Notis på telefonen när en dator tappar Internet

Permalänk
Medlem

Notis på telefonen när en dator tappar Internet

Hej!

Jag undrar om det finns någon form att loggnings system så man kan få upp på telefonen när man inte är hemma om en dator tappar internet eller något i den stilen? Någon som har något bra program? Jag har googlat lite men får inte fram något tyvärr.
Det är en Windows dator och en Android telefon. Om det hjälper men den infon. Om det är något mer som ni undrar är det bara att fråga!

Tacksam för svar!

//Jakob

Permalänk
Medlem

Ja prova använd VNC Mvh

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Är det just datorn som du vill övervaka eller internetuppkopplingen som datorn sitter på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Är det just datorn som du vill övervaka eller internetuppkopplingen som datorn sitter på?

Spelar ingen roll faktiskt. Vill bara se när en min dator går ner för jag är inte så ofta hemma. Reser mycket i jobbet.

Permalänk
Medlem

Det finns övervakningsprogram som kan göra detta. PRTG t.ex. och OpenManager. Dessa vill dock ha en dator som du installerar huvudprogrammet och sedan installerar en probe på datorn som skall övervakas. Helst skall du då installera huvudprogrammet någon annanstans än där din dator är för skulle internet gå ner hemma så kan inte övervakningsprogrammet skicka något larm.
I regel går dessa program bra att använda gratis med ett begränsat antal övervakningspunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eeejakob:

Spelar ingen roll faktiskt. Vill bara se när en min dator går ner för jag är inte så ofta hemma. Reser mycket i jobbet.

Om du bara vill övervaka din internet-förbindelse finns uptimerobot som har en app. Den pingar din publika IP-adress.

Permalänk
Medlem

finns pingdom också
https://www.pingdom.com/

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.