Firefox sluta stöda javascript plötsligt

Permalänk
Medlem

Firefox sluta stöda javascript plötsligt

Hej har nu stött på det jobbiga problemet att firefox har plötsligt slutat stöda javascript medans alla andra webbläsare har ingen problem.

Det jag har gjort är att tagit bort alla tillägg gav ingen skillnad.

Installerade om Firefox gav inget resultat.

Avinstallerad firefox på nytt och raderade alla filer som blev kvar och installerade om firefox på nytt då funkar java i firefox men när jag loggar in på mitt firefox konto och synkar bokmärken,inställningar etc då slutar java att fungera i firefox och jag vet inte vad som stör. Jag har tagit bort alla tillägg och jag har inte rört några andra inställningar i firefox. Har googlat och testat olika lösningar men inget hjälper så vänder mig hit nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

fx 52 slutade stödja npapi, kanske är det?

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att en inställning ändrats oavsiktligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

fx 52 slutade stödja npapi, kanske är det?

Skrivet av lorgix:

Kan det vara så att en inställning ändrats oavsiktligt?

Frågan är bara vilken inställning. Avinstallerade firefox igen och raderade alla filer för att installerade om firefox och då fungerade allt smärtfritt men nu när jag loggade in på mitt firefox konto så slutade java att fungera och testade nu att logga ut från kontot men skadan är redan gjord men nu när jag ska logga in på firefox konto så står det Firefox-konton kräver JavaScript.

Frågan är bara vad som ändras har kollat igenom alla inställningar som har med java att göra och de ser ut att vara i sin ordning och jag har inte ändrat något där innan så lustigt att problemet bara dök upp utan någon förvarning.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Permalänk
Medlem

Trevligt, trevligt. Java är vedervärdigt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@hellmix: Java har inget med Javscript att göra. Det är två helt olika saker

Permalänk
Medlem

Men det är ändå konstigt för kör jag ren firefox utan att logga in som gör att någon inställning som jag inte hittar ändras så finger java/javascript utan problem men så fort jag loggar in då skiter det sig totalt.

Skrivet av niclasc:

@hellmix: Java har inget med Javscript att göra. Det är två helt olika saker

aha oki är inte så insatt när det gäller java/javascript

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan