CS:GO turnering med Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

@Rajmo: Tycker det låter som en bra lösning på vårat gemensamma problem!

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Geeks Gaming

@Rajmo
Ni som vill får gärna sitta på vår teamspeak när ni lirar! Vi kan fixa ett privat rum åt er om ni bara frågar en admin eller supervisor.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1384219-geeks-gaming-te...

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Rajmo:

Jag tänkte också skriva att jag söker lag. Men nu är vi 5 som gör det, ska vi lira? Jag är en glad 27åring, Global och 1700 elo @ faceit.

Räkna in mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Räkna in mig!

Mig med, för att förtydliga tidigare inlägg!

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
CS-mästare

@SebKro @almness

Då är vi 3 redan!

Skrivet av TheMadPanda:

@Rajmo
Ni som vill får gärna sitta på vår teamspeak när ni lirar! Vi kan fixa ett privat rum åt er om ni bara frågar en admin eller supervisor.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1384219-geeks-gaming-te...

Låter kanon!

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av SebKro:

Mig med, för att förtydliga tidigare inlägg!

Skrivet av Rajmo:

@SebKro @almness

Då är vi 3 redan!

Låter kanon!

Startade ett lag på challengermode, registrera er och sök till laget, när vi är fem så signar jag upp oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Söker lag
Rank A+ på esea, faceit lvl 10, är 29 år och skulle gärna hoppa in i ett lag med sköna grabbar/tjejer, er nivå spelar ingen roll så länge ni är ett glatt gäng

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelar gärna med dig. Men har inte tid med ett lag just nu. Kommer alltid ha vinnarinställning. Blir aldrig toxic mot mina medspelare utan försöker se allt positivt. Klart man kan bli arg idag dock.

N1ddan på Faceit

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Skrivet av almness:

Söker lag
Rank A+ på esea, faceit lvl 10, är 29 år och skulle gärna hoppa in i ett lag med sköna grabbar/tjejer, er nivå spelar ingen roll så länge ni är ett glatt gäng

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Rajmo:

Jag tänkte också skriva att jag söker lag. Men nu är vi 5 som gör det, ska vi lira? Jag är en glad 27åring, Global och 1700 elo @ faceit.

Jag deltar gärna i ett lag som vill vinna! GE och 5k timmar.

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av JesperOlsson:

Jag deltar gärna i ett lag som vill vinna! GE och 5k timmar.

Gör en profil på sidan och PM:a mig länken till kontot 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

låter bra! samma ålder ish! ja drar ett pm till er!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Skrivet av almness:

Räkna in mig!

såg inte sida 2 xd, då kanske ja är sent ute! om ni saknar säg till ja är sugen!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Geeks Gaming

Vi tänkte passa på att köra en spelkväll i CS:Go ikväll med tanke på turneringen. Vi har fixat en egen server till kvällen och man kan synka upp med resterande via vår teamspeak, vi börjar 19:00 ikväll. Bra tillfälle att hitta folk o köra med inför turneringen eller att spela lite med lagen.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1384219-geeks-gaming-te....

Permalänk

@TheMadPanda: Går det att köra EAC på osx?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av GoldenFan:

@TheMadPanda: Går det att köra EAC på osx?

Jadå! Bara att följa deras instruktioner från hemsidan!
https://www.easyanticheat.net/esports/

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Startade ett lag på challengermode, registrera er och sök till laget, när vi är fem så signar jag upp oss.

Skriv gärna ett PM till mig om ni behöver en spelare till, får svårt att skrapa ihop 5 spelare själv och vill gärna vara med i turneringen. 30 år, spelat CS sen 1.3 och är GE med ca. 2000h spelade timmar i CS:GO just nu.

Edit: Inlägg kl. 13:37, det måste betyda att mitt lag kommer vinna? Höhö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajmo:

@SebKro @almness

Då är vi 3 redan!

Låter kanon!

Jag är gärna med om ni inte har hittat 5 stycken än! Har inga att lira turneringen med. Är Global, 1700 elo på faceit, rank B+ på ESEA.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Kakann:

Skriv gärna ett PM till mig om ni behöver en spelare till, får svårt att skrapa ihop 5 spelare själv och vill gärna vara med i turneringen. 30 år, spelat CS sen 1.3 och är GE med ca. 2000h spelade timmar i CS:GO just nu.

Edit: Inlägg kl. 13:37, det måste betyda att mitt lag kommer vinna? Höhö

Skrivet av FZL:

Jag är gärna med om ni inte har hittat 5 stycken än! Har inga att lira turneringen med. Är Global, 1700 elo på faceit, rank B+ på ESEA.

Vi har tyvärr fullt nu, kanske starta ett som vi gjorde?

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av FZL:

Jag är gärna med om ni inte har hittat 5 stycken än! Har inga att lira turneringen med. Är Global, 1700 elo på faceit, rank B+ på ESEA.

Vi ska ikväll kl 19.00 ha en spelkväll i CS. Hoppa in på våran TS så kanske du hittar några som vill vara med på turneringen.

Adressen till TS hittar du i min signatur precis under här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Hade signat upp mitt lag om det inte hade varit för att vi hade blivit brutalt våldtagna av alla som signar upp. Visst är det kul att spela en turnering men vi vill ha kul när vi kör den också.
Sen har vi inte heller tid till att köra, men det är en annan femma.
Så jag önskar alla lag lycka till!

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av GoldenFan:

@TheMadPanda: Går det att köra EAC på osx?

Kollade lite mer på detta och såg att för CS så finns endast stöd för Windows. EAC har stöd för mac på spel där det är integrerat, men i CS är det ett tillägg i steam.
Från en moderator från steam:
"OSX and Linux are supported in the games where EAC is integrated (Rust, RoK, etc).
CS series doesn't have EAC integrated and is supported only on Windows OS."

Ber om ursäkt, hoppas det går att lösa en Windowsinstallation eller liknande!

Permalänk
Medlem

@TheMadPanda: För framtiden: Kanske hade varit roligare om man sökte till tävlingar som person och skrev upp sin rang, sedan sätts alla in i ett lag beroende på vilken rang man har? T.ex. så att ett lag har 2 lågrankade, 2 mellanrankade och en högrankad? Behöver inte vara för tävlingar med prispott utan endast om man vill spela och hålla turneringar för skojs skull!

t.ex. att man får ge varje rank från Silver 1 till Supreme en poängökning med 100 poäng per rank och en större ökning vid supreme-> Global
Så får man försöka ordna så att varje lag har en genomsnittspoäng på runt "1500" eller dylikt? Obs, endast en tanke!

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av SebKro:

@TheMadPanda: För framtiden: Kanske hade varit roligare om man sökte till tävlingar som person och skrev upp sin rang, sedan sätts alla in i ett lag beroende på vilken rang man har? T.ex. så att ett lag har 2 lågrankade, 2 mellanrankade och en högrankad? Behöver inte vara för tävlingar med prispott utan endast om man vill spela och hålla turneringar för skojs skull!

t.ex. att man får ge varje rank från Silver 1 till Supreme en poängökning med 100 poäng per rank och en större ökning vid supreme-> Global
Så får man försöka ordna så att varje lag har en genomsnittspoäng på runt "1500" eller dylikt? Obs, endast en tanke!

Hmm, har tänkt liknande tankar också men lutar mer åt att begränsa en hel turnering istället. Så att man får max vara en viss rank och kontot måste vara äldre än tre månader (minska risken för smurf). Då om ett lag är på en lägre nivå så kommer de ändå förlora om de möter ett mycket starkare o det är inte kul för någon. Vi kommer också gör fler turneringar i spel som inte är cs så håll utkik i forumet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@TheMadPanda: Kan bekräfta att EAC-klienten bara finns till Windows - tyvärr!

/philip från challengermode

Permalänk
Skrivet av TheMadPanda:

Hmm, har tänkt liknande tankar också men lutar mer åt att begränsa en hel turnering istället. Så att man får max vara en viss rank och kontot måste vara äldre än tre månader (minska risken för smurf). Då om ett lag är på en lägre nivå så kommer de ändå förlora om de möter ett mycket starkare o det är inte kul för någon. Vi kommer också gör fler turneringar i spel som inte är cs så håll utkik i forumet!

Skickades från m.sweclockers.com

FYI. Detta är en feature vi jobbar på att implementera snart - så att det kommer finnas olika turneringar/tävlingar för spelare av olika rank.

/Philip från Challengermode

P.S - sorry för dubbelpostning om det är emot reglerna?

Permalänk
Medlem

Mitt lag har signat!
Kaliber371

Permalänk
SpelClockers

Vad roligt att det är så många lag som har reggat sig!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av kristallkrona:

Vad roligt att det är så många lag som har reggat sig!

Eller hur

Vet inte om ni ville att man skulle bekräfta sin medverkan även i tråden men vi fick ihop fem från tråden till ett lag, vi är reggade och anmälda på challengermode under namnet OC.

Lycka till alla lag, men inte för mycket

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av almness:

Eller hur

Vet inte om ni ville att man skulle bekräfta sin medverkan även i tråden men vi fick ihop fem från tråden till ett lag, vi är reggade och anmälda på challengermode under namnet OC.

Lycka till alla lag, men inte för mycket

Nä, ni behöver inte bekräfta er i tråden. Ni behöver bara anmäla er på Challengermode's hemsida.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
SpelClockers

Påminnelse!!

Ni som inte har anmält er till CS:GO turneringen så är sista dagen imorgon!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
SpelClockers

Sådär, då har turneringsbracketen blivit seedad och ni finner den på turneringssidan!

Vi önskar er alla lycka till i denna turnering.

Visa signatur

wololooooooooooooooooooo