Hur kan olika internetleverantörer leverera olika hastighet till samma adress?

Permalänk
Medlem

Hur kan olika internetleverantörer leverera olika hastighet till samma adress?

Det jag undrar är hur den maximala hastigheten kan skilja sig mellan olika operatörer. Jag hade Telia innan och kunde ha 30mbit via adsl. Men banhof så att dom bara kan leverera 24mbit. Är det så att Telia som äger stationen stryper alla linor som tillhör andra leverantörer eller hur fungerar det?

Permalänk
Medlem

Har ju kortavstånd kan Telia eventuellt leverera vdsl, annars är 24 max på ADSL. Men som alla vet begränsas det av ledningarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Hedersmedlem

Hade du verkligen 30Mbit/s hastighet när du kollade? Telia Bredband 30 täcker in både 30Mbit/s via VDSL och 24MBit/s via ADSL beroende på vad din station klarar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Enkelt. Leverantörerna har egen utrustning i stationerna. Jag hade 20/3 från BBB och dom kunde inte leverera snabbare. Bytte till telia som kunde leverera 60/12. BBB hade inga planer på att uppgradera stationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Hade du verkligen 30Mbit/s hastighet när du kollade? Telia Bredband 30 täcker in både 30Mbit/s via VDSL och 24MBit/s via ADSL beroende på vad din station klarar.

Lär ju vara så att jag satt i vdsl porten eftersom jag fick ut 30mbit. Fel av mig. Men kollade runt lite o verkar som att Telia inte hyr ut vdsl portarna till andra operatörer utan dom hyr bara ut Adsl dvs max 24mbit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiZZaMaN:

Enkelt. Leverantörerna har egen utrustning i stationerna. Jag hade 20/3 från BBB och dom kunde inte leverera snabbare. Bytte till telia som kunde leverera 60/12. BBB hade inga planer på att uppgradera stationen.

Ja okej;) men jag är nöjd ändå. Eventuellt kopplas fiber in snart. Men för tillfället får Adsl duga. Hellre 24mbit hos banhof än 30mbit hos Telia:)

Skickades från m.sweclockers.com