Extreme Microsoft Phone Fanboy byter Till Android ( vilken skall jag köpa ) ?

Permalänk

Extreme Microsoft Phone Fanboy byter Till Android ( vilken skall jag köpa ) ?

Hej,

Det är med tunga steg, tårarna rinner som jag måste framföra att det går ej längre att fortsätta med min beloved windows phone.
Klarar ej av alla buggarna etc, och när windows annonserade att dem delayar sin surface phone release till minst 2018+ så vad det sista spiken i kistan.

Nu har jag en Microsoft Lumia 640 ( p.o.s phone ) jag vet.

Vilken android ska man köpa ? budget upp till 5000kr. (vill ej ha abonnemang)

-Samsung S7?
-Google Pixel Phone?
-Huawei?
-LG?
-Sony?

Kan inget om android phones och vad som är bra atm. Gillar inte samsung något speciellt finns det någon av LG , Sony , Google, etc som har kommit ut med en ny imba telefon de senaste månaderna?

Tacksam för tips.

Krabbson.

Permalänk
Visa signatur
Permalänk

@Garderoben: Ok , tack ska se vad det är för liten smarrig telefon! hmmm

Permalänk
Avstängd

Om du är en fanboy av windows phone så kommer du nog bli missnöjd oavsett vad du köper, ungefär som när folk som använt windows i 10 år provar nån linux och klagar på att genvägen till internet explorer saknas eller nåt annat som är enkelt att ändra om man så vill

Permalänk
Medlem

Köp en oneplus 3t om du ska gå över till android. Bäst pris/prestanda just nu.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

@Klubba: Njae, typ, men du har en mycket bra valid point. Men har tappat tålamodet med windows phone, det känns som jag fortfarande åker runt med häst och vagn medans alla andra kör en ny bil haha. Jag kommer ej klaga. Är även app problemet, samt många sidor buggar i min telefon t.e.x jag har kivra digital brevlåda och det går knappt att använda den sidan på min win telefon.

Är OnePlus 3T jag ska köpa eller hmm??

tack

Permalänk

@pi: Ok tack försöker en hitta bra sida att köpa den från.

Permalänk

Om man köper direkt från https://oneplus.net/se/oneplus-3t skickas den från usa då ?

kostar "bara" 4,295kr istället för 5,9995kr på swedenmobile.

Permalänk
Medlem

2018!? Trodde surface phone skulle komma snart. Då har jag gått runt med spräckt display i två månader i onödan...

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

@Storage Jar: Sorry , jag vet hur du känner därför jag ska köpa en android nu. T.o.m. kanske 2019-2020.

http://www.express.co.uk/life-style/science-technology/778545...

microsoft gör helt fel imo, skulle ha släppt surface phone inom några månader tror detta är suicide för deras mobil/mini pc marknad.

hoppas jag blir nöjd med oneplus 3T bara men det tror jag för nu har jag en piece of crap telefon lumia 640.

tack

Permalänk

Jag skall köpa en oneplus 3T men om man köper den direkt från deras sida skickas den väl från usa?
då blir det 20% extra i moms? Eller finns det någon annastans man kan köpa den?

Permalänk
Skrivet av Ingvar_Krabbson:

Jag skall köpa en oneplus 3T men om man köper den direkt från deras sida skickas den väl från usa?
då blir det 20% extra i moms? Eller finns det någon annastans man kan köpa den?

OnePlus säljer den enbart genom sin hemsida, och de skickas från England. Leveransen är dock supersnabb och gratis vad jag vet, och det är ingen extra moms.
Normala ÅF säljer den inte så om du hittar den från någon skum butik skulle jag rekommenderar dig att hålla dig borta

För övrigt en fantastisk telefon!

Permalänk

@Full Strike: Ok , tack så mycket beställer en nu!

Jätte excited !

Tack allihopa för hjälpen. Återkommer när jag fått den för recension för mina andra microsoft brothers and sisters! och alla andra, kan kanske vara intressant generellt för alla att veta.

peace out.

Permalänk
Skrivet av Full Strike:

OnePlus säljer den enbart genom sin hemsida, och de skickas från England. Leveransen är dock supersnabb och gratis vad jag vet, och det är ingen extra moms.
Normala ÅF säljer den inte så om du hittar den från någon skum butik skulle jag rekommenderar dig att hålla dig borta

För övrigt en fantastisk telefon!

Min skickades från Polen, men de kanske varierar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Får slå ett slag för OP 3T också. Bäst pris/prestanda, ingen smutsig GUI-lager som Samsung Touchwiz....Ren Android för bästa upplevelse! Kommer själv dumpa Samsung till efter sommaren, vill inte ha S7 Edge mer.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

kommer inte oneplus med ny lur inom närmaste månaderna? så köpa 3t just nu känns väl onödigt?

Sitter själv och ska byta lur men jag avvaktar tills nya oneplus dyker upp

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Permalänk

@Mithras: Nice , det kan ej bli sämre vad jag har nu min microsoft lumia 640 lever på sista versen.

Permalänk

@Pelle: Du har så rätt 100% men jag har super panik , behöver en ny telefon igår haha som fungerar bra.
* redan betalat den :D, rip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingvar_Krabbson:

@Pelle: Du har så rätt 100% men jag har super panik , behöver en ny telefon igår haha som fungerar bra.
* redan betalat den :D, rip.

sen har oneplus ett event idag om typ 1.5h https://twitter.com/oneplus dock läre bara vara nån ny färg på 3t skulle jag gissa eller liknande... men ändå

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Var i samma situation för tre månader sedan. Min L830 började ge upp. Köpte en Honor 8 från Huawei under en kampanj från Tele2 för 2500kr. Väldigt prisvärt. Är hyggligt nöjd men saknar kameran från min Lumia. Dock har Microsoft bättre stöd för sina appar på android än på Windows10Mobile.
+ kvick och rap
+ bra batteri tid
+ billig
+ helt plötsligt så finns det alla appar man vill ha
- förvirrat till att börja med, när det helt plötsligt finns tre uppsättning av galleri, email och cloud storage (Huawai, Google och Microsoft)
- hal som en tvål, en blöt tvål, en blöt extra inoljad tvål, en blöt extra inoljad tvål som hålls med händer insmorda med glidmedel. Hal helt enkelt.
= kameran är sämre på mörka bilder men har en massa roliga finesser som väger upp
= halvtaskig stor skärm med bra upplösning vs något mindre halvtaskig minde skärm med sämre upplösning

På det hela ett litet steg uppåt trot att jag inte vant mig med Android ännu. Ska börja exprementera med Microsofts Arrow launcher som kan skrolla åt "rätt" håll istället för sidskrollningen.