Permalänk
Medlem

DD-WRT och Telia IPTV?

Hej!

Jag har precis flyttat till en ny bostadsrätt där Telia triple play ingår, är nöjd med Telia men inte med deras router! Därför skulle jag vilja byta till min egna router, Sitter sen en tid tillbaka på en Netgear R7000 som jag har slängt in DD-WRT på, dels för att få VPN men också för att jag tycker DD-WRT är mer stabilare än både standard och Tomato firmware. Har spenderat mer eller mindre än en hel dag nu med att försöka konfigurera och få igång IPTV via DD-WRT men utan framgång. Allt jag hittar här på Swec är mest för Asus och med Tomato, men antar att det finns en hel del här på Swec som kör R7000 med DD-WRT och har fungerande IPTV. Är det någon har som har en bra guide eller skulle kunna dela med sig av sina inställningar så att jag kan få igång IPTV via DD-WRT eller är mitt sista hopp att slänga in Tomato?
Tack på förhand!

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns en tråd som inte berör Asus utan bara diskuterar vlan och du behöver bara mata ut rätt vlan (tror fortfarande det är 845) till porten till tvboxen.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/845719-telia-fiberlan-v...
Det går även att få tv via internet om du använder Play+ och har nått som kan köra appen eller en webbläsare och har du fiber så lär du inte märka av att det tar lite bandbredd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrOzZ:

Jag har precis flyttat till en ny bostadsrätt där Telia triple play ingår, är nöjd med Telia men inte med deras router! Därför skulle jag vilja byta till min egna router, Sitter sen en tid tillbaka på en Netgear R7000 som jag har slängt in DD-WRT på, dels för att få VPN men också för att jag tycker DD-WRT är mer stabilare än både standard och Tomato firmware. Har spenderat mer eller mindre än en hel dag nu med att försöka konfigurera och få igång IPTV via DD-WRT men utan framgång. Allt jag hittar här på Swec är mest för Asus och med Tomato, men antar att det finns en hel del här på Swec som kör R7000 med DD-WRT och har fungerande IPTV. Är det någon har som har en bra guide eller skulle kunna dela med sig av sina inställningar så att jag kan få igång IPTV via DD-WRT eller är mitt sista hopp att slänga in Tomato?
Tack på förhand!

Lyckades du konfigurera Telia IPTV med Netgear R7000 och DD-WRT?

Jag har samma router med DD-WRT och har hittills kört med en switch före routern som plockar ut VLAN:et för IPTV och skickar vidare övrigt (otaggat, ”internet”) till routern. Det fungerar utmärkt men nu vill jag att routern åstadkommer samma sak, för att sedan VPN-tunnla IPTV-strömmen till sommarstugan som snart får fiber.