Var kan jag köpa modulära kablar till mitt nätagg?

Permalänk
Medlem

Var kan jag köpa modulära kablar till mitt nätagg?

Hej!

Jag behöver en strömkabel som går från nätagget (ett Cooler Master Silent Pro M2 420W) till ett PCI-e (6-pin) grafikkort. Köpte ett grafikkort nyligen, och upptäckte att jag hade kastat mina gamla strömkablar.

Var kan jag köpa nya?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@snufkin:
Korta svaret:
Det kan du inte. Det säljs i princip aldrig kablar löst.
Det du kan göra är att ta en titt om det säljs ett kitt med kablar som är i kabelstrumpa.
Dessvärre tror jag inte det finns några kablar som är sleevade och som säljs löst till ett sånt nätagg som du har.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom:
Tack för tipset, jag ska fortsätta leta utifrån det!

Permalänk
Skrivet av snufkin:

Hej!

Jag behöver en strömkabel som går från nätagget (ett Cooler Master Silent Pro M2 420W) till ett PCI-e (6-pin) grafikkort. Köpte ett grafikkort nyligen, och upptäckte att jag hade kastat mina gamla strömkablar.

Var kan jag köpa nya?

Icemodz.com gör kablar även utan strumpor, går att köpa specifika kablar. Men kolla om dom gör just till det aggregatet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Handlar alltid från https://www.icemodz.eu/ när det kommer till kablar då dem tillverkar kablar efter din önskemål vill du ha modulära kablar som är 200 meter långa så kan du få de och vill man ha 10 centermeter långa så får man dessa, det gör typ alla möjliga typer av kablar för PC, och i den längd du själv önskar.

Permalänk
Medlem

Jag väcker den här gamla tråden om det är okey. Är på jakt efter pcie express 8pins eller 6+2 till Corsair nätaggregat. Såg att de hade för 50kr-100kr lite här o var. Finns det något billigare att få tag på?