Instalera ny usb-hårddisk i win 10

Permalänk

Instalera ny usb-hårddisk i win 10

Försöker 'instalera ny usbhårddisk' utan att lyckas.
Har win 10 på datorn
Datorn är en bärbar HP några år gammal
Usb disken är WD kopplad med usb-kabel usb3
Har kopplat från awast antivirus permanent
och gjort omstart men det hjälpte inte.
Har nämligen inspelad video på disken.

Tacksam för hjälp

Visa signatur

MVH

BlueeAYess

Permalänk
Medlem

har du ström till disken?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

hittas den i diskhanteraren?

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueeAYess:

***bort/mod***

Frågan är inte så dum, inte alla USB-diskar klarar sej på strömmen via datorn.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

@Nevil: Nej den syns inte någon stans.
Har du ett annat ord för diskhanteraren

@mr_sQuinty: Min gör det för en vit diod blinker när wd-disken är ansluten

Visa signatur

MVH

BlueeAYess

Permalänk
Medlem

Alla diskar klarar sig inte på 5 volt, 500 mA, utan behöver närmare 900 mA för att snurra. Att då köra det från en äldre laptop som antagligen bara har usb 2.0 är då oddsen höga att du antingen behöver en extra power usb kabel, eller ett externt nätaggregat till disken.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Hedersmedlem

@BlueeAYess *Tråd rensad*

Vänligen håll en trevlig ton annars kommer tråden att låsas. Spydigheter och liknande undanbedes.

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

@BlueeAYess *Tråd rensad*

Vänligen håll en trevlig ton annars kommer tråden att låsas. Spydigheter och liknande undanbedes.
/moderator

Tack för rensningen av tråden, påhopp skapar bara dålig stämning och det drabbar trådskaparen.
Jag är normalt trevlig men som jag blir bemöt så bemöter jag andra.Var objektiv.

Problemet har jag löst själv trots min dyslexi och okunskap fast jag har haft många datorer genom årens lopp.Det blir nu 21år och den första var en Compac som kostade 21,000 kr.

Så nu kan denna tråd raderas.

Så blir det trevligt för alla .
Men tack för visat intresse.

Visa signatur

MVH

BlueeAYess

Permalänk
Medlem

Inställningar -> Enheter -> USB och slå på den ibland är den av vid installationen vilket gör att den ibland kan ha svårt och läsa USB externa hårddiskar, vet inte varför det har inkluderad detta stöd tror det har med Azure och Företag kan ha kontroll över inställningar så folk inte ska kunna kopiera och ta med sig data från jobbet och hem.

Hände mig en gång tidigare också vid externa hårddiskar att den inte vill hitta så var den funktionen av för mig så slog på den och den börja läsa igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueeAYess:

Tack för rensningen av tråden, påhopp skapar bara dålig stämning och det drabbar trådskaparen.
Jag är normalt trevlig men som jag blir bemöt så bemöter jag andra.Var objektiv.

Problemet har jag löst själv trots min dyslexi och okunskap fast jag har haft många datorer genom årens lopp.Det blir nu 21år och den första var en Compac som kostade 21,000 kr.

Så nu kan denna tråd raderas.

Så blir det trevligt för alla .
Men tack för visat intresse.

Skriva gärna hur du löste det ifall nån annan skulle råka ut för samma problem.

Permalänk

@UMJ: Tack för tippset har kollat nu och usb var på

Visa signatur

MVH

BlueeAYess

Permalänk

@wranzzon: Enkelt in med annan hårddisk är en lösning.

Visa signatur

MVH

BlueeAYess

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueeAYess:

@wranzzon: Enkelt in med annan hårddisk är en lösning.

OK, Så du fick inte igång den första helt enkelt?

Permalänk
Skrivet av wranzzon:

OK, Så du fick inte igång den första helt enkelt?

Inte än men snart för det finns flera lösningar

Visa signatur

MVH

BlueeAYess

Permalänk
Medlem

Det finns en äldre tråd som kan ge nåt tips , http://www.sweclockers.com/forum/trad/1180169-usb-3-0-y-kabel

Diskhanteraren:kör-->diskmgmt.msc , där dyker alla anslutna enheter upp.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j