Permalänk

Asus Claymore Core Vs Logitech Pro

Jo jag har nyligen köpt mig en Claymore Core (ville egentligen ha Claymore men tyckte den va för dyr samt att jag inte längre behöver numpad pgr bankappen.) har dock bara använt den någon timma då jag har varit iväg på jobb men jag känner mig inte helnöjd med den och nu när jag såg Logitech Pro så börjar jag tvivla än mer. (Har dessutom G Pro musen som kändes riktigt bra i handen och med en mild släng av OCD så hade jag gärna haft ett matchande sett. ^^)

Iallafall så försöker jag luska ut om Logitech har samma layout med stor enterknapp(iso?) eller inte.
Samt om vad ni tycker om valet mellan dessa två? Eller ni kanske har ett bättre alternativ i denna prisklass(1500kr)?
Mvh/

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: Är det svensk eller nordisk layout är sannolikheten åtminstone 0.99 att det är ISO.

Permalänk
Inaktiv

@StuntmanMike:
"Bättre" alternativ än logitech (subjektivt):
Cooler Master MasterKeys Pro S
Varmilo VA88M
Filco Majestouch-2
CM Storm QuickFire Rapid-i
Das Keyboard
Ducky

Kolla även t.ex.: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1465099-guide-vilket-ta...

Edit: "Alla" tangentbord du köper från svensk återförsäljare är "alltid" Svensk/nordisk ISO om det inte uttryckligen står något annat, oavsett vad produkttbilderrna visar (väldigt vanligt att tillverkaren inte tar produktbilder på ISO utan enbart tar på ANSI)

Permalänk

Tack för svar.

Skrivet av anon257891:

@StuntmanMike:
"Bättre" alternativ än logitech (subjektivt):
Cooler Master MasterKeys Pro S
Varmilo VA88M
Filco Majestouch-2
CM Storm QuickFire Rapid-i
Das Keyboard
Ducky

Kolla även t.ex.: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1465099-guide-vilket-ta...

Edit: "Alla" tangentbord du köper från svensk återförsäljare är "alltid" Svensk/nordisk ISO om det inte uttryckligen står något annat, oavsett vad produkttbilderrna visar (väldigt vanligt att tillverkaren inte tar produktbilder på ISO utan enbart tar på ANSI)

Mjo, Filco och Varmilo va ju fina. Men hittade inga svarta/mörkgrå TKL med RGB, iallafall inte från någon svensk återförsäljare. Vet du om det finns? Är ute till sjöss så att söka på nätet är något av en pina.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@StuntmanMike: se mitt föregående inlägg, första förslaget och se "Var köpa" avsnittet i länken i mitt förra inlägg

Permalänk
Skrivet av anon257891:

@StuntmanMike: se mitt föregående inlägg, första förslaget och se "Var köpa" avsnittet i länken i mitt förra inlägg

Tittade inte så långt..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Men kan inte säga att det hjälpte något.
Ska börja med att byta till Logitech och känns den fel så får man väl öppna plånboken och specialbeställa ett så man får:
TKL
MX silent Black
RGB/vit LED.

Skickades från m.sweclockers.com