Permalänk

ASUS RT-AC51U 5 GHz fungerar inte?

Hej Sweclockers.

Har haft en RT-AC51U i snart 2 år och den har strulat som bara den, men utöver det fungerar inte heller 5 GHz. Polaren tog med sin laptop och anslöt sig till 5 GHz frekvensen och inget internet kom fram. Vi testade oss fram att ansluta oss flertal gånger och till slut kom vi in, men problemet var att vi fick bara upp en hastighet på 20-30 MBIT/s på ett 100/100 fibernätverk. Testat flertal telefoner att ansluta sig till 5 GHz frekvensen och man kan ansluta sig, men det blir i slutändan att det går så sakta att man får köra på det mobila nätverket.

Har uppdaterat routern, ändå har inget förändrats. Efter lite research så antar jag att detta är vad man får för sina pengar, även om personalen som sålde mig routern sa att routern var ett utmärkt val för 100/100 fiber..

Någon annan med detta problem som har löst detta får gärna berätta hur man gör, annars uppskattar jag alla svar/tips!

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

En som också hade problem med 5Ghz, visserligen med en annan model, men det tycks som flera ASUS modeller får problem ibland p.g.a firmware buggar.
Asus RT-AC66U - 5Ghz problem

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.