Sugen på nytt spel

Permalänk

Sugen på nytt spel

Halloj!

Jag är sugen på att köpa något nytt spela att spela och jag är osäker på vad jag ska skaffa.. Är lite sugen på att köpa Wildlands men är öppen för annat också..
Vad har ni för tips?

Permalänk
Medlem

Vad gillar du för typer av spel och vad äger du?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

@Christley:
De stora titlarna som jag äger är väl:
Fallout 4
Skyrim
The Witcher
Battlefield 4

Sen har jag ju otroligt mycket med andra spel då jag har kanske 300 spel totalt på alla platformar (steam, ubisoft, origin m.m)

Sedan spelar jag en hel del Binding of Isaac.

Jag skulle helst vilja att det är ett SP spel då jag tycker om en bra story som man kan leva sig in i och sedan också för att jag knappt har några att spela med..
Kollat en del på nya Mass Effect också men har hört en del dåligt om det prestandamässigt. Pris på spelet spelar absolut ingen roll.

Permalänk
Medlem

@mrz1360100

Wildlands är väldigt kul om man har en grupp att spela med.

Jag skulle lägga en röst på Rise Of Tomb Raider. Väldigt mycket spel i spelet så att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrz1360100:

Jag skulle helst vilja att det är ett SP spel då jag tycker om en bra story som man kan leva sig in i

Testat Telltale's Walking Dead-spel?

Permalänk
Medlem

Cities Skylines
Factorio
Bastion
Braid
Grand Theft Auro V
The Walking Dead
Deponia
Faster Than Light
Banished

Assetto Corsa
Euro Truck Simulator 2
Dirt Rally

Några tips som du kan kolla in som jag tycker är bra

Permalänk
Medlem

Måste ju fråga om du har spelat Mass Effect serien? Själv har jag en liten lista med just senaste Mass Effect, Nier Automata (kommer cheesa mig igenom då jag gillar svåra stories men inte för svåra spel ) samt att jag har Dishonored 2 som glor elakt på mig från försummelse...

Rise of Tomb Raider kan jag också rekommendera, det var ett kul spel. Shooters, Shadow Warrior 2 på GOG är ju ett tämligen fullt ös spel med fåniga klischor till kommentarer, ordvitsar och katana samt mega överbrak i skön härlig 80 tals möter 90 tals shooter (men med modern grafik om det är viktigt) - typ. Jag gillar det som omväxling.

Permalänk

@Sebbepojken:
Väldigt bra spel generellt men glömde specifiera att det helst får vara en Open World spel. Men ja, det är ett bra spel!

Permalänk

@korre:
Har kört några av de men kan kolla in de andra också!

Permalänk

@Foolwolf: Nej jag har ju inte det.. Är det bra om man kör från första början eller kan man bara hoppa in i t.ex. 3an och bara köra?
Dishonored 2 låter läskande, körde 1an lite men har inte kört tvåan något.
Du är den andra som säger Tomb Raider så jag kanske faktiskt ska kolla in det lite mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrz1360100:

@Christley:
De stora titlarna som jag äger är väl:
Fallout 4
Skyrim
The Witcher
Battlefield 4

Sen har jag ju otroligt mycket med andra spel då jag har kanske 300 spel totalt på alla platformar (steam, ubisoft, origin m.m)

Sedan spelar jag en hel del Binding of Isaac.

Jag skulle helst vilja att det är ett SP spel då jag tycker om en bra story som man kan leva sig in i och sedan också för att jag knappt har några att spela med..
Kollat en del på nya Mass Effect också men har hört en del dåligt om det prestandamässigt. Pris på spelet spelar absolut ingen roll.

Om du vill ha en bra story, så kör igenom "life is strange". Det bästa singleplayer story spelet jag kört någonsin

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Rise of the tomb raider var bra, men open worldmed bra singleplayer? Gta V

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

Mount and blade är alltid ett nöje att spela

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b

Permalänk
Medlem

Skulle helt klart rekommendera nya Mass Effect. Flytar på grymt bra på mitt 980ti.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Såg nu att Assassins Creed Syndicate går på rea på steam.. Är det värt det? Kört de tidigare AC spelen som t.ex Brotherhood och de har jag älskat. Kan man fortfarande älska de nya spelen?

Permalänk
Medlem

jag tycker l.a noire var ganska bra men det blir lite långdraget mot slutet känns som dom bara drog ut på tiden utan anledning.

the vanishing of ethan carter, ett av mina favoritspel men väldigt kort (2-4timmar).

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

@Mightybjorn:
Redan klarat ut GTA Väldigt bra spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjockberg:

Mount and blade är alltid ett nöje att spela

Ja det är kul men väldigt svårt tycker jag. Spelade det för ett par år sen och fick till mina armeer...men sen sprack det och jag tappade hela tiden. Har svårt att förstå varför det helt plötsligt inte funkar längre med vissa taktiker.

First person view i striderna är ju helt galet svårt.

Annars gillar jag detta spelet massor faktiskt...men det är väl jag som är trög misstänker jag.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

@Kethsi:
Körde LA Noire för ett tag sedan, tyckte om det väldigt mycket! Kanske blir att jag återupptar det spelet igen. Körde Mafia 2 rätt mycket och det är ju rätt likt

Permalänk

@KingCobra:

Körde lite Mount and Blade ett tag men det var inget som lockade mig så starkt. Det är nog inte min typ av spel

Permalänk
Medlem

@mrz1360100: Definitivt Dragon Age-serien (skippa tvåan, den är värdelös). Enligt mig så är både Dragon Age: Origins och Dragon Age: Inquisition bättre än The Witcher 3. Speciellt med tanke på combaten, men de har även en bättre story enligt mig.

Så finns det ju förstås äldre Dungeons and Dragons-baserade spel som Neverwinter Nights 1-2, Baldur's Gate 1-2, Star Wars: Knights of the old Republic 1-2 om du kan tåla den äldre grafiken. För egen del så gick gränsen vid Neverwinter Nights 1. Det spelets grafik tål jag ännu men Baldur's Gate 2 klarade jag inte längre av att spela (nog min dator, men inte jag) och detta kommer att störa mig resten av livet...

Om du gillar Battlefield så är ju BF1 ett givet köp.

Edit: Har du inte spelat GTA V och gillar open world-spel så är det ju ett ännu större måste! Vill du ha lite retro (och tål grafiken) så gå tillbaka till GTA VC och GTA SA!

Permalänk
Medlem

annars har starcraft bättre story än vad jag trodde, äldre Finalfantasy spel är ju alltid nice att spela, Metro2033 och the last light är dock ej openworld men fortfarande riktigt nice nice, Saints Row the hird (Enda jag spelat i serien) Vilket var kul.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

playerunknown's battlegrounds ser väldigt roligt ut, tänker lätt köpa det. men jag vet inte om du kommer att tycka om det, men kan vara värt att kolla på.

Permalänk
Inaktiv

Jag kan också lägga en röst för Mass effect serien, sen även Dragon age serien, tycker verkligen inte man ska skippa tvåan utan köra det med, förstår inte varför folk kritiserar det så mycket.
Annars så Rise of the tomb raider är med väldigt värt att spela igenom, även det förra tomb raider spelet om du inte kört det

Permalänk
Skrivet av mrz1360100:

@Christley:
De stora titlarna som jag äger är väl:
Fallout 4
Skyrim
The Witcher
Battlefield 4

Sen har jag ju otroligt mycket med andra spel då jag har kanske 300 spel totalt på alla platformar (steam, ubisoft, origin m.m)

Sedan spelar jag en hel del Binding of Isaac.

Jag skulle helst vilja att det är ett SP spel då jag tycker om en bra story som man kan leva sig in i och sedan också för att jag knappt har några att spela med..
Kollat en del på nya Mass Effect också men har hört en del dåligt om det prestandamässigt. Pris på spelet spelar absolut ingen roll.

Farcry titlarna brukar kunna roa de flesta några timmar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk

Köpte Rise of the Tomb Raider.. Kollade trailers och så och blev väldigt intresserad!
Däremot undrar jag fortfarande om Assassins Creed Syndicate, vad tycker ni om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moox:

playerunknown's battlegrounds ser väldigt roligt ut, tänker lätt köpa det. men jag vet inte om du kommer att tycka om det, men kan vara värt att kolla på.

en polare körde det igår och sa att det var en buggfest. förståeligt eftersom spelet kom ut igår, men kan vara värt att vänta med det

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrz1360100:

Köpte Rise of the Tomb Raider.. Kollade trailers och så och blev väldigt intresserad!
Däremot undrar jag fortfarande om Assassins Creed Syndicate, vad tycker ni om det?

Tror det är rätt bra men har bara kört till unity som jag med gillade och även om nyare assassin's creed känns lite bloatade så är dom väldigt underhållande och välgjorda och jag har alltid sett assassin's creed som safe deal

Annars open world finns det äldre jag vet som är ok men gämför man mot witcher 3 och fallout 4 är det stenålders känsla på dom som risen, 2 worlds, serierna och liknande som oblivion o.s.v som är ok men känns gamla idag och dragon age som även första känns old men är bra och andra suger men skulle slå ett slag för

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av mrz1360100:

Köpte Rise of the Tomb Raider.. Kollade trailers och så och blev väldigt intresserad!
Däremot undrar jag fortfarande om Assassins Creed Syndicate, vad tycker ni om det?

Nu har jag inte spelat Syndicate men Unity och enligt mig är inte storyn samma längre, det hände något när desmond dog (iaf för mig.)

Jag har funderat själv på att köpa Syndicate men efter blackflags nedlåtande story och sedan Unity på det blev köpsuget aningen mindre så att säga.

Men samtidigt har jag hört från andra att syndicate är bättre i story osv än vad Unity var/är!

Men nu måste jag med in på steam och kolla hur mycket det kostar för jag måste säga att blev lite lite sugen ändå!

Permalänk

@moox:
Ser kul ut! Har kört en hel del Arma så det kan ju vara rätt likt på vissa sätt