Lyckas inte öppna portar i router (Asus RT-AC66U)

Permalänk
Medlem

Lyckas inte öppna portar i router (Asus RT-AC66U)

Hej!

Får spelet snart! Ska öppna port 7 för att tillåta Wake on lan när jag är utanför mitt nätverk. Av någon anledning öppnas inte porten... Har gjort detta så många gånger tidigare på andra routrar utan problem, så förstår inte vad jag gör fel.

Så här ser min config ut:

Ideér?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Vila i frid

Det är inte rätt sätt att göra det på. Anslut hellre till routerns VPN så kan du skicka WOL.

Det enda som skulle kunna hjälpa är att du stänger av routerns brandvägg. WAN->Firewall-General

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Det är inte rätt sätt att göra det på. Anslut hellre till routerns VPN så kan du skicka WOL.

Det enda som skulle kunna hjälpa är att du stänger av routerns brandvägg. WAN->Firewall-General

Aldrig pillat med VPN, hur funkar detta? Förstår principen (tror jag) med att ett "tunnel" mellan klient (i mitt fall min android mobil) och server (routern) öppnas för att tillåta klienten att nå mitt nätverk.

Så tanken är alltså att jag använder en VPN app på telefonen för att komma åt denna tunnel och därigenom mitt lokala nätverk. Väl inne på mitt lokala nätverk kan jag skicka WOL-paket via valfri app precis som om jag vore på nätverket hemma via WLAN?

EDIT: Testade stänga av brandväggen, vilket inte hjälpte tyvärr. Även om jag inte ska använda port-forward för WOL, vill jag gärna få rätsida på detta för att kunna ha privata spelservrar med polare mm.

EDIT2: Har fått det att fungera med VPN nu! Tillslut även med DDNS Stort tack!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Vila i frid

Kul att det löste sig, trägen vinner!