Permalänk

Hjälp med o måla GTX 970

Tja, har ett gigabyte g1 GTX 970 som jag gärna skulle vilja måla backplaten på vit...Problemet är jag är en super nybörjare inom moddning etc och undrar om någon gjort detta och skulle vilja dela med sig av processen, tack på förhand

Permalänk

inget större problem att lackera backplaten.

bara att skruva bort den rugga upp ytan med lite fint sandpapper så lacken ska fästa.

sen är det bara att köra över den med valfri burk färg lämpligt någon form av sprayburk eller med lackspruta.

kan krävas lite övning att få till att köra tunna lager och hela tiden röra på burken/sprutan så att färgen blir ett jämnt lager.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag skulle göra såhär: Plocka bort backplaten, skaffa fint sandpapper och slipa ytan så att färgen fäster bättre, efter slipning skulle jag torka av med tex Aceton (OBS! INTE sådan med olja i) för att ta bort allt slipdamm och fettrester.. Sen bara lackera Vill du gå all out kan du köra primer först och sen något lager klarlack..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Nej skit i sandpapper maskera och spruta, såvida inte kortet är kladdigt, isf så starksprit, t-röd, aceton eller ta av den och diska.
du kan måla både pcb och backplate om du inte har lust att ta av alt, annars kan du använda en bit papper mellan (kolla mitt galeri).

skaka burken i typ 2-5 min sen sprutar du inomhus. eller om det blir typ 15+ grader utomhus.
för nära kan det rinna, för långt bort torkar färgen i luften (lite ball effect imo) ~25cm brukar va bra.