AK och träffar honom inte. Siktar även med röd-punkt, träffar ändå inte. Då springer han runt, öppnar dörren och HS´ar mig med hageln.

Ändå fortsätter man spela, för det är sjukt kul.

Permalänk
Medlem

Kört några rundor solo nu, senaste rundorna FPP, tycker det är mer rättvist när man inte kan se runt hör, över murar etc... kommit 6a som bäst, och top 10, 3 ggr...
Men fattar inte hur folk kan loota så mycket så fort... dödade en typ efter ett par minuter, och hans låda va smockfull!
Sen har jag bara fått tag i en bil en gång, hur fasen hittar ni fordon??
Men jäklar vilken adrenalinkick det är... heslt när man är med till ca 10kvar!
Spelade idag, febrig och jävlig, trodde jag skulle få hjärtklappning! hahaha
Kör ni helst FPP med? Eller ä'r det mindre buggigt i 3rd person?

Permalänk
Skrivet av BIRDIE13:

Hittat ett nytt intresse; soloqua i squadFPP där enda målet är att döda så många som möjligt och förstöra för andra. Dock går det ibland bättre än vanligt och fick här till en chicken dinner. 12 kills (varav 3 afk), men många strider och knockouts däremellan.

Inget speciellt med kills m.m. utan ville mest bara testa Nvidia Highlights
https://www.youtube.com/watch?v=lfQg-EJT_1w

Jäklar vilken rolig utmaning! Det här måste testas, tack för att du postade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kört några rundor solo nu, senaste rundorna FPP, tycker det är mer rättvist när man inte kan se runt hör, över murar etc... kommit 6a som bäst, och top 10, 3 ggr...
Men fattar inte hur folk kan loota så mycket så fort... dödade en typ efter ett par minuter, och hans låda va smockfull!
Sen har jag bara fått tag i en bil en gång, hur fasen hittar ni fordon??
Men jäklar vilken adrenalinkick det är... heslt när man är med till ca 10kvar!
Spelade idag, febrig och jävlig, trodde jag skulle få hjärtklappning! hahaha
Kör ni helst FPP med? Eller ä'r det mindre buggigt i 3rd person?

Looten är väldigt mycket random. Ifall man har tur så hittar man ett fullsmockat hus.
Sen när man trycker tab och drar in all loot som är i närheten går det betydligt fortare än att gå fram, titta på looten och trycka F.

Bilar finns lite överallt efter större vägarna och har högre spawnchans i garage. Man lär sig ganska fort vart det finns bilar

Jag själv kör 100% FPP. Tycker det är roligare. Annars står folk bara bakom hörn och tittar. Nu blir det lite mer att man måste peaka runt hörnen och båda har chans att se varandra.

Edit: Vet inte om detta är senaste kartan men det finns flera kartor om man söker på typ "PUBG loot map" på google.
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/6it7zs/shat...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

KYCKLING! Efter 1 1/2 veckas frånvaro från ön hämtades en rival 700 ut idag under elgigantens kampanj (499kr). En tyngre rackare som gynnar mig, blir så-jävlar-i-till-mig när det hettar till.

Första spelsessionen med nya musen kom kycklingen. Nu vinner inte jag pga skills, utan tur med positioner och i detta fall en ljuddämpare till M16 som gjorde susen. Tvåan krälade runt i en ghillie suit och jag kunde lokalisera honom då han sänkte bronsmedaljören. Ljuddämpare är värt oerhört mycket. Jävligt trevlig när man inte vinner så mycket.

Permalänk
Medlem

Någon fler som märkte fryslagg på typ 2 sekunder under gårdagaskvällen?
Alla vi fyra som satt och lirade igår kände av dom minst en gång per match.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

@SunQ: Japp, både jag och min Teammate märkte av fryslagg under de två timmarna vi spelade 21-23:00

Inte stött på detta innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

@SunQ: Japp, både jag och min Teammate märkte av fryslagg under de två timmarna vi spelade 21-23:00

Inte stött på detta innan.

Kan ha med detta att göra: https://www.fz.se/nyhet/274318-windows-10-hackar-vid-spelande...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |