Tips på multiplayerspel likt Fallout

Permalänk

Tips på multiplayerspel likt Fallout

Jag söker ett multiplayerspel som liknar Fallout-serien. Mina krav är följande:

*Hyfsat open world (läs "ej som CoD") eller "väldigt" open world.
*Jag ska kunna ansluta och hitta mina medspelare, alternativt skapa ett "party" och sedan joina.
*Jag vet att det är en subjektiv sak men det ska vara ett bra spel, t.ex. som att Fallout anses vara ett bra spel av de flesta som gillar genren.
*1st eller 3rd person-shooter.
*Ingen månadsavgift

Jag har egentligen ingen preferens om det ska vara pang pang eller svärd/magi/pilbåge.

De spel jag vet om:
Elder Scrolls Online (grafikmässigt inte jätteimponerad men kanske ett roligt spel? Har spelat Skyrim och tidigare spel och gillar idén)
Mass Effect Andromeda (det spelet jag tittat in mig mest på, verkar lagom svårt för att man inte ska tröttna men samtidigt lite tänka tänka)
The Division (Sjukt kul ett tag, men blir mycket samma sak hela tiden. Kanske har jag spelat för lite i multiplayer zonen).

Det ultimata hade varit Star Citizen, eller ja Fallout 4 i multiplayerläge.

Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

Jaa du. Dying light kanske? Borderlands?
Stalker är nog min bästa rekommdation med fantastisk stämning, men spelet är inte direkt nytt längre. Duger grafiken... Det är väl frågan.
Rätt stort hopp till Star citizen. Elite dangerous Har mycket att erbjuda för rymdäventyr men det är en del saker som inte direkt drar nytta av multiplayer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@Mitchymojboj:

kanske ''fel'' variant av spel men PS2 (Planet Side 2) tycker jag iaf borde uppfylla några av dina krav och sen är det gratis (iaf sist jag spelade det) så kan ju vara värt en chans

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Stalker är nog min bästa rekommdation med fantastisk stämning, men spelet är inte direkt nytt längre. Duger grafiken...

Med Complete eller Misery 2 mod så är grafiken rätt OK: https://www.youtube.com/watch?v=cA6VjqnJLGE
Fast jag vet inte hur multispelare funkar, eller om det går att hitta matcher längre.