Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Ptja, lyckades ju inte hjälpa dig men ok, ingen fara Nä, kortet tror jag knappast det är fel på så skit i det. Uppenbarligen någon mjukvara som antagligen uppdaterar sig själv som ställt till det. Du kan ju hålla utkik i forum eller liknande för tillverkaren av kortet och se om det är andra som har samma eller liknande problem. Kanske kommer, eller redan finns någon ny biosrevision för kortet. Kan ju vara värt att se över om det finns någon ny biosversion för modermodemet också.

Du kom med bra förslag iallafall! Jag har letat runt på forum men har inte hittat något. Men kommer fortfarande hålla utkik, förhoppningsvis hittar jag något som är intressant!

Skrivet av Legit Lax:

Jo precis. Men han har ju gjort en ren installation redan och med faktumet att det hände plötsligt och slutade fungera i Win 10 sedan dess så borde det vara någon funktion som hade med Win 10 att göra slutade fungera.
Eller så är det helt enkelt som sagt drivrutin/bios, att pröva en äldre nvidia rutin är väll värt ett förösk?

Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag provade ett gäng äldre nvidia drivrutiner, men det hjälpte inte tyvärr. Då rensa jag alltid det befintliga drivrutinerna med DDU. Om någon funktion i windows 10 sluta fungera så är det märkligt att det inte börjar fungera efter en ren ominstallation av 10an. Men jag vet inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjalmarlol:

Du kom med bra förslag iallafall! Jag har letat runt på forum men har inte hittat något. Men kommer fortfarande hålla utkik, förhoppningsvis hittar jag något som är intressant!

Jag provade ett gäng äldre nvidia drivrutiner, men det hjälpte inte tyvärr. Då rensa jag alltid det befintliga drivrutinerna med DDU. Om någon funktion i windows 10 sluta fungera så är det märkligt att det inte börjar fungera efter en ren ominstallation av 10an. Men jag vet inte.

Jag tänkte mer på grafikkort "funktion" som har med windows 10 att göra.

Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk

Har inte läst innan om du löst det eller något. Men jag hade liknande problem men datorn KRASCHADE dessutom. Den "frös" lixom. Då hade jag sjukt mycket DAMM i grafikkortet.

Permalänk
Skrivet av Legit Lax:

Jag tänkte mer på grafikkort "funktion" som har med windows 10 att göra.

Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja något sånt kan det vara. Men jag är inte jätteduktig när det kommer till hur OS pratar med alla komponenter i datorn tyvärr. :/
Jag försökte hitta något gemensamt till dessa spel som inte starta. Alla med UE4 starta inte, då tänkte jag att felet måste ligga där. Men sen så kunde jag varken starta Ghost recon, eller Skyrim. Så jag har ingen aning om vad som kan ha orsakat problemet.

Skrivet av Tweekzify:

Har inte läst innan om du löst det eller något. Men jag hade liknande problem men datorn KRASCHADE dessutom. Den "frös" lixom. Då hade jag sjukt mycket DAMM i grafikkortet.

Löste sig när jag nedgradera från win 10 till win 7, lite tråkig lösning men får köra på den temporärt! Yes om det är för mycket damm så blir väl kortet för varmt och spelet fryser. Men det är knappt damm i min dator, har nästan bytt ut allt nyligen. Men tack för tipset!

Permalänk

Vill bara uppdatera om att windows 7 gjorde en uppdatering, efter det gick det inte längre att starta spelen. Så gick att spela under en kväll och en halv dag. Verkar inte som att detta går att lösa tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjalmarlol:

Vill bara uppdatera om att windows 7 gjorde en uppdatering, efter det gick det inte längre att starta spelen. Så gick att spela under en kväll och en halv dag. Verkar inte som att detta går att lösa tyvärr.

Då är det ju rätt uppenbart att det är någon form av konflikt med drivrutiner. Har du kikat efter om det finns någon ny biosrevision för ditt moderkort?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Då är det ju rätt uppenbart att det är någon form av konflikt med drivrutiner. Har du kikat efter om det finns någon ny biosrevision för ditt moderkort?

Yes, jag har uppdaterat bios till det nyaste precis, men hjälper inte tyvärr