Permalänk
Medlem

Var hitta en AM3 backplate?

Jag har prylar på ingång som ska byggas ihop till helgen så jag hinner inte vänta in ett gratis monteringskit från Noctua. Monteringskiten är dessutom slutsålda överallt.

Dock är moderkortet ett Asus med hål för både AM3 och AM4 så lösningen vore att få tag på en AM3 backplate. Frågan är bara hur? Ebay vore väl en lösning om det inte vore för den långa leveranstid man får räkna med.

Nån som vet hur man kan få tag på en plate? Eller har något skrotat moderkort liggande som går att plundra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Jag har prylar på ingång som ska byggas ihop till helgen så jag hinner inte vänta in ett gratis monteringskit från Noctua. Monteringskiten är dessutom slutsålda överallt.

Dock är moderkortet ett Asus med hål för både AM3 och AM4 så lösningen vore att få tag på en AM3 backplate. Frågan är bara hur? Ebay vore väl en lösning om det inte vore för den långa leveranstid man får räkna med.

Nån som vet hur man kan få tag på en plate? Eller har något skrotat moderkort liggande som går att plundra?

Den jag hade över från mitt gamla bygge fick jag precis såld för 400Kr, så det blir nog svårt att hitta någon som vill ge bort gratis innan folk börjat få sina monteringskit.

Själv väntar jag fortfarande på monteringskit från NZXT, men jag kör med Wraith Spire sålänge. Mitt moderkort har tyvärr inte stöd för AMD-montering. Är väl bara Crosshair VI som har det tror jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Den jag hade över från mitt gamla bygge fick jag precis såld för 400Kr, så det blir nog svårt att hitta någon som vill ge bort gratis innan folk börjat få sina monteringskit.

Nej, gratis är nog optimistiskt. Jag skulle gärna köpa en backplate om det bara fanns.

Ser ut som jag får göra nån slags ghetto-lösning tills Noctua kan skicka mig prylar.