Spela Netflix i 4K på Intel NUC

Permalänk
Medlem

Spela Netflix i 4K på Intel NUC

Hej! Jag har just köpt en nuc7i3bnh och försöker spela 4K material på Netflix men den visar bara Super HD? Jag har Win 10 och har provat i Edge. TV:n klarar 4K och har stöd för HDCP 2.2, likaså datorn. Jag använder HDMI mellan dator-tv.

Har uppdaterat drivrutiner till dom nyaste men det var en del problem. Går fortfarande inte att uppdatera Management Engine till nyaste. Kan det vara problemet?

Permalänk
Medlem

Är super hd ett nytt namn på full hd?
Har du 4K i Windows?
Har du 4K abbonemanget för Netflix?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Super HD?
HD är ju 1080... så misstänker att Super HD är någon skum beteckning på UHD.

Enligt Wiki så finns termen Super Hi-vision, men Super HD har jag iaf. aldrig tidigare hört talas om.

Aha... http://www.99mac.se/artikel/4508-netflix-lanserar-super-hd-ti...
Super HD är 1080p fast med högre bitrate än standard 1080p komprimering, d.v.s. ej UHD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av uerisc:

Hej! Jag har just köpt en nuc7i3bnh och försöker spela 4K material på Netflix men den visar bara Super HD? Jag har Win 10 och har provat i Edge. TV:n klarar 4K och har stöd för HDCP 2.2, likaså datorn. Jag använder HDMI mellan dator-tv.

Har uppdaterat drivrutiner till dom nyaste men det var en del problem. Går fortfarande inte att uppdatera Management Engine till nyaste. Kan det vara problemet?

jag förmodar att du kollar så det verkligen är 4k material du försöker spela?
du har kollat så du har en bra anslutning till nätet, tex kör du trådlöst kanske kabel skulle vara värt att testa.

/Mvh

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxygenial:

Super HD?
HD är ju 1080... så misstänker att Super HD är någon skum beteckning på UHD.

Enligt Wiki så finns termen Super Hi-vision, men Super HD har jag iaf. aldrig tidigare hört talas om.

Aha... http://www.99mac.se/artikel/4508-netflix-lanserar-super-hd-ti...
Super HD är 1080p fast med högre bitrate än standard 1080p komprimering, d.v.s. ej UHD.

Du har ju inte mycket koll du heller, hd är 720p, full hd är 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxygenial:

Super HD?
HD är ju 1080... så misstänker att Super HD är någon skum beteckning på UHD.

Enligt Wiki så finns termen Super Hi-vision, men Super HD har jag iaf. aldrig tidigare hört talas om.

Aha... http://www.99mac.se/artikel/4508-netflix-lanserar-super-hd-ti...
Super HD är 1080p fast med högre bitrate än standard 1080p komprimering, d.v.s. ej UHD.

Super HD är netflix beteckning på 1080p sedan man höjde bitraten. http://www.99mac.se/artikel/4508-netflix-lanserar-super-hd-ti...

Permalänk
Skrivet av Fear72:

Du har ju inte mycket koll du heller, hd är 720p, full hd är 1080p

Varför så jävla otrevlig!?
Du har ju inte mycket koll du!

HD är definitivt inte 720p!

HD är ett samlingsnamn!
720p är lägsta video modet i HD standarden (också marknadsfört som HD Ready i vissa marknader)
1080p är högsta video modet i HD standarden (också marknadsfört som Full HD i vissa marknader)
Därtill finns även 1080i!

Skillnad på standard och marknadsföringsnamn!

Permalänk
Medlem

@henkiii: Upplösningen i datorn är 3840x2160 och jag har 4K abbonemanget.

@aragon: Jo jag provade några som jag vet visas i 4K. Jag kommer upp i 100mbit trådlöst, har även Netflix i tv:n som är trådlöst ansluten och där är det inga problem att spela 4K utbudet.

På Youtube går det bra att spela 4K. Kan det vara att man ska aktivera HDCP 2.2 på någotvis?

Permalänk

Kör du Netflix i Internet Explorer Edge!?

Var inte detta ett krav med!?

Win 10, Kaby Lake och IE Edge?
https://arstechnica.com/gadgets/2016/11/netflix-4k-streaming-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxygenial:

Varför så jävla otrevlig!?
Du har ju inte mycket koll du!

HD är definitivt inte 720p!

HD är ett samlingsnamn!
720p är lägsta video modet i HD standarden (också marknadsfört som HD Ready i vissa marknader)
1080p är högsta video modet i HD standarden (också marknadsfört som Full HD i vissa marknader)
Därtill finns även 1080i!

Skillnad på standard och marknadsföringsnamn!

Det var inte meningen att vara dryg! Ber om ursäkt om jag kränkte dig.

Permalänk
Medlem

@oxygenial: Jag har provat med Edge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av uerisc:

@henkiii: Upplösningen i datorn är 3840x2160 och jag har 4K abbonemanget.

@aragon: Jo jag provade några som jag vet visas i 4K. Jag kommer upp i 100mbit trådlöst, har även Netflix i tv:n som är trådlöst ansluten och där är det inga problem att spela 4K utbudet.

På Youtube går det bra att spela 4K. Kan det vara att man ska aktivera HDCP 2.2 på någotvis?

Har du provat appen och med kabel istället för wifi?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@henkiii: Vart nyfiken på vilken upplösning det var när jag spelade Iron Fist som finns i 4K men endast tillgänglig för mig i Super HD. Då upptäckte jag att serien började på en lägre upplösning men den växlade upp till 3840x2160. Samma sak i appen.

Permalänk
Medlem

While playing video in Netflix simultaneously press the Shift, Crtl, Alt and S keys to show the Netflix Stream manager. Select the Manual Selection and then the highest bandwidth for the buffering rate. Once you see that the higher buffering rate is in effect, move the video slider back to the starting point to restart the video. The video should now play and buffer at the higher rate that you set. Get rid of the Stream Manager overlay by again simultaneously the Shift, Crtl, Alt and S keys.

Trycker ni Shift, Crtl, Alt och D så får ni upp all info. Där kan ni se om ni har 720p eller 1080p eller 4K.
Funkar i app och alla browsers.

(1080p eller 4K enbart i app, Edge, IE)

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem