Macbook pro hjälp av att installera om osx

Permalänk
Avstängd

Macbook pro hjälp av att installera om osx

Morgon folket får upp denna meddelande ( objektet är inte tillgängligt för tillfället försök igen senare. ) försöker instalera om osx till syrrans dotter. Har loggat in med deras appel id kod. Men inget framgång. Kan inget om mac så nån som är kunnig inom macbook uppskas gärna. Tusen tack

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd

Får fram ett lås när jag använder commando knappen. Samt att jag har testat att formaterat med deras hjälp via länken du skicka men får meddelanden som nämndes på mitt första inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Får fram ett lås när jag använder commando knappen. Samt att jag har testat att formaterat med deras hjälp via länken du skicka men får meddelanden som nämndes på mitt första inlägg.

Du ska hålla ner command + R för att boota Recovery.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Du ska hålla ner command + R för att boota Recovery.

japp det vet jag. oavsett vilken av dom commando knapparna jag håller intyckt så kommer det fram ett lås som kräver en kod.

Permalänk

Jag hade samma problem med sambons MBP från 2011 typ, fick leta fram orginalskivorna och sen uppgradera till någon tidigare version, mountain lion tror jag, innan jag fick in sierra.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Du behöver ett firmwarelösenord. Hade det problemet själv för ett tag sedan. Om du inte har lösenordet så kan du gå till en applebutik.. se bifogad länk, står om det längst ner.

https://support.apple.com/sv-se/HT204455

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av archie:

Du behöver ett firmwarelösenord. Hade det problemet själv för ett tag sedan. Om du inte har lösenordet så kan du gå till en applebutik.. se bifogad länk, står om det längst ner.

https://support.apple.com/sv-se/HT204455

Oki har snackat reda med appel supporten. Då man måste boka tid valde jag att gå till digitak inn som ligger i stockholm ist. Men ska testa denna länk som du gav, ifall man lyckas.