Hjälp mig i MMORPGG djungeln tack!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig i MMORPGG djungeln tack!

Hej!

Börjar snart ge upp i att hitta ett mmorpg som jag kan lägga ner tid på.
Mina enda 2 krav jag har är:

Jag vill ha ett spel där man dödar bossar massa gånger i hopp om att få fet loot. Och där chansen finns att få något sjukt unikt också.
Detta verkar vara satans svårt att hitta, Wow är väll så om jag har förstått det rätt MENdär kan man ju även köpa sig till guld, vilket är mitt andra krav. Jag vill inte spela att spel där man kan köpa till sig currency eller köpa till sig fetare gear än vad man kan få i drops. Jag bryr mig inte om typ double xp potions eller dylikt. Jag vill ha ett spel där man endast kan bli rik på att ha grindat och haft tur samt genom player trading.

Dessa 2 kriterier verkar vara omöjliga att hitta i ett MMORPG.
Spel jag har spelat och testat:

Blackdesert Online - tyckte de var för rörigt, samt för mycket p2w aspekter
Wildstar - Kul, men verkar dött, fick ingen riktig känsla för det
ESO - Spelade de när det precis kom har inte testat det det senaste året, men har fått för mig att det är rätt loot-fattigt.
FFXIV - Älskade det som fan, tills jag upptäckte att loot & drops i spelet är typ obefintligt enligt mig, har spelat ca 100timmar.

Spel jag funderar på: ArchAge, GW2

Spel jag hoppas på ska bli bra: Revelation Online

Jag värdesätter även annat i ett MMO, så som, housing, och life skills, fiska, laga mat, etc Sånt tycker jag är roligt. Är inte direkt jätte intresserad av PVP. Jag har inget emot att betala för att köpa ett spel, har heller inget emot att betala en månadskostnad.

Kan någon snälla hjälpa mig att peka mig åt rätt håll?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

GW2 går ju helt bort, i så fall. All loot är i princip irrelevant, då man enbart byter ut utseendet på ens utrustning i slutändan. Det är PvP som gäller i det spelet, i princip.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Låter som Aion som jag spelade för några år sedan.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

@BadNewsBrod: Har du provat ett litet obskyrt spel som heter World of Warcraft. man behöber ju inte köpa guld, det behövs liksom inte om man bara kan investera lite tid.

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

GW2 går ju helt bort, i så fall. All loot är i princip irrelevant, då man enbart byter ut utseendet på ens utrustning i slutändan. Det är PvP som gäller i det spelet, i princip.

tack, då skippar jag det!

Skrivet av b0bber:

@BadNewsBrod: Har du provat ett litet obskyrt spel som heter World of Warcraft. man behöber ju inte köpa guld, det behövs liksom inte om man bara kan investera lite tid.

Men jag vill inte vara del av ett spel där det fungerar så. Tack ändå!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Sitter å tankar ner Revelation Online nu, visste inte att det hade släppts ännu!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

tack, då skippar jag det!

Men jag vill inte vara del av ett spel där det fungerar så. Tack ändå!

ok, men jag tror att dom asiatiska farmarna finns i alla onlinespel där man kan trade'a guld och/ eller items..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Testa age of conan unchained, det är riktigt roligt, ett gammalt spel.
Kan ha lite få med spelare vilket dem löst genom att samman länka alla servrarna så det finns bara två st.
En pvp och en pve, där är det mycket raids och world bosses osv. Finns 12 klasser och man kan bygga sin egen guild stad. En guild behöver 25 medlemmar tror jag de är för att kunna bygga en stad som man gör av resurser man farmar.
Spelet går spela gratis men finns med premium funktion för en månads kostnad där man får tillgång till hela spelet och massa saker som jag inte kommer ihåg i skrivande stund men som du kan läsa om på funcom.com

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Runescape, både oldschool och det nyare. Man kan halvt köpa pengar genom spelet genom att köpa bonds för irl pengar och sälja i spelet, men dessa bonds är väldigt dyra och dom kan även användas för att köpa member status i spelet. så när du når toppstatus och bosshuntar kan du betala membership helt och hållet genom att bara bosshunta.
Du kan göra det ensam eller med ett team, upp till dig

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

FFXIV - Älskade det som fan, tills jag upptäckte att loot & drops i spelet är typ obefintligt enligt mig, har spelat ca 100timmar.

Hur menar du?
Utanför dungeons så är det visserligen bara crafting material som kan droppa, men inne i dungeons så droppar det ju loot efter varje boss i varenda dungeon i FFXIV.
(Och att helt skippa dungeons är inte ens ett alternativ - åtminstone hälften av dem är i praktiken obligatioriska.)

Permalänk
Medlem

Eve Online har en del väldigt svårfångade bossar ("officers") och ganska svåra escalations. Dock har du alltid PvP att ta hänsyn till, samt att det tar närmare ett år att skaffa sig skills, skepp osv. för att köra tuffare escalations och jaga bossar. Dessutom är det möjligt att i teorin köpa sig rik i spelet, men då det är så många som spelat väldigt länge och byggt upp enorma förmögenheter så ska det till väldigt mycket pengar för att kunna kalla sig "rik". Vi pratar om tusentals kronor för en inte ens medioker karaktär.

Permalänk
Skrivet av Markusas:

Låter som Aion som jag spelade för några år sedan.

Aion är väldigt p2w sedan gameforge tog över... Jag spela det sen betan och något år efter gameforge tog över.

Visa signatur

Vattenkyld konservburk

Permalänk
Avstängd

Skulle säga det är problem alla mmo har och GW2 är ok spel men ganska värdelöst med gear man kan köpa guld sen kan man praktiskt taget köpa sig till max level på en gång och är ok spel men har en hel del flaws och det är hopplöst att hitta mmo´s där man inte köper sig bra eller folk inte fuskar som är utan horder med bottar som springer runt och är alltid en massa skit med och jag gillar mmo´s som neverwinter night och liknande men är samma där med haxxande så hela ekonomin ballat ur flera gånger och mmo´s blir förstörda helt enkelt och har slutat spela dom :S

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

GW2 är nice även fast nån avvisade det lägre upp.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

i Wow kan du ju strikt sett inte köpa gear som är bättre än det som droppar från bossar. det finns hyfsat gear att köpa, men det är inget pay to win-spel

gw2 är nog det spelet jag tyckt bäst om. men jag kör jävligt casual nuförtiden vilket säkert kan förklara det. även om det var ett tag sen jag spelade gw2.

Visa signatur

corsair 750d : asus a170-deluxe : asus gtx 980ti poseidon : i7 6700k : samsung 950 pro nvme 256gb + crucial 480gb msata : corsair ax860i : 16gb dominator platinum : ekwb custom loop för cpu + gpu : razer blackwidow chroma + mamba : win10 : sennheiser g4me zero : asus pg348q

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteAhlberg:

Aion är väldigt p2w sedan gameforge tog över... Jag spela det sen betan och något år efter gameforge tog över.

Det gäller väl inte NA servrarna?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Håller inte alls med Dreijer om GW2. Det finns väldigt mycket PvE content som är relevant. Mycket bra loot finns att försöka få, väldigt mycket bra gear som inte går att köpa för guld också. Den nya Legendary armourn som kommer ut inom kort kommer inte vara trade-able så den måste man skapa själv. Legendary är den högsta tieren på gear. Ascended är näst högst och dessa kan du inte köpa rakt av själv heller, utan du måste crafta. Likadant med Ascended armour.
Det är väldigt stor fokus på PvE med meta-builds till raids, dungeons och Fractals of the Mists.
Det går att köpa deras premium valuta (Gems) och byta den mot guld med andra spelare och på så vis köpa guld. Men det är dyrt. Ett Legendary vapen skulle kosta väldigt mycket (runt 3000kr), beroende på vilket av dem du vill ha. Stats-skillnaden mellan tiers på gear är nästintill ingen och således blir det inte p2w på grund av att man kan köpa Legendary vapen. Det är mest för att dessa har coola skins som folk vill åt.

Tycker definitivt du bör pröva GW2, du kan spela det gratis med en del begränsningar och se utifall du gillar det istället för att köpa det direkt.

Exempel på bra loot i GW2 kan vara "precursors" till Legendary vapen som används när du craftar Legendary vapen. Dessa är väldigt sällsynta och värda mycket. Du kan få Ascended vapen och Armour om du har väldig tur också.
Runt högtider är det vanligt att det finns sällsynta drops att få som har med eventsen att göra, som kan vara värda en hel del.

Permalänk

Testa WoW, det är klart man "kan" köpa guld men det är lätt att man blir spärrad från kontot om admins tar dig,

1. kostar typ 130:- i månaden eller 249:- för ett 2 månaders gamecard

2. du kan kämpa ihop 40000-50000 guld och köpa spel tid för detta

3. som någon annan sagt hyfsad gear för den som spelar lite då och då, och en del super loot i raids om du har tur med drops och är med i ett gott gäng.

Visa signatur

Det är bättre att brinna intensivt i stället för att vittra bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dan_The_Man:

Testa WoW, det är klart man "kan" köpa guld men det är lätt att man blir spärrad från kontot om admins tar dig,

1. kostar typ 130:- i månaden eller 249:- för ett 2 månaders gamecard

2. du kan kämpa ihop 40000-50000 guld och köpa spel tid för detta

3. som någon annan sagt hyfsad gear för den som spelar lite då och då, och en del super loot i raids om du har tur med drops och är med i ett gott gäng.

Det finns ju ett legitimt sätt att "köpa guld" i WoW. Du köper tokens för riktiga pengar och säljer till spelare för guld på Auction House. Jag tror inte att ts menade illegitima sätt att köpa guld på, då dessa finns i vart enda spel som man kan ge bort guld i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dan_The_Man:

Testa WoW, det är klart man "kan" köpa guld men det är lätt att man blir spärrad från kontot om admins tar dig,

1. kostar typ 130:- i månaden eller 249:- för ett 2 månaders gamecard

2. du kan kämpa ihop 40000-50000 guld och köpa spel tid för detta

3. som någon annan sagt hyfsad gear för den som spelar lite då och då, och en del super loot i raids om du har tur med drops och är med i ett gott gäng.

Man köper guld genom att köpa wow tokens för 20€ som man sedan säljer för guld ingame. Det är inget man blir spärrad av.

Permalänk
Medlem

Vill du testa något annorlunda? Kolla då in The Secret World Är också ett gammalt spel men har flera bra idéer och är lite konstigt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Markusas:

Det gäller väl inte NA servrarna?

Ingen erfarenhet av NA servrar. Men känns helt meningslöst att köra mmo på NA server. Aion och hög ping är världens tråkigaste combo i både pve och pvp. Jag märkte stor skillnad på 30-100 ping.

Visa signatur

Vattenkyld konservburk

Permalänk
Medlem

Prova klassikern Everquest och någon av deras progression servrar (öppnar upp en ny expansion med ca 3 månaders mellanrum). Serven Phinigel är till exempel för närvarande på expansion 4 av 23.

Permalänk
Medlem

Testa Lotro (lord of the rings online) - är f2p men inte pay2win.

Visa signatur

NZXT H400i, Intel i5 9600k, EVGA Geforce RTX 2070, Samsung 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem

@BadNewsBrod: Det gör jag me, ser rätt okey ut ändå

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

SWtOR då kanske. En hel massa grind sen 5.x. Rik kan man iofs bli med riktiga pengar, men det finns inget vapen du kan köpa som gör någon nytta annat än kosmetiskt.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar också EVE Online. Finns inget spel som är så svårt, avancerat, utmanande och ger sådana fantastiska adrenalin kickar som EVE.
Tar ett bra tag att sätta sig in i och komma någon vart, men sjukt värt det i längden.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem

Garanterat EVE online. Finns inga andra mmo där ute som matchar i storlek och sanbox.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ge Black Desert Online en chans till

Skickades från m.sweclockers.com