Gröna O ringar till Razer tagentbord (Razer Blackwidow Chroma-V2)

Permalänk

Gröna O ringar till Razer tagentbord (Razer Blackwidow Chroma-V2)

Är det någon som vet vart man kan får tag i gröna o ringar till sin tagentbord ? har bara hittat svarta och transparent oringar
Har varit inne på razer:s hemsidan hitta de där men tyvärr är det slut såld
https://www.razerzone.com/eu-en/store/razer-mechanical-keyboa...
Vill dämpa klickande ljud från tangentbordet. Modell på tangentbordet Razer Blackwidow Chroma-V2
Är tacksam om ni kan bifoga sidan, helst på svensk marknad.

Permalänk

Har du tittat hos maxfps? Och vad är det för speciellt med de gröna? Sök istället efter tjockleken. Utan att veta något specifikt om dessa så låter det som en överprisad Razer produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://m.ebay.com/sch/i.html?isRefine=true&_from=R40&_trksid=...

Samma sak, men genomskinliga, till en bråkdel av priset för Razers. Hur mycket är färgen grön värd på något du aldrig kommer se?

Permalänk

@StuntmanMike: yes det jag redan gjort, de har röda,svarta och blåa varför jag vill har gröna är jag vill inte det ska påverka rgb färg på tangentbordet.

Permalänk

@Khers: har varit inne på ebay också, vill helst köpa från svensk marknad. Varför vill jag har gröna det är pga det ska inte påverka rgb färg på tangentbordet.

Permalänk
Skrivet av check_1980:

@StuntmanMike: yes det jag redan gjort, de har röda,svarta och blåa varför jag vill har gröna är jag vill inte det ska påverka rgb färg på tangentbordet.

Då borde väl genomskinliga vara bäst?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@check_1980: Varför svensk marknad? Hade det rört sig om dyra saker hade jag haft viss förståelse, men med tanke på att de inte ens kostar 7kr inkl frakt är det knappast så att plånboken lider om de inte lever upp till förväntningarna.

Vidare förstår jag inte riktigt hur en transparent ofärgad silkonring skulle påverka ljuset från tangentbordet mer än en opak grön. Såvida dimensionerna är desamma, vilket de ser ut att vara på en höft, blockar eventuellt den transparenta något mindre ljus än de gröna. Någon annan påverkan har jag svårt att se att de skulle ha.

Razers marknadsföringsbs är för övrigt intressant:

Citat:

• Actuate faster and quieter
• Take it all apart effortlessly
• Keep your keyboard spotless

Den första punkten är dessvärre inte sann (ok, det blir faktiskt lite tystare då nedslaget dämpas). Den andra har de skickat med fel verktyg för att göra effektivt, den typen av hattavdragare repar ofta tangenter och är värdelös, även om den är bättre än Topres variant. Kvarstår gör den diminutiva borsten som säkerligen kan användas för att borsta av smuts från tangentbordet, men jag kan tänka mig ett antal prylar som gör jobbet bättre och snabbare.