HTPC till streaming från NAS & emulatorer?

Permalänk
Medlem

HTPC till streaming från NAS & emulatorer?

Min Boxee Box sjunger på sista versen och jag har börjat leta efter en ersättare. Söker en HTPC där jag kan streama från min NAS, än så länge i 1080p, men stöd för framtida 4K får gärna finnas men är inte ett krav. Vill också kunna köra emulatorer, t.ex. motsvarande Retropie. Har tittat lite på Raspberry PI 3, men räcker prestandan i denna för detta ändamål? Är det värt att satsa på en fullvärdig HTPC för mina ändamål?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Min Boxee Box sjunger på sista versen och jag har börjat leta efter en ersättare. Söker en HTPC där jag kan streama från min NAS, än så länge i 1080p, men stöd för framtida 4K får gärna finnas men är inte ett krav. Vill också kunna köra emulatorer, t.ex. motsvarande Retropie. Har tittat lite på Raspberry PI 3, men räcker prestandan i denna för detta ändamål? Är det värt att satsa på en fullvärdig HTPC för mina ändamål?

Har du kollat på Nvidia shield?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Har du kollat på Nvidia shield?

Det har jag inte gjort. Tack för tipset!! Är precis något sånt jag letar efter. Hur skiljer sig prestanda standard vs PRO-varianten? Jag tänkte ju köra lagring på NAS, så 500 GB minne känns inte nödvändigt? Eller lagras emulatorerna mm på enheten? Hur är prestandan vs Rasp Pi?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Det har jag inte gjort. Tack för tipset!! Är precis något sånt jag letar efter. Hur skiljer sig prestanda standard vs PRO-varianten? Jag tänkte ju köra lagring på NAS, så 500 GB minne känns inte nödvändigt? Eller lagras emulatorerna mm på enheten? Hur är prestandan vs Rasp Pi?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen fara!

Har inte kollat på pro varianten faktiskt, jag har standard varianten. Har heller inte kört emulatorer men vet att vänner har gjort det på Nvidia shield. När det kommer till prestanda osv. är jag inte rätt person tyvärr, men finns säkert många här på SweClockers som har koll!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Jag har en Shield 2017 ... fungerar skit bra. NES / Gamecube / etc. Spelar 4k Netflix. Stream från NAS utan problem. 2015 är samma hårdvara ... bara billigare. 2017 har mycket bättre controller.