ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING om GPU MHz

Permalänk
Avstängd

ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING om GPU MHz

Hej grabbar och gubbar och tjejer.

Ni som äger ett ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING eller något annat 1080 kort.

Bara lite nyfiken på er GPU MHz vad den ligger på när ni spelar spel ??.

Hur hög Boost Clock har ni ?? Vad är er standar MHz och sen Boost Clock ??

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ett idag. Och det mystiska är att GPU-Z säger att den ligger på 1671 Mhz normalt, och 1810 i boost. MEN ... enligt GPU-Z sensors och ASUS Tweak visar att den klockar upp sig till 1949 i MHz när jag spelar och benchmarkar. Hel skumt.

Dock så får jag bara 17900 Score nått i 3Dmark 2013, vilket är under det jag borde få. Men i Unique Valley så får jag långt bättre än vad jag borde få.

Skumberg enligt mig.

Dator i signatur.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 Titan Moderkort: ASUS Strix Z270E Gaming Grafikkort:
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO CPU: Intel Core i7 7700K @ Stock Kylning: Noctua NH-D15 Minne: Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz SSD1: Samsung 850 EVO 250GB SSD2: Samsung 850 EVO 500GB PSU: Corsair RMx Series RM750x 750Watt 80 PLUS Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LoMack:

Jag hämtade ett idag. Och det mystiska är att GPU-Z säger att den ligger på 1671 Mhz normalt, och 1810 i boost. MEN ... enligt GPU-Z sensors och ASUS Tweak visar att den klockar upp sig till 1949 i MHz när jag spelar och benchmarkar. Hel skumt.

Dock så får jag bara 17900 Score nått i 3Dmark 2013, vilket är under det jag borde få. Men i Unique Valley så får jag långt bättre än vad jag borde få.

Skumberg enligt mig.

Dator i signatur.

Ja jag vet . det är därför jag frågar er.
Min ligger alltid på 1949 MHz När jag spelar.
Men enligt spec. så sak den ligga på mindre med boost

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoMack:

Jag hämtade ett idag. Och det mystiska är att GPU-Z säger att den ligger på 1671 Mhz normalt, och 1810 i boost. MEN ... enligt GPU-Z sensors och ASUS Tweak visar att den klockar upp sig till 1949 i MHz när jag spelar och benchmarkar. Hel skumt.

Dock så får jag bara 17900 Score nått i 3Dmark 2013, vilket är under det jag borde få. Men i Unique Valley så får jag långt bättre än vad jag borde få.

Skumberg enligt mig.

Dator i signatur.

Känns som jag har lite av samma problem med vad diverse program säger om core-klocken.
Har du kört 3Dmark Firestrike? Eller är kanske det du menar?
Ska kolla lite mer exakt vilka Clocks jag har när jag kommer hem från jobbet...

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus ROG Maximus XI Hero z390 - i7 9700k - MSI GTX 1080ti - EVGA Supernova G2 750W - Corsair Vengeance 32gb LP 3600MHz - Noctua NH-D15 - Acer Predator XB271HU - BenQXL2411Z

Permalänk
Medlem

@Bananen12:
Lite siffror från mig.
Idle med 144hz: 1202 Mhz gpu clock
Idle med 120hz: 203 Mhz gpu clock
Load (witcher 3): 1937 Mhz gpu clock.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus ROG Maximus XI Hero z390 - i7 9700k - MSI GTX 1080ti - EVGA Supernova G2 750W - Corsair Vengeance 32gb LP 3600MHz - Noctua NH-D15 - Acer Predator XB271HU - BenQXL2411Z

Permalänk
Hedersmedlem

GPU Boost 3 kickar igång och klockar upp kortet när det kommer att det finns utrymme ström- och värmemässigt. Det fungerar så pass bra att siffrorna på kartongen eller tillverkarnas hemsidor är i stort sett helt irrelevanta, alla kort klarar högre siffror. Mitt 1070 går runt 200MHz högre än det egentligen ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Cam mjukvara och firestrike.
Core Clock 620 Mhz
max Clock 1936 Mhz

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av L-stream:

@Bananen12:
Lite siffror från mig.
Idle med 144hz: 1202 Mhz gpu clock
Idle med 120hz: 203 Mhz gpu clock
Load (witcher 3): 1937 Mhz gpu clock.

Tack för ditt svar.

Så jag är inte ensam.
Det som är lite snurrigt. ASUS GPU TweakII visar lite fel tycker jag.
Man skulle hellre sett Totala resultatet ute i menyn där man ser att Clock är 1810 MHz när den är egentligen 1974 MHz.
Sen blir man ju automatiskt lite frågande. Man är ju rädd om sitt kort. Kortet tål säker ökningen.
Men sitter man och pilar lite i inställningar så är programmet lite buggigt tycker jag.

Den där User Definer Setting är inte 100 % direkt.

Det är lite så här att man sätter den på en MHz och den visar annat på annat ställe.
Så då är frågan ska man lite på GPU TweakII .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

GPU Boost 3 kickar igång och klockar upp kortet när det kommer att det finns utrymme ström- och värmemässigt. Det fungerar så pass bra att siffrorna på kartongen eller tillverkarnas hemsidor är i stort sett helt irrelevanta, alla kort klarar högre siffror. Mitt 1070 går runt 200MHz högre än det egentligen ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har så rätt så.