vad händer med messenger ifall jag inaktivera facebook?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

vad händer med messenger ifall jag inaktivera facebook?

Som topic säger, vill helst radera facebook. Använder det aldrig men messenger kör jag mycket. Vad tros?

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
epicentrum
Registrerad
Dec 2011

Det kommer du inte kunna använda utan ett aktivt facebook konto.

CPU: Intel Core i7-7700K 4.9 ghz 1.35 vcore deliddad.
GPU: Nvidia GTX 1070.
MB: MSI Z270 GAMING PRO CARBON.

Jag drömmer om att vara mer än medlem...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2010

Radera ditt facebook-KONTO?
Då kommer inte messenger fungera, nej. Messenger är beroende av att du loggar in med ditt Facebook-konto.

Sett att det släpps i några länder att man inte behöver Facebook-konto, utan man verifierar sig med sitt telefonnummer. Men det verkar vara en begränsad funktion än så länge.

Bärbar: Macbook Pro 13" Retina Mid-2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av firstofmay:

Det kommer du inte kunna använda utan ett aktivt facebook konto.

Skrivet av Sonywalk:

Radera ditt facebook-KONTO?
Då kommer inte messenger fungera, nej. Messenger är beroende av att du loggar in med ditt Facebook-konto.

Sett att det släpps i några länder att man inte behöver Facebook-konto, utan man verifierar sig med sitt telefonnummer. Men det verkar vara en begränsad funktion än så länge.

Fel, det går utmärkt att registrera sig med sitt telefonnummer som du nämner.

Edit: Du kan dessutom använda Messenger på datorn - utan Facebook. Det är bara at surfa in på Messenger.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

Vill minnas att du ska kunna stänga av din profil men använda messenger, inte helt säker dock. Kolla runt lite under hjälptabben.

AMD PII X6 1055T@3.5 | ASUS GTX770DC II | VaTyst! Ren Sten | Gigabyte GA-FX990-UD7 | 8GBDDR3 | TRE STJÄRNOR 850 EVO 250+750GB HDD | KorsLuft RM550x | KorsLuft Karbid 600q | AOC i2481FXH | StålSerier Rival 300 | Logitech G610 Orion Brun | Sennheiser HD598SE

Citera för svar :) Kylpasta på profilbilden...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av dabman:

Fel, det går utmärkt att registrera sig med sitt telefonnummer som du nämner.

Edit: Du kan dessutom använda Messenger på datorn - utan Facebook. Det är bara at surfa in på Messenger.com

Se på tusan. Inte uppmärksammat funktionen, loggar ju in med Facebook-kontot så inte tänkt på det. Men funkar det i Sverige så är det ju en anledningen mindre för mig också o stanna på Facebook 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Bärbar: Macbook Pro 13" Retina Mid-2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Som andra redan sagt, det fungerar utan Facebook. Det är åtminstone vad som står med stora bokstäver varje gång man uppdaterar appen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2013

Jag tog också bort min facebook för ett tag sedan då jag nästan aldrig använde det men registrerade mig för messenger igenom telefonnumret då jag använde messenger mycket.

Tyckte messenger inte alls var bra när man registrerade sig igenom telefonnummer istället för facebook konto. Allting var annorlunda i appen och fungerade inte som det hade gjort med konto, var iallafall så jag upplevde det, så jag gav upp och tog bort det kontot också.

Blir sms nu när någon vill få tag på mig.

AMD Phenom II X4 965 BE | Gigabyte GA-970A-DS3 | Blandat 8GB DDR3 | Sapphire R9 270x Toxic | Blandat 3TB HDDs | Corsair Obsidian 750d

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

tog bort facebook för 2 år sedan (bästa jag gjort!)
kör messenger för jobb trådar kopplat till telefonnumret funkar OK

citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Apr 2010

Har inte Facebook sedan 2011, då fanns inte messenger som den ser ut idag antar jag. Är det någon SMS-ersättare eller är det ett av många meddelandeprogram som kräver data-trafik aktiverat ala whatsapp och liknande?

i7
GTX
4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Dockland:

Har inte Facebook sedan 2011, då fanns inte messenger som den ser ut idag antar jag. Är det någon SMS-ersättare eller är det ett av många meddelandeprogram som kräver data-trafik aktiverat ala whatsapp och liknande?

Som WhatsApp.