Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The Hive
Registrerad
Jun 2009

Går ej öppna port

Hej!
Har tampats ett tag med att försöka öppna port för Minecraft (25565). Detta har fungerat förut på en router som ingick då jag hade Telia adsl, har nu fiber från Bahnhof 250/100. Själva portöppningen vet jag hur går till.

Men porten står hela tiden som stängd när jag kollar på Port Checker. (Har haft spelet igång samtidigt som jag kollat.)
Provat kommandon som config/release och config/renew, ingen förändring. Även stängt av brandväggen helt i Windows samt direktkopplat tp-kabeln in i väggen, ingen förändring där heller. Jag ringde också Bahnhof och kollade så jag hade en publik ip-adress och inte privat, men jag har publik.

Vänder mig nu till er som är mer erfarna i detta ämne än mig i hopp om lite assistans.

Min router är en ny TP-Link Archer C7 som jag uppdaterat till senaste Firmwire också.

Mvh

Fractal Design Define XL - Corsair HX850 Modular Gold - Intel i7 3930K 3.2Ghz - Asus Rampage IV Extreme - Corsair 16GB 16000Mhz - Nvidia GTX670 2GB - 2x Seagate 7200RPM 1TB - Samsung SSD 830-series 128GB - Win7 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.