DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET på alla enheter

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET på alla enheter

Hej!

Har ett väldigt irriterande internet problem. Det började för ett tag sen och jag har inte lyckats lösa det än.

Det börjar med att internet slutar fungera och när jag försöker gå ut på internet via Chrome så får jag DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET. Det fungerar inte heller i andra browser's. Detta sker enbart när man är ansluten via WIFI.

Jag har gjort alla standard knep. Återställa routern, uppdatera firmware, testat med statisk IP, reboota etc... Jag har även testat med två andra routar och får samma problem.

Om man kopplar via kabel direkt till internet uttaget så får jag inte detta problem. Det är alltså enbart via WIFI. Alla enheter på nätverket får samma problem. Om jag kör en relese/renew på DHCP'n så fungerar det i random tid (mellan 5min till 12 h) sen slutar det fungerar och jag måste göra en ny relese/renew.Detta gällde för båda routrarna jag testade.

Jag har ringt till min ISP och dom säger att om det fungerar med kabeln så kan dom inte hjälpa mig. Tyvärr så fungerar det med kabel...

Undrar om det kan vara något app/malware/virus i någon av enheterna som ansluter till nätverket som är orsaken till detta. Någon som haft liknande problem eller har något förslag på vad man kan göra?

Dom routrarna jag testade vad en TP-MR3420 och faktiskt två olika Netgear routrar, båda relativt nya.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
0:0:0:0:0:0:7f00:1
Registrerad
Aug 2005

Detta gäller alltså bara Chrome?
Har du testat andra DNS'er än din leverantörs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Nej internet sluta fungera helt och hållet. Sorry var kanske lite otydlig i det.

Japp jag har testat med google's DNS servrar med, 8.8.8.8 och 8.8.4.4 utan lycka

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Vad har du för router? resetta den och börja om, uppgradera firmware och testa på nytt. Låna en router av en kompis och testa

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

@jocke92: Testat med två andra router. Samma sak. Redan upgraderat firmware, samt resettat den samt återställ fabriksinställningar... Inget av det fungerar