Gratis VPN + utorrent? Lika illa som att inte använda nån alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jassadu:

Men det här är ifrån deras sida, så de lär ju spara nån slags information iaf! Men verkar som man kan vara ganska lugn med dem ändå:

"Försäkring mot rättegångskostnader
Våra kunders säkerhet tas på stort allvar. Därför har vi tecknat en försäkring mot rättegångskostnader.

Vi lovar att föra samtliga ärenden som begär ut information till tingsrätten och vi kommer att göra allt i vår makt för att säkerställa att vi aldrig behöver ge ut någon information.

OVPN har aldrig lämnat ut någon kundinformation till utomstående."

Nej dem sparar ingenting, för det finns ingenstans att spara det. De har gjort allt de kan för att inte ens kunna spara temporära filer.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

@jassadu

Så här enkelt är det att installera och använda PIA VPN.
https://youtu.be/BLDQzKZZSaI?t=4m11s

Du behöver inte ändra några inställningar.
Enda du behöver göra när du ska använda den är att starta den, vilket tar 2 sek, sen connecta till Sweden, vilket tar typ 5 sek. Sen är det bara att köra.

Jag får ca 200-400 Mbit/s ner och 50 upp med min 500/50 lina. Ping går från 8ms till 10ms. Så enbart 2ms extra för krypteringen.
Jag kan spela fps spel med vpn igång och jag märker ingen skillnad alls. Tänker inte ens på att det är igång

360kr per år = 30kr/månad. Det går inte få bättre service än så här för så lite pengar så det är inget att ens fundera på. Va inte dumsnål när det gäller ens privacy on the net
Kör bara,

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

@jassadu

Så här enkelt är det att installera och använda PIA VPN.
https://youtu.be/BLDQzKZZSaI?t=4m11s

Du behöver inte ändra några inställningar.
Enda du behöver göra när du ska använda den är att starta den, vilket tar 2 sek, sen connecta till Sweden, vilket tar typ 5 sek. Sen är det bara att köra.

Jag får ca 200-400 Mbit/s ner och 50 upp med min 500/50 lina. Ping går från 8ms till 10ms. Så enbart 2ms extra för krypteringen.
Jag kan spela fps spel med vpn igång och jag märker ingen skillnad alls. Tänker inte ens på att det är igång

360kr per år = 30kr/månad. Det går inte få bättre service än så här för så lite pengar så det är inget att ens fundera på. Va inte dumsnål när det gäller ens privacy on the net
Kör bara,

Har de samma sak att de inte sparar logs osv? För de var ju ännu billigare.. Synd för jag gillade OVPN verkade så rent och enkelt. Men det kostar dubbla priset. Undra varför den är dyrare än din..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jassadu:

Har de samma sak att de inte sparar logs osv? För de var ju ännu billigare.. Synd för jag gillade OVPN verkade så rent och enkelt. Men det kostar dubbla priset. Undra varför den är dyrare än din..

PIA är ett stort företag så du behöver inte oroa dig. Och nej de loggar inte. Skulle de bli påkomna med att lämna ut uppgifter om sina kunder så går de i konkurs då ingen längre skulle lita på dem. Det gäller alla VPN företag som tar betalt

Så nej de loggar inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

För att se vilken IP-adress som visas när någon ansluter till dig via torrent så kan du använda en tjänst som testar detta. En sådan tjänst finns till exempel på ipleak.net. Om du klickar på "Activate" under "Torrent Address detection" så kommer en magnetlänk öppnas i din torrentklient och efter en stund kommer det visas IP-adresser på webbsidan och det är dessa som andra kan se när du delar.

DNSCrypt krypterar dina DNS-uppslag som förövrigt borde gå till OVPN's servrar. Vilka DNS-adresser som används kan också kollas genom ipleak.net.

Om du upplever dålig hastighet med OVPN så kan du för det första testa att ansluta med TCP istället, detta kan hjälpa ifall din ISP nedprioriterar trafik. Annars om det fortfarande är dålig hastighet så kan du testa kontakta dem, de har en felsökningsguide du kan följa också.

OK jag testade att lägga till magnetlänken och sedan stod en IP adress där som inte var min. Innebär detta att jag är helt anonym när jag använder uTorrent? Jag förstår att det aldrig är 100 % men är jag mer eller mindre dold och anonym? Stod även en annan IP på de andra grejerna också, och sthlm trots att jag inte bor där osv.

När du skrev att man kunde testa att ansluta med TCP istället. Menar du att jag ska kryssa i "Anslut via TCP 443" då?

Tycker du att det är värt att köpa OVPN för ett år endast för att göra mig anonym när jag brukar uTorrent en gång i veckan max? Eller känns det ovärt?

Och det här med att vara inne på banken mm. samtidigt som man kör OVPN - är det dumt alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

@jassadu

Så här enkelt är det att installera och använda PIA VPN.
https://youtu.be/BLDQzKZZSaI?t=4m11s

Du behöver inte ändra några inställningar.
Enda du behöver göra när du ska använda den är att starta den, vilket tar 2 sek, sen connecta till Sweden, vilket tar typ 5 sek. Sen är det bara att köra.

Jag får ca 200-400 Mbit/s ner och 50 upp med min 500/50 lina. Ping går från 8ms till 10ms. Så enbart 2ms extra för krypteringen.
Jag kan spela fps spel med vpn igång och jag märker ingen skillnad alls. Tänker inte ens på att det är igång

360kr per år = 30kr/månad. Det går inte få bättre service än så här för så lite pengar så det är inget att ens fundera på. Va inte dumsnål när det gäller ens privacy on the net
Kör bara,

Ok jag köpte denna istället. Ska se hur den funkar nu. Vad ska man välja för inställningar sen? För att bli så dold som möjligt när man använder bl a uTorrent?

Permalänk
Medlem

Hur ska man nu ställa in uTorrent för att vara maximalt skyddad?

Jag installerade bara PIA vpn och tryckte på connect. Behöver man göra några särskilda settings eller är det bara att köra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jassadu:

Hur ska man nu ställa in uTorrent för att vara maximalt skyddad?

Jag installerade bara PIA vpn och tryckte på connect. Behöver man göra några särskilda settings eller är det bara att köra?

Du behöver inte göra nånting mer egentligen. PIA skapar ju ett virtuellt nätverkskort som all data går igenom. Vilket betyder att alla data går genom PIA VPN och blir då krypterad. Jag har inte ändrat nånting i varken PIA eller torrent programmet.

Och du kan se att din IP utåt är ändrad genom att gå till en showmyip hemsida. Finns massor såna.
Alla data du skickar är krypterad så även om kommunikationen går genom din ISP så kan de inte läsa datan överhuvudtaget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Vilken version av µTorrent har du? Inget över 2.2.1 tror jag är rekommenderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vilken version av µTorrent har du? Inget över 2.2.1 tror jag är rekommenderat.

Varför?

Och sen kom jag på en till fråga. Min netflix fungerar inte nu när den är på. De säger åt mig att stänga av unblockern. Detta är ganska drygt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jassadu:

Varför?

Och sen kom jag på en till fråga. Min netflix fungerar inte nu när den är på. De säger åt mig att stänga av unblockern. Detta är ganska drygt.

Finns nästan ingen vpn som inte är blockerad av netflix, och de som funkar blir blockerade rätt snabbt.
Utorrent är inte den bästa torrentklienten, har för mig att de implementerade massa skit för nått år sen. Kör med nån annan. Typ Deluge

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §5 (anmäl regelbrytande inlägg)*

Observera att det är tillåtet att diskutera vpn, torrentprogram o.l. så länge att man inte blandar in piratkopiering av upphovsrättsskyddade verk i diskussionen, se §7 och tillhörande faq.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Hehe... dessa soptunneprogram

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y